900i ja vajarit (lue: ruma sana sanotaan niinkuin se on)
900i ja vajarit (lue: ruma sana sanotaan niinkuin se on)
Moi!
Tässäpä olen jo useita viikkoja tyytyväisenä kurvaillut pystykeulaisella -86 ysisatasella, vieläpä ruiskusellaisella. Eilen illalla oli tarkoitus lähteä ruuanhakureissulle ja Saabi lähti tuttuun tapaansa käyntiin kun sille näytti hieman avainta, mutta rupesipa ilmeisesti käymään kolmella(?!) . Tyhjäkäynti oli vaivalloista ja kun lähdin autolla ajamaan eteenpäin niin kaasua piti käyttää aika reippaasti että jaksoi mennä eteenpäin. Kannattaako lähteä etsimään vikaa ensimmäisenä tulpanjohdoista, virranjakajasta, puolasta vai viedä suoraan korjaamolle?
Toinen pitkään miettimäni ongelma (tulipa tässä vaan mieleen) on se, että takalasinlämmittimestä toimii ainoastaan kaksi raitaa lasin alareunassa, ja nekin vain keskiosastaan. Ikävämpi asia, varsinkin näin talvisaikaan.. Onko mitään keinoa korjata rikkinäinen takalasinlämmitin? Pitäisikö tutustua niihin lankoihin jotka kulkee lasin poikki? Joudunko mä vaihtamaan koko takalasin jos haluan lisätä näkyvyyttä taaksepäin vai pystyykö niitä lankoja fiksaamaan jollain tavalla?
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen
-Peter
Tässäpä olen jo useita viikkoja tyytyväisenä kurvaillut pystykeulaisella -86 ysisatasella, vieläpä ruiskusellaisella. Eilen illalla oli tarkoitus lähteä ruuanhakureissulle ja Saabi lähti tuttuun tapaansa käyntiin kun sille näytti hieman avainta, mutta rupesipa ilmeisesti käymään kolmella(?!) . Tyhjäkäynti oli vaivalloista ja kun lähdin autolla ajamaan eteenpäin niin kaasua piti käyttää aika reippaasti että jaksoi mennä eteenpäin. Kannattaako lähteä etsimään vikaa ensimmäisenä tulpanjohdoista, virranjakajasta, puolasta vai viedä suoraan korjaamolle?
Toinen pitkään miettimäni ongelma (tulipa tässä vaan mieleen) on se, että takalasinlämmittimestä toimii ainoastaan kaksi raitaa lasin alareunassa, ja nekin vain keskiosastaan. Ikävämpi asia, varsinkin näin talvisaikaan.. Onko mitään keinoa korjata rikkinäinen takalasinlämmitin? Pitäisikö tutustua niihin lankoihin jotka kulkee lasin poikki? Joudunko mä vaihtamaan koko takalasin jos haluan lisätä näkyvyyttä taaksepäin vai pystyykö niitä lankoja fiksaamaan jollain tavalla?
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen
-Peter
Re: 900i ja vajarit (lue: ruma sana sanotaan niinkuin se on)
Katso nyt ensin perusjutut, ennenkuin korjaamolle viet. Jakajan kannen sisäpuolen kuivaus, tulppien kärkivälit, tulpanjohdot. Eihän jäähdytysnestettä vaan katoa?Peter A kirjoitti:Moi!
Tässäpä olen jo useita viikkoja tyytyväisenä kurvaillut pystykeulaisella -86 ysisatasella, vieläpä ruiskusellaisella. Eilen illalla oli tarkoitus lähteä ruuanhakureissulle ja Saabi lähti tuttuun tapaansa käyntiin kun sille näytti hieman avainta, mutta rupesipa ilmeisesti käymään kolmella(?!) . Tyhjäkäynti oli vaivalloista ja kun lähdin autolla ajamaan eteenpäin niin kaasua piti käyttää aika reippaasti että jaksoi mennä eteenpäin. Kannattaako lähteä etsimään vikaa ensimmäisenä tulpanjohdoista, virranjakajasta, puolasta vai viedä suoraan korjaamolle?
Toinen pitkään miettimäni ongelma (tulipa tässä vaan mieleen) on se, että takalasinlämmittimestä toimii ainoastaan kaksi raitaa lasin alareunassa, ja nekin vain keskiosastaan. Ikävämpi asia, varsinkin näin talvisaikaan.. Onko mitään keinoa korjata rikkinäinen takalasinlämmitin? Pitäisikö tutustua niihin lankoihin jotka kulkee lasin poikki? Joudunko mä vaihtamaan koko takalasin jos haluan lisätä näkyvyyttä taaksepäin vai pystyykö niitä lankoja fiksaamaan jollain tavalla?
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen
-Peter
Takalasin lämppäri on luonteeltaan semmonen, että keskeltä lämpiää eniten. Katkenneet "langat" voi korjata semmosella pikkupulloissa myytävällä "liimalla". Tota ainetta löytyy monelta huoltoasemaltakin.
EDIT:Mimmi ehti ensin
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Tuli painittua tuon entisen i8:sin kannssa aika paljon. Ja juurikin tuon ongelman kanssa että käy vain kolmella. Suosittelisin tosiaan tarkastamaan ensin ne tulpat, tulpanjohdot, virranjakajankannen jne.
Tulpanhjohdot kannattaa melkeinpä uusia kerralla kaikki. Muuten tulee sama ongelma ku mulla, että sai ostella niitä pirun piuhoja koko ajan, kun yhden sai uusittua niin toinen hajos.
Tulpanhjohdot kannattaa melkeinpä uusia kerralla kaikki. Muuten tulee sama ongelma ku mulla, että sai ostella niitä pirun piuhoja koko ajan, kun yhden sai uusittua niin toinen hajos.
Edellisen viestini jälkeen tapahtui seuraavaa: Testasin koemielessä laittaa auton käyntiin, tyhjäkäynti oli tosi vaivalloista ja moottori reagoi kaasun käyttöön todella hitaasti, sellainen pieni "röpötys" kuului selkeästi. Tänä aamuna kun oli ensimmäistä kertaa moneen päivään aikaa syventyä ongelmaan konepellin allakin, rakkinepa eipä suostunut enää käynnistymään laisinkaan! Tuntuu että kone saa bensaa ollenkaan, olisiko bensapumpun vaihto edessä? Tuolla myyntipalstalla joku jo kauppailikin käytettyä pumppua ..hene- kirjoitti:Tuli painittua tuon entisen i8:sin kannssa aika paljon. Ja juurikin tuon ongelman kanssa että käy vain kolmella. Suosittelisin tosiaan tarkastamaan ensin ne tulpat, tulpanjohdot, virranjakajankannen jne.
Tulpanhjohdot kannattaa melkeinpä uusia kerralla kaikki. Muuten tulee sama ongelma ku mulla, että sai ostella niitä pirun piuhoja koko ajan, kun yhden sai uusittua niin toinen hajos.
-Peter
Kuuluuko bensapumpun hurahdus takapaksista, kun pistät virrat päälle? Tostahan sen tietää.
Tulpanjohdoista senverran, että jos piuha alkaa lyömään läpi, koneesta häviää puhti tosi tehokkaasti. Luulisi että pimeän aikaa näkyy jo tuollaisen käyntihäiriön syyllinen kun panee myllyn käymään ja kattelee pimeässä konehuoneeseen.
Tulpanjohdoista senverran, että jos piuha alkaa lyömään läpi, koneesta häviää puhti tosi tehokkaasti. Luulisi että pimeän aikaa näkyy jo tuollaisen käyntihäiriön syyllinen kun panee myllyn käymään ja kattelee pimeässä konehuoneeseen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Missäpäin tarkalleen bensapumppu näissä ysisatkuissa sijaitsee? Voiko sitä jotenkin testata onko se kunnossa, silleen ettei turhaan mene pumppua ostamaan?Mertmi kirjoitti:Kuuluuko bensapumpun hurahdus takapaksista, kun pistät virrat päälle? Tostahan sen tietää.
Tulpanjohdoista senverran, että jos piuha alkaa lyömään läpi, koneesta häviää puhti tosi tehokkaasti. Luulisi että pimeän aikaa näkyy jo tuollaisen käyntihäiriön syyllinen kun panee myllyn käymään ja kattelee pimeässä konehuoneeseen.
-Peter
Siellähän se tankin sisällä on... Käytännössä jos se pyörii, eli surisee, se toimii. Bensapumpun releen voi ohittaa ja kokaista sitä. Tuohon releen ohittamiseen on ihan hiljakkoin viitattukin, eli kandee katella kaikkia ruisku-ongelmiin liittyviä keskusteluja. Niitä täällä on varsin mittava määrä jo.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01