Vetonivelen suojakumi?
Vetonivelen suojakumi?
Onko totta että nykyään saa liimattavia kumeja varaosaliikkeestä? Ei kuulemma tarvi ku ottaa rengas irti ni pääseepi vaihtamaan ja liimaamaan uuden tilalle? Vai onko tää nyt kännisten juttuja pubissa kuultua.
Suapi eestä, Suapi takkaa. Aina Suapi!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Vetonivelen suojakumi?
Kyllä niitä on ollut jo suhteellisen pitkään..muistaakseni noin 5 vuotta sitten kaverille laitettiin johonkin toyotaan sellainen liimattava neopreeni(vai mikä se oli)kumi..
Vulkanointi liima oli mukana mikä ns. sulattaa sauman kiinni..
Onko niitä sit erilaisia systeemejä..en tiedä..
Ainakin kesti muutaman vuoden,sen aikaa kun kaverilla se auto oli..
Vulkanointi liima oli mukana mikä ns. sulattaa sauman kiinni..
Onko niitä sit erilaisia systeemejä..en tiedä..
Ainakin kesti muutaman vuoden,sen aikaa kun kaverilla se auto oli..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Vetonivelen suojakumi?
Thank juu veri muts! Eipä tarvi ruuvata kummemmin ku nivel on ihan kunnossa.
Suapi eestä, Suapi takkaa. Aina Suapi!
Re: Vetonivelen suojakumi?
Työkalut kun löytyy niin mieluusti tekee homman perinteisesti ja pesee sen nivelen samalla perusteelisesti satkussa kuitenki kohtuu helppo homma, ku ottaa sen alapallonkin siitä tukivarresta irti eikä navasta..
Ite vaihdoin tossa joku aika sitten uuden vetonivelen ja lähti vanha kyllä yllättävän helposti akselistaan irti!
Mutta mitäpä tässä kyseenalasistamaan kukin tyylillään
Ite vaihdoin tossa joku aika sitten uuden vetonivelen ja lähti vanha kyllä yllättävän helposti akselistaan irti!
Mutta mitäpä tässä kyseenalasistamaan kukin tyylillään
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Re: Vetonivelen suojakumi?
Jos vaihtaa kumin ajoissa, niin en näe tarvetta pesulle. Kerran pari olen tainnut putsata totaalisesti kun kumi on mennyt rikkki jä sisään on päässyt likaa. Muuten vain vähän rasvoja tuoreempiin.
ÄLKÄÄ laittako huonoja vetarin kumeja. Mulla kesti heikoimmillaan kait vuoden-puolitoista, ja parhaimmillaan muutamia vuosia. Nyt on moninaisten kokeilujen jälkeen Saabin alkuperäiset ja ne sinne olisi pitänyt vaihtaa heti. Jos meinaa pitää auton, niin muuta ei kannata edes harkita. Ja tätä asiaa on tullut harjoiteltua.
Noita liimattavia voisi kyllä kokeilla. Helppo homma ja voi olla laadukkaampi kuin halpa tarvike? Mutta kuten edellä todettu niin nivel kannattaa irroittaa ja pestä jos likainen. Uusi kumi ei poista "hiovia-ainesosia".
ÄLKÄÄ laittako huonoja vetarin kumeja. Mulla kesti heikoimmillaan kait vuoden-puolitoista, ja parhaimmillaan muutamia vuosia. Nyt on moninaisten kokeilujen jälkeen Saabin alkuperäiset ja ne sinne olisi pitänyt vaihtaa heti. Jos meinaa pitää auton, niin muuta ei kannata edes harkita. Ja tätä asiaa on tullut harjoiteltua.
Noita liimattavia voisi kyllä kokeilla. Helppo homma ja voi olla laadukkaampi kuin halpa tarvike? Mutta kuten edellä todettu niin nivel kannattaa irroittaa ja pestä jos likainen. Uusi kumi ei poista "hiovia-ainesosia".
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84