OG900 2.1i - turbotus

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
aero
-
Viestit: 8749
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: OG900 2.1i - turbotus

Viesti Kirjoittaja aero »

Vilunkipeli on tietty aina mahdollista, eikä myöskään ole juurikaan vaikeampaa pudottaa sitä pakettia sitten korkeapäästöisen korin keulalle, asentaa kattia (tämänkin voi unohtaa jos kori on tarpeeksi vanha, raja menee jossain 10/87 paikkeilla) ja esittää itserakennettuna (paitti tietty se, että se kori pitää hommata), mitä tuollainen paketti tietysti onkin.

Ihan akateemisesta mielenkiinnosta vaan tuli twirl:n viestistä mieleen, että onko joku muka keksinyt laillisen porsaanreiän ohittaa pussitesti vähäpäästövirin leimaamisessa... :roll:
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Re: OG900 2.1i - turbotus

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Ihan mielenkiinnosta kyselen ja nostan aihetta. Onko kukaan oikeasti ottanu varmuutta tarviaako 2.1i Turbotukseen VTT todistuksen??
Entä jos vaihtaa tekniikan siihen vaikka vähäpäästöisestä ässästä? Sillon ei kai ongelmia ole?
Epäilen, että tuota vtt todistusta tuskin tarvitsee.
Sen verran näkee jälkeenpäin turbotettuja japani kippoja (Civic tms.) ajossa nykyään.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
kimmoa
"Aero"
Viestit: 435
Liittynyt: Su Helmi 04, 2007 13:26
Paikkakunta: Sievi

Re: OG900 2.1i - turbotus

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

EIkö tuossa pääsisi helpoimmalla jos vaan tiputtaa 2.1-moottorin jo olemassaolevan turbon tai S:n nokalle ja vaihtaa moottorin apulaitteet alkuperäisestä 2.0-turbomoottorista? Kukaan ei kuuna päivänä huomaa eroa eikä katsastajalle tarvi puhua mitään. Myöskään päästömittauksia ei tuossa tilanteessa varmaankaan kukaan kysele. :D
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: OG900 2.1i - turbotus

Viesti Kirjoittaja Jope »

Saabinsti kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta kyselen ja nostan aihetta. Onko kukaan oikeasti ottanu varmuutta tarviaako 2.1i Turbotukseen VTT todistuksen??
Entä jos vaihtaa tekniikan siihen vaikka vähäpäästöisestä ässästä? Sillon ei kai ongelmia ole?
Epäilen, että tuota vtt todistusta tuskin tarvitsee.
Sen verran näkee jälkeenpäin turbotettuja japani kippoja (Civic tms.) ajossa nykyään.
Jos vaihdat 2.0-turbokoneen ässästä siihen 2.1-koriin, niin ei tarvita mitään A-testillä käyntejä.

Jos taas turbotat sen 2.1-padan ja kori on vähäpäästöinen, testit tarvitaan.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Re: OG900 2.1i - turbotus

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Ihan mielenkiinnosta, miksi se 2.1 pitää turbottaa. Huvikseen kokeilla? Jos niin tahtoo, hommaa koppa joka on alta -87 ja antaa palaa. No problemo, teholaput dynosta ja konttorille vaan menoksi. Käy toki katiton 87-90 koppakin, joudut vaan katin hylsyn pulttaman putkeen. Muussa tapauksessa VTT kutsuu, jos pykälien mukaan eletään. Tai sitten turbollinen kori joka on katillinen, heivaat siitä hyvän orggisturbopannun kuusenjuureen, ja tiputat 2.1 lohkon ja kannen tilalle, ja nakkelet kuusenjuuresta kaikki loput turbopadasta. Tämähän on sitten laitonta, mutta kuten edellä todettu, tuskin kukaan huomaa...

Odottelen innolla kuinka ahdettu 2.1 kiulu rokkaa.
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Jatra
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ke Kesä 30, 2010 12:13
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: OG900 2.1i - turbotus

Viesti Kirjoittaja Jatra »

Itse olen himotellut tota vaihtoehtoa 2.1:n lohkon ja t5-kannen etanolille soveltuvamman puristussuhteen takia, mutta raportoitavaa tuskin ihan lähitulevaisuudessa tulee...
Vastaa Viestiin