900 s

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
peltimies
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: La Joulu 13, 2008 20:44
Paikkakunta: varkaus

900 s

Viesti Kirjoittaja peltimies »

olen ajatellut laittaa og 900 S.ään eli matalapaine turbokoneeseen originaali välijäähdyn eli coolerin.mitä tulee ottaa huomioon vai käykö että laittaa vain väliin????
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: 900 s

Viesti Kirjoittaja JuHem »

Eipä siinä asentamisessa ole mitään ihmeellistä. Coolerin alapuolelle tulee yksi peltihärpäke, johon jäähy tulee kiinni ja pystysivulle toinen. Kahdet putket paikoilleen ja siinä se on.

Edit: Ei siinä niin paljon hommaa ole, että ihan projekti-topiciksi...
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
JaniV
"Viggen"
Viestit: 554
Liittynyt: Ti Marras 01, 2011 21:27
Paikkakunta: Loimaa/Forssa/Turku

Re: 900 s

Viesti Kirjoittaja JaniV »

Siirtelin tämän oikeaan osioon tuolta projektipuolelta. Jatkossa sitten katsotaan vähän mihin näitä kirjoitellaan. Jotta pysyy jokin järjestys foorumiotsikoinnissa voisi tuota otsikkoa jotenkin muokata. Kuten "900S välijäädytinasennus" yms....
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
XJ-JJJ
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 13:30
Paikkakunta: Vantaa

Re: 900 s

Viesti Kirjoittaja XJ-JJJ »

Asennus on helpointa jos sulla on alkuperäiset ahtoputket. Silloin asennukseen menee vartti.
Coolerin tuet sun pitää rakentaa jos niitä ei ole valmiina. Mitään sen ihmeellisempää siinä ei ole.
Ihan plug and play siis.
CD 9000 Griffin automaatti -93 Re85, Scarabe Green Metallic
96GL V4 Super-80, Charmottebrun "Seikkailusämpylä"
Predatori
"Aero"
Viestit: 495
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2011 13:41
Paikkakunta: kuopio

Re: 900 s

Viesti Kirjoittaja Predatori »

Joo,simppeli homma.Ite löysin omaan ässään orkkis coolerin putkineen hintaan 90e.Kannattava ostos..Uskaltaa ahtojakin nostaa pikkusen kun cooleri kiinni.Kyllä tuo pikkusen vaikutti ainakin mulla kulkuihinkin.Cooleri pirun tukevasti kiinni pelkillä putkillakin mut laitoin nippusiteellä vielä varmistamaan ettei liiku.
Saab 900S-91 Autom
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: 900 s

Viesti Kirjoittaja Kupari »

32334649 kirjoitti:Joo,simppeli homma.Ite löysin omaan ässään orkkis coolerin putkineen hintaan 90e.Kannattava ostos..Uskaltaa ahtojakin nostaa pikkusen kun cooleri kiinni.Kyllä tuo pikkusen vaikutti ainakin mulla kulkuihinkin.Cooleri pirun tukevasti kiinni pelkillä putkillakin mut laitoin nippusiteellä vielä varmistamaan ettei liiku.
Ahtoja tuonne 0.7bar kun lastun hommaat boxiin (noin 25e) ja ohitat painerajoitusventtiilin kuskin jalkatilasta niin huomaat jotain vielä mukavampaa :wink:
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: 900 s

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Kupari kirjoitti:
32334649 kirjoitti:Joo,simppeli homma.Ite löysin omaan ässään orkkis coolerin putkineen hintaan 90e.Kannattava ostos..Uskaltaa ahtojakin nostaa pikkusen kun cooleri kiinni.Kyllä tuo pikkusen vaikutti ainakin mulla kulkuihinkin.Cooleri pirun tukevasti kiinni pelkillä putkillakin mut laitoin nippusiteellä vielä varmistamaan ettei liiku.
Ahtoja tuonne 0.7bar kun lastun hommaat boxiin (noin 25e) ja ohitat painerajoitusventtiilin kuskin jalkatilasta niin huomaat jotain vielä mukavampaa :wink:
...Ja tästä seuraavaksi: Katin korvausputki, bleedi yms. loputon kierre :wink:
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
aero
-
Viestit: 8750
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: 900 s

Viesti Kirjoittaja aero »

Suabisti kirjoitti:...Ja tästä seuraavaksi: Katin korvausputki, bleedi yms. loputon kierre :wink:
...ja kasa vaihdelaatikoita varalle :mrgreen:
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 900 s

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Pietään siinä virissä malttia, ja myöskin auton käytössä, niin ei tarvi jumpata lootien kanssa.. **koputtaa puuta**
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: 900 s

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Tuolla noin täyspaineiseksi muuttelee ahtopaineella ja lastulla (170-180hv) ja maltilla laatikon kannalta ottaen ajelee niin mukavaa on kurvailla jos vain hiukoo :wink:
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 900 s

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Kai se hyvin sen 250 heppa jaksaa lodju niellä.. jos järkiä käyttää kun pommittaa...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: 900 s

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Suabisti kirjoitti:
Kupari kirjoitti:
32334649 kirjoitti:Joo,simppeli homma.Ite löysin omaan ässään orkkis coolerin putkineen hintaan 90e.Kannattava ostos..Uskaltaa ahtojakin nostaa pikkusen kun cooleri kiinni.Kyllä tuo pikkusen vaikutti ainakin mulla kulkuihinkin.Cooleri pirun tukevasti kiinni pelkillä putkillakin mut laitoin nippusiteellä vielä varmistamaan ettei liiku.
Ahtoja tuonne 0.7bar kun lastun hommaat boxiin (noin 25e) ja ohitat painerajoitusventtiilin kuskin jalkatilasta niin huomaat jotain vielä mukavampaa :wink:
...Ja tästä seuraavaksi: Katin korvausputki, bleedi yms. loputon kierre :wink:

Itseasiassa tässä velpojan satkussa jo nostettiin ahtoja(jousta hukkaportille) ja putkisto on jo vaihdettu.. :twisted: Kyllähän tuo tomaatti ihan normaali ajua kestää ja täys kiihdytyksiä tapahtuu noin 1/20 suhteessa,tuntien velpojan säästeliään ajotyylin..pitäähän sen kestää vielä isältä pojalle asti! Haha! :wink:
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Saabinseisoja
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: To Syys 22, 2005 18:10
Paikkakunta: Vantaa

Re: 900 s

Viesti Kirjoittaja Saabinseisoja »

peltimies kirjoitti:olen ajatellut laittaa og 900 S.ään eli matalapaine turbokoneeseen originaali välijäähdyn eli coolerin.mitä tulee ottaa huomioon vai käykö että laittaa vain väliin????
Tarkoittaako tämä, että originaali matalapaineturbosta tulee (kuin) originaali korkeapaineturbo? Siis identtinen, niinkuin ois Trollhättanista tulossa?
OG900 S -92/93
NG900 T -97 (myyty)
aero
-
Viestit: 8750
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: 900 s

Viesti Kirjoittaja aero »

Ei. Pelkkä IC ei siihen riitä, vaan lastenturboon pitää myös lisätä APC -setti pitämään ahtoja korkeammalla sekä ahtoviisarin sisältävä mittaristo, jotta siitä saa alkuperäisen T16:n mukaisen kulkineen.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Vastaa Viestiin