Vaihdelaatikoiden sopivuus eri vuosimallien välillä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
defu
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 15:40
Paikkakunta: Hyvinkää

Vaihdelaatikoiden sopivuus eri vuosimallien välillä

Viesti Kirjoittaja defu »

Noniin valistakaas tyhmää saabistia näiden vaihteistojen kanssa.

Paikallisella romiksella olisi -93 og900 2.1 classic. Ajettu 302tkm. Pääsin koeajamaan autoa pihalla ja loota toimi kyllä hyvin eikä ulvonut ainakaan 50-60 vauhdissa, kuten oma loota tekee.

Kysymys kuuluukin, että käykö tuon -93 laatikko sigun aeroon?

Ilmeisesti maljat ovat eri kokoa?
Välitykset ovat tietysti erilaiset turbon ja vaparin laatikoissa. Kestävätkö sitten vaparin laatikot turbokoneen massiivista vääntöä vai laukeaako heti vaihdettu loota? Aero on vakio, joten ei nyt hirveitä vääntöjä tule.

Romiksen äijä pyysi 250e laatikosta.
Sanoin palaavani asiaan, kunhan tiedän enemmän sopivuudesta omaan autooni.
Nyt: Toyota Camry Hybrid -21
Entiset: SAAB 9-5 Aero Sedan -02, Saab 900 Cabriolet Aero T16S -93, Saab 900 Turbo Aero -88, Saab 900S -90, Saab 900c -89, Saab 9000i -85
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Vaihdelaatikoiden sopivuus eri vuosimallien välillä

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Kyllä se sinne paikalleen uppoaa, minusta maljojen koko pitäs kyllä olla ihan sama. Välitykset kaiketi voi olla erilaiset, siitä saa infota joku muu. Laatikko kyllä kestää ihan varmasti saman mitä turbonkin, jos lyhyemmät välitykset niin ehkä jopa paremmin.
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2045
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: Vaihdelaatikoiden sopivuus eri vuosimallien välillä

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

sopii ja on hiukan vahvempi. maljat on samat tuon ikäisessä. ainoat erot on että tuossa on lyhyt vaihteistoöljyn mittatikku. sivu kannen vaitamalla saat alkuperäisen tikun tuohon ja välitys on aero:si laatikon välitystä lyhyempi.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Re: Vaihdelaatikoiden sopivuus eri vuosimallien välillä

Viesti Kirjoittaja tema »

defu kirjoitti: Romiksen äijä pyysi 250e laatikosta.
Sanoin palaavani asiaan, kunhan tiedän enemmän sopivuudesta omaan autooni.
Aika "romis" hinta kylläkin. Kymmenen vuotta sitten taisivat pyytää romiksella ton ja silloin oli sentään kysyntää.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Vastaa Viestiin