Muistelisin joskus kysyneeni aiheesta, mutta en löytänyt haulla mitään tähän viittaavaa.
Eli otskikon mukaisesti, miten voi todeta irtonaisen vaihdelaatikon kunnon, vai voiko mitenkään? Pystyykö huoltoaukoista tms. mittamaan kriittisiä välyksiä tai jotain?
Ei mielellään laittaisi projektiin laatikkoa, jossa tulee ilmenemään rempan tarvetta pian, mutta aikataulun, budjetin, työkalujen ja taitojen puitteissa pitäis koittaa mennä, ja saada joskus valmistakin että pysyy motivaatio jonkinlaisena.
Irtaimen vaihdelaatikon kunnon toteaminen
Re: Irtaimen vaihdelaatikon kunnon toteaminen
tää kiinnostaisi minuakin koska olisi liiterissä yksi eikä viitsisi turhaan säilöä jos siitä ei olekaan mihinkään.
99 VM.75 aut.
900 VM.81 varaosa
Mercury Cougar 1968
New Beetle 99 käyttis
900 VM.81 varaosa
Mercury Cougar 1968
New Beetle 99 käyttis
Re: Irtaimen vaihdelaatikon kunnon toteaminen
pystyy toteamaan: ennen perän irrotusta kannattaa mitata kätevällä ranneliikkeellä perän asema tulevia mahdollisia toimenpiteitä varten ja kun purkaa vetarit kannattaa katsetta tarkentaa pinionin takan olevaan valuosaan jos se on ehjä,voi koko loota olla ajo (myynti
) kunnossa, uusi vetarin stefat ja tarvittaessa laakerit ja tarvittaessa vaihda vetarien puolet jos ei ole jo vaihdettu, edittiä 2 x on turha vaihtaa, stekkaa muut tiivisteet ynnä nät king cole tiivari ja asenna ja unohda.

saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Irtaimen vaihdelaatikon kunnon toteaminen
Mulla ainakin kyseessä siis irrallinen loota joten ?
99 VM.75 aut.
900 VM.81 varaosa
Mercury Cougar 1968
New Beetle 99 käyttis
900 VM.81 varaosa
Mercury Cougar 1968
New Beetle 99 käyttis
Re: Irtaimen vaihdelaatikon kunnon toteaminen
Jos ite testausin lootaa irrallaan, niin ensinnäkin kokeilisin että kaikki vaihteet löytyy. Siitä siirtotangon tapista pystyy kokeilemaan. Kytkin akseli reikäänsä ja pyörittelee sitä. Sitten öljyt laskee ulos jos ne on sisällä tai jos ei niin täyttö ja sitten öljyt ulos. Kattoisin ettei öljyn mukana tule mitään metalliosia. Sivuluukun ja peräluukun avaisin ja katsoisin ettei laatikon pohjalla ole hampaita tai muuta osia ja että pakin ratas on ehjä niinkuin muutkin rattaat. Perävälystä voi käsin kokeilla. Siellä on välystä oltava mutta ei mitään tolkutonta. Mestarin mukaan toki laatikon kuoren pitää olla ehjä.
Pakko sanoa että on niitä pettymyksiä tullut jopa koeajettujen laatikoiden kanssa. Koeajolla hyväksi havaittu laatikko alkoi huutamaan muutaman tuhannen kilometrin jälkeen kaverin autossa. Ei näistä voi olla täysin varma. Omassa 99:ssä on ollut kohta satatuhatta kilsaa sama lootaa josta maksoin 10€ ja myyjä muisteli että tuohon taidettiin vaihtaa laakerit. Näin taisi tosiaankin olla.
Pakko sanoa että on niitä pettymyksiä tullut jopa koeajettujen laatikoiden kanssa. Koeajolla hyväksi havaittu laatikko alkoi huutamaan muutaman tuhannen kilometrin jälkeen kaverin autossa. Ei näistä voi olla täysin varma. Omassa 99:ssä on ollut kohta satatuhatta kilsaa sama lootaa josta maksoin 10€ ja myyjä muisteli että tuohon taidettiin vaihtaa laakerit. Näin taisi tosiaankin olla.

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01