Nytkö se laukes
Nytkö se laukes
Juuri ehdin viettää ensimmäistä vuosipäivää -89 mallisen ysisatkun (ruisku 16v) kanssa. mittarissa noin 414000, ja kaikki on varmasti ajettu.
olin palailemassa reissulta, kun lyhyen paussin jälkeen kone ei oikein ottanut kierroksia. Sahalin jonkun aikaa käyntiin, lähti mutta kävi huonosti, ja kun kierroksia nosti hyydähti.
Vähän ajan päästä kävi jo jotenkuten, mutta kierrokset ei noussu yli 3000. Viimein monen startin jälkeen alkoi homma palailla ja pääsin ajelemaan n. 40 km ilman ongelmia.
Taas tunnin tauon päästä liikkeelle, ja 80 kilometrin matkasta pääsin n. 70, kun normaali maantienopeudesta auto hyytyi, kierrokset katosivat ja kone sammui. Noin vartin yritetyäni sain käyntiin ja ajoin auton koti pihaan. Perillä tyhjäkäynti vaelteli reilusti alle tonnin ja 2000 kierroksen välissä.
Mikähän tässä vois olla vikana? kaikenlaista on omaan mieleen tullut, mutta erityisesti tuo heiluva tyhjäkäynti oudoksuttaa. Toivottavasti sen tasaaminen ei ole kallista sorttia.
Mutta jos jollakulla on jotain ideaa siitä mikä mahtaa mättää, niin voi vinkata. "omin neuvoin" (naapurin avulla) vois onnistua pikkurempat.
olin palailemassa reissulta, kun lyhyen paussin jälkeen kone ei oikein ottanut kierroksia. Sahalin jonkun aikaa käyntiin, lähti mutta kävi huonosti, ja kun kierroksia nosti hyydähti.
Vähän ajan päästä kävi jo jotenkuten, mutta kierrokset ei noussu yli 3000. Viimein monen startin jälkeen alkoi homma palailla ja pääsin ajelemaan n. 40 km ilman ongelmia.
Taas tunnin tauon päästä liikkeelle, ja 80 kilometrin matkasta pääsin n. 70, kun normaali maantienopeudesta auto hyytyi, kierrokset katosivat ja kone sammui. Noin vartin yritetyäni sain käyntiin ja ajoin auton koti pihaan. Perillä tyhjäkäynti vaelteli reilusti alle tonnin ja 2000 kierroksen välissä.
Mikähän tässä vois olla vikana? kaikenlaista on omaan mieleen tullut, mutta erityisesti tuo heiluva tyhjäkäynti oudoksuttaa. Toivottavasti sen tasaaminen ei ole kallista sorttia.
Mutta jos jollakulla on jotain ideaa siitä mikä mahtaa mättää, niin voi vinkata. "omin neuvoin" (naapurin avulla) vois onnistua pikkurempat.
9-5 2,3t
jäsen 3303
jäsen 3303
Vilkkuko CE valo?
Ilmamassa mittari tuli mieleen ekana , ei kokemusta mutta vois ollakkin.
Saisitko lainaan jostain toisen mittarin.
Vai meneekö 16v malli vikatilaan kyseisen osan hajottua että sillä voi ajaa? Kokeneemmat tietoja esiin?. Onko muuten Bensapumppua vaihettu koskaan , onko pitäny ääntä?
Ilmamassa mittari tuli mieleen ekana , ei kokemusta mutta vois ollakkin.
Saisitko lainaan jostain toisen mittarin.
Vai meneekö 16v malli vikatilaan kyseisen osan hajottua että sillä voi ajaa? Kokeneemmat tietoja esiin?. Onko muuten Bensapumppua vaihettu koskaan , onko pitäny ääntä?
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
CE-valo ei ole vilkkunut epänormaalisti.900i kirjoitti:Vilkkuko CE valo?
Ilmamassa mittari tuli mieleen ekana , ei kokemusta mutta vois ollakkin.
Saisitko lainaan jostain toisen mittarin.
Vai meneekö 16v malli vikatilaan kyseisen osan hajottua että sillä voi ajaa? Kokeneemmat tietoja esiin?. Onko muuten Bensapumppua vaihettu koskaan , onko pitäny ääntä?
Mun kärryssä CE valo syttyy jos auto on pitkään tyhjäkäynnillä, mutta sammu sitten kun liikkeelle lähdetään. Nyt ei ole palanut muuta kuin "normaalisti". Besnapumppu on epäilylistalla, pitönee kai viedä pajalle katseltavaksi, kyllähän tohon vielä vois jokusen euron remppaankin laittaa. Tiestty jos ite tietäis ja osais, menis vähempi.
9-5 2,3t
jäsen 3303
jäsen 3303
Katsoen perusasiat, kuten tulpat, sytytysjohtimet, puolan johto, putket ja letkut, virranjakajan kansi, pyörijä ym. helpot asiat läpi.. vika ei välttämättä ole vain yksi kohta, se voi olla myös monen pikkuvian yhteenlaskettu summa joka ilmeni aikanaan(kokemusta on).
Ilmamäärämittari(16v)/sen johtoliitokset(16v)/boxin johtoliitokset(16v)t/boxi(16v)/sulakerasian kontaktit/melkein mikä vaan... moottorin johtosarjan maadoitus termostaattikotelon vieressä(16v)/maadoituspiste syylärin luona alapalkissa/maadoitus kojelaudan sisässä kuljettajanpuoleisen kaiuttimen lähellä.. vaihtoehtoja on paljon. Aloita karsimaan halvimmista/itse korjattavista vioista siitäkin huolimatta, että ilmamäärämittaria(vain 16v) pidän todennäköisimpänä vaihtoehtona.
Edit: Siis ei suorasytkä(onko og900 edes olemassa? ei kai..?) Sytytyksen pääteaste(missä lienee tuossa vuosimallissa) sekä hall-anturi virranjakajassa voivat myös aiheuttaa kuvatunlaisia ongelmia.. tietty jos on Lucas-ruisku niin en sano mitään..
Edit2: Polttoainepumppu...
Ilmamäärämittari(16v)/sen johtoliitokset(16v)/boxin johtoliitokset(16v)t/boxi(16v)/sulakerasian kontaktit/melkein mikä vaan... moottorin johtosarjan maadoitus termostaattikotelon vieressä(16v)/maadoituspiste syylärin luona alapalkissa/maadoitus kojelaudan sisässä kuljettajanpuoleisen kaiuttimen lähellä.. vaihtoehtoja on paljon. Aloita karsimaan halvimmista/itse korjattavista vioista siitäkin huolimatta, että ilmamäärämittaria(vain 16v) pidän todennäköisimpänä vaihtoehtona.
Edit: Siis ei suorasytkä(onko og900 edes olemassa? ei kai..?) Sytytyksen pääteaste(missä lienee tuossa vuosimallissa) sekä hall-anturi virranjakajassa voivat myös aiheuttaa kuvatunlaisia ongelmia.. tietty jos on Lucas-ruisku niin en sano mitään..
Edit2: Polttoainepumppu...
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Re: Nytkö se laukes
KMikko kirjoitti:Juuri ehdin viettää ensimmäistä vuosipäivää -89 mallisen ysisatkun (ruisku 16v) kanssa. mittarissa noin 414000, ja kaikki on varmasti ajettu.
olin palailemassa reissulta, kun lyhyen paussin jälkeen kone ei oikein ottanut kierroksia. Sahalin jonkun aikaa käyntiin, lähti mutta kävi huonosti, ja kun kierroksia nosti hyydähti.
Vähän ajan päästä kävi jo jotenkuten, mutta kierrokset ei noussu yli 3000. Viimein monen startin jälkeen alkoi homma palailla ja pääsin ajelemaan n. 40 km ilman ongelmia.
Taas tunnin tauon päästä liikkeelle, ja 80 kilometrin matkasta pääsin n. 70, kun normaali maantienopeudesta auto hyytyi, kierrokset katosivat ja kone sammui. Noin vartin yritetyäni sain käyntiin ja ajoin auton koti pihaan. Perillä tyhjäkäynti vaelteli reilusti alle tonnin ja 2000 kierroksen välissä.
Mikähän tässä vois olla vikana? kaikenlaista on omaan mieleen tullut, mutta erityisesti tuo heiluva tyhjäkäynti oudoksuttaa. Toivottavasti sen tasaaminen ei ole kallista sorttia.
Mutta jos jollakulla on jotain ideaa siitä mikä mahtaa mättää, niin voi vinkata. "omin neuvoin" (naapurin avulla) vois onnistua pikkurempat.
Kuulostaa tutulta.
Perheemme i16:sta meni Hall-anturi. -89-mallissa Hall-anturi on muuten
kampiakselilla.
Ennen rikkoutumista auto alkoi hieman nykiä. Kohta sen jälkeen katosivat
tehot ja kierrokset. Vaihde vapaallakaan ei kiertänyt yli 2000:n.
Käynti oli sekaisin.
Ajoin 25 km kotiin nopeudella 40 - 80km/h. Ei kulkenut sen paremmin.
Lisäksi nyki koko ajan ihan älyttömästi.
Seuraavana päivänä toimi kylmänä jonkin aikaa ja sitten samat oireet.
Pääsin nilkuttamalla (kävelyvauhtia) korjaamolle.
Diagnoosi: Hall-anturi sökö.
Vesipumppu oli vuotaessaan kastellut anturin ja ehkä tappoi sen ennenaikaisesti.
Silloin anturin sai ainoastaan Saabilta. Boschin liikkeessäkään eivät moista tunteneet.
Uusi maksoi toista tuhatta markkaa. Puolikymmentä vuotta sitten.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Joo nyt on sen verran saatu jo lisää kaiveltua että piuhoissa tulpat/puola ei vikaa löydy.Myrkky kirjoitti:Katsoen perusasiat, kuten tulpat, sytytysjohtimet, puolan johto, putket ja letkut, virranjakajan kansi, pyörijä ym. helpot asiat läpi.. vika ei välttämättä ole vain yksi kohta, se voi olla myös monen pikkuvian yhteenlaskettu summa joka ilmeni aikanaan(kokemusta on).
Tänään kävin huristelemassa muutaman kilometrin lenkin tarkistelujen päälle. Tyhjäkäynti tuntui edelleen sahaavan edestakaisin, ja nyt alkoi CE-valo antaa viitteitä "epänormaalista" toiminnasta. Välähtelee vähän turhan tiheään. Muuten auto pelasi ajossa hyvin, ei hyytynyt.
Mitäs kaikkia vikoja tuo CE-valon vilkunta satkussa viestittää?
polttoaineen syötön vikaan en oikein jaksa kyllä uskoa. Pitänee viedä auto ensi viikolla pajalle niin eiköhän nuo saa vikatietoja irti.
9-5 2,3t
jäsen 3303
jäsen 3303
Eräällä tuttavalla myöskin EZK-sytytys alkoi takkuilemaan (volvo 240:ssä) ja viaksi epäiltiiin kaikkea mahdollista kallistakin (ezk-boksia jopa). vika löytyi loppujen lopuksi tuon kampiakselin anturin liittimessä olevasta huonosta kontaktista! Liittimet tarkkaan syyniin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Nytkö se laukes
Lämpöanturin vaihtoa kannattaa kokeilla suosiolla, n. 10-20e motonetissa. Joskus temppuillessa voi koittaa myös irroittaa ilmamassamittarin liittimen niin näkee käykö paremmin ja saattaa pystyä ainakin ajamaan kotiin.
Jeps,
tänään sain kärryn huollosta, jossa ei mitään ihmeitä löytynyt. Vikaraporttia ei löytynyt joten isompaa osanvaihtoa ei tehty.
Käymisen suhteen oli tehtynä kaikensortin perusjuttujen tarkistuksia sekä bensasuodattimen pesu.
Samalla kertaa laitettiin kuntoon vaihdekepin säätöjä, ja nyt kyllä löytyy kaikki pykälät paremmin.
Auto tuntui pelaavan kylläkin ihan hyvin, joten nyt pitää katsella oliko vika kenties paskaisessa suodattimessa. pikkuhiljaa ja huvikseen (saabilla ajaa kyllä vaikka ihan huvikseen) ajellaan pitempiä lenkkejä ja katsotaan miltä näyttää.
tänään sain kärryn huollosta, jossa ei mitään ihmeitä löytynyt. Vikaraporttia ei löytynyt joten isompaa osanvaihtoa ei tehty.
Käymisen suhteen oli tehtynä kaikensortin perusjuttujen tarkistuksia sekä bensasuodattimen pesu.
Samalla kertaa laitettiin kuntoon vaihdekepin säätöjä, ja nyt kyllä löytyy kaikki pykälät paremmin.
Auto tuntui pelaavan kylläkin ihan hyvin, joten nyt pitää katsella oliko vika kenties paskaisessa suodattimessa. pikkuhiljaa ja huvikseen (saabilla ajaa kyllä vaikka ihan huvikseen) ajellaan pitempiä lenkkejä ja katsotaan miltä näyttää.
9-5 2,3t
jäsen 3303
jäsen 3303