Vilunkipeli on tietty aina mahdollista, eikä myöskään ole juurikaan vaikeampaa pudottaa sitä pakettia sitten korkeapäästöisen korin keulalle, asentaa kattia (tämänkin voi unohtaa jos kori on tarpeeksi vanha, raja menee jossain 10/87 paikkeilla) ja esittää itserakennettuna (paitti tietty se, että se kori pitää hommata), mitä tuollainen paketti tietysti onkin.
Ihan akateemisesta mielenkiinnosta vaan tuli twirl:n viestistä mieleen, että onko joku muka keksinyt laillisen porsaanreiän ohittaa pussitesti vähäpäästövirin leimaamisessa...
OG900 2.1i - turbotus
Re: OG900 2.1i - turbotus
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: OG900 2.1i - turbotus
Ihan mielenkiinnosta kyselen ja nostan aihetta. Onko kukaan oikeasti ottanu varmuutta tarviaako 2.1i Turbotukseen VTT todistuksen??
Entä jos vaihtaa tekniikan siihen vaikka vähäpäästöisestä ässästä? Sillon ei kai ongelmia ole?
Epäilen, että tuota vtt todistusta tuskin tarvitsee.
Sen verran näkee jälkeenpäin turbotettuja japani kippoja (Civic tms.) ajossa nykyään.
Entä jos vaihtaa tekniikan siihen vaikka vähäpäästöisestä ässästä? Sillon ei kai ongelmia ole?
Epäilen, että tuota vtt todistusta tuskin tarvitsee.
Sen verran näkee jälkeenpäin turbotettuja japani kippoja (Civic tms.) ajossa nykyään.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: OG900 2.1i - turbotus
EIkö tuossa pääsisi helpoimmalla jos vaan tiputtaa 2.1-moottorin jo olemassaolevan turbon tai S:n nokalle ja vaihtaa moottorin apulaitteet alkuperäisestä 2.0-turbomoottorista? Kukaan ei kuuna päivänä huomaa eroa eikä katsastajalle tarvi puhua mitään. Myöskään päästömittauksia ei tuossa tilanteessa varmaankaan kukaan kysele.
Re: OG900 2.1i - turbotus
Jos vaihdat 2.0-turbokoneen ässästä siihen 2.1-koriin, niin ei tarvita mitään A-testillä käyntejä.Saabinsti kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta kyselen ja nostan aihetta. Onko kukaan oikeasti ottanu varmuutta tarviaako 2.1i Turbotukseen VTT todistuksen??
Entä jos vaihtaa tekniikan siihen vaikka vähäpäästöisestä ässästä? Sillon ei kai ongelmia ole?
Epäilen, että tuota vtt todistusta tuskin tarvitsee.
Sen verran näkee jälkeenpäin turbotettuja japani kippoja (Civic tms.) ajossa nykyään.
Jos taas turbotat sen 2.1-padan ja kori on vähäpäästöinen, testit tarvitaan.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: OG900 2.1i - turbotus
Ihan mielenkiinnosta, miksi se 2.1 pitää turbottaa. Huvikseen kokeilla? Jos niin tahtoo, hommaa koppa joka on alta -87 ja antaa palaa. No problemo, teholaput dynosta ja konttorille vaan menoksi. Käy toki katiton 87-90 koppakin, joudut vaan katin hylsyn pulttaman putkeen. Muussa tapauksessa VTT kutsuu, jos pykälien mukaan eletään. Tai sitten turbollinen kori joka on katillinen, heivaat siitä hyvän orggisturbopannun kuusenjuureen, ja tiputat 2.1 lohkon ja kannen tilalle, ja nakkelet kuusenjuuresta kaikki loput turbopadasta. Tämähän on sitten laitonta, mutta kuten edellä todettu, tuskin kukaan huomaa...
Odottelen innolla kuinka ahdettu 2.1 kiulu rokkaa.
Odottelen innolla kuinka ahdettu 2.1 kiulu rokkaa.
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Re: OG900 2.1i - turbotus
Itse olen himotellut tota vaihtoehtoa 2.1:n lohkon ja t5-kannen etanolille soveltuvamman puristussuhteen takia, mutta raportoitavaa tuskin ihan lähitulevaisuudessa tulee...