Nyt on Täyspainelucaksessa edellä mainitulla tavalla kytkettynä Flexitune (siis Ecun pinniin 11). Ei se nyt ainakaan vielä pelannut ihan niin kuin olin ajatellut. Mittarin kaverina on Innovaten LC1 laajakaista, jolla koitan saada selkoa mitä tapahtuu.
Jos vähänkin avaa enemmän kaasua niin menee raakasti laih(i)alle. E85:llahan (nyt tankissa veikkaisin olevan noin E75) olisi lambda yhtä vastaisi arvo 9,8. Pintakaasulla kun ajelee sataa niin arvot on siihen noin 10 pintaan, ja yleensäkin paranee kun vauhti kasvaa, mutta jos vähänkin painaa kaasua liikaa niin arvot on luokkaa 16-17, millä kyllä palaa männät varmasti.
Teoriassa vian voi aiheuttaa kummitteleva auton oma ambda-anturi tai ainakin luulen sen olevan viallinen. Bensalla meni törkyrikkaalla koko ajan, tyylin saman luokan arvoilla noin 10 näytti koko ajan. Sitten lopulta CE valo tuli ja pelasti tilanteen ja seos oli likille juuri tuota 14,7, mitä pitäisikin olla. Uusi lambda jo tilattu ja sitten päivitellään tilannetta kun se on saatu paikoilleen.
Tässä muuten hyvää pohdiskelua seossuhteen tiimoilta
http://e85forum.com/about631.html