Kun edellinen oire oikeni, uusi oli jo kehittymässä.
Satku puoltaa vasemmalle jo selvästi, suoraan ajettaessa ratti useita asteita oikealle kääntyneenä. Syö vasemman eturenkaan sisäpuolta melkoista vauhtia
Voiko olla juuri mikään muu kuin raidetangon nivel, ulompi tai sisempi, vasemmalta puolelta?
Auto katsastettu huomautuksitta 2k km sitten.
Jos kukaan osaa vinkata missä itse ostetut nivelet kannattaisi Helsingin tienoolla vaihdattaa niin saa vinkata. Ei huvittaisi maksaa 100e tunnilta kun korjaamojen työmoraalistakaan ei aina voi olla varma..
Edit: No jaa.. Nurkka ilmaan, rengas pois. Ei ainakaan mitään niin suurta välystä missään että itse olisin rengasrautoineni huomannut. Vien siis ammattilaisten syyniin - mutta Pohjois-Pohjanmaalle kotitilalle. Siellä FIxus-huollon tuntihinta 60e. Herttoniemen Atoy 98e/h
Mikko L
900SA m90
raidetangon päät vaihtoon?
Re: raidetangon päät vaihtoon?
Lahdessa joku paja (nimestä ei mitään käsitystä, mutta osoite kyllä on tiedossa) vaihtoi taakse iskarit ja jouset ja eteen juuri nuo raidetangonpäät yhteensä hintaan 80€. Jälki oli silmämääräisesti hyvää, mutta kohtalaisella raivolla tempaisivat pyöränpultit kiinni, kun iskevä ja 850Nm vääntävä pulttipyssy ei niitä saanut auki.
Toki Helsingistä on Lahteen jo sen verran matkaa, että aika paljon halvemmalla pitääkin tehdä, että kannattaa sinne asti viedä.
Toki Helsingistä on Lahteen jo sen verran matkaa, että aika paljon halvemmalla pitääkin tehdä, että kannattaa sinne asti viedä.
Re: raidetangon päät vaihtoon?
Mulla nuo hakemiset parani jo jonkun verran kun keväällä ohjauskulmat säädettiin ja nyt vielä etuvakaajantangon kaikki 4 helaa vaihettiin niin jämäkämpi mutkissa/urissa ajaa.
Jos vaihdat päät niin ohjauskulmat menee jonkun verran pieleen jossei kulmia säädetä samalla.
Mulla on myös koko ohjausvaihde (hammastanko vanha nimitys) loppuunkulunut niin klappia ohjaukseen tulee sieltä ihan jonkun verran. Tuo mulla myös vuotaa joten vaihtuu loman aikana ehjään.
Jos vaihdat päät niin ohjauskulmat menee jonkun verran pieleen jossei kulmia säädetä samalla.
Mulla on myös koko ohjausvaihde (hammastanko vanha nimitys) loppuunkulunut niin klappia ohjaukseen tulee sieltä ihan jonkun verran. Tuo mulla myös vuotaa joten vaihtuu loman aikana ehjään.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7566
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: raidetangon päät vaihtoon?
Missäs kunnossa jousi ja jousen keinu on..?Voiko olla juuri mikään muu kuin raidetangon nivel
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: raidetangon päät vaihtoon?
Jouset alle 5000km ajetut, kuten myös etujousilautaset. Myös kaikki iskarit uudenkarheat ja osa puslista.
Syyllinen, ainakin suuri osasyyllinen, on rengas. Etuakselilla on Nokian NRT:t, joista vasen on selvästi huonompi. Tarkemmin tutkittuani kävi ilmi, että kulunut epätasaisesti keskeltä ja sisäreunalta. Paineet ok, mutta ilmeisesti vyöt antautuneet jotenkin tms. Pelkästään vaihtamalla vasemman puoleiset renkaat (takana Pirelli P3, selvästi enemmän pintaa) keskenään auto muuttui kuin toiseksi. Ohjauspyörä oikeni, puoltaminen lakkasi. Pientä nypytystä toki tuntuu, ei noita ole tasapainotettu vuosiin. Kumit tulivat cross spokejen päällä ja olen ajanut niitä loppuun.
Vaihdoin myös oikean puolen renkaat akseleilta toiselle, sillä ei enää ollut muuta vaikutusta kuin että ohjauspyörä on nyt hieman vasemmalle kallellaan ..
En olisi kyllä uskonut että yhden renkaan totaalinen lötkähtäminen vaikuttaa noin valtavasti ajettavuuteen. Taka-akselilla romurengas tuntuu menevän jotakuinkin ok.
uutta alle heti kun raaskii. 195/60 setti laaturengasta tai vähän käytettyä
mikkoL
hki
Syyllinen, ainakin suuri osasyyllinen, on rengas. Etuakselilla on Nokian NRT:t, joista vasen on selvästi huonompi. Tarkemmin tutkittuani kävi ilmi, että kulunut epätasaisesti keskeltä ja sisäreunalta. Paineet ok, mutta ilmeisesti vyöt antautuneet jotenkin tms. Pelkästään vaihtamalla vasemman puoleiset renkaat (takana Pirelli P3, selvästi enemmän pintaa) keskenään auto muuttui kuin toiseksi. Ohjauspyörä oikeni, puoltaminen lakkasi. Pientä nypytystä toki tuntuu, ei noita ole tasapainotettu vuosiin. Kumit tulivat cross spokejen päällä ja olen ajanut niitä loppuun.
Vaihdoin myös oikean puolen renkaat akseleilta toiselle, sillä ei enää ollut muuta vaikutusta kuin että ohjauspyörä on nyt hieman vasemmalle kallellaan ..
En olisi kyllä uskonut että yhden renkaan totaalinen lötkähtäminen vaikuttaa noin valtavasti ajettavuuteen. Taka-akselilla romurengas tuntuu menevän jotakuinkin ok.
uutta alle heti kun raaskii. 195/60 setti laaturengasta tai vähän käytettyä
mikkoL
hki
Re: raidetangon päät vaihtoon?
Hyvä että selvisi.
Ollut noita terävässä montussa vyö tai vyöt hajonneita muutama kautta aikain, alle 500km allaolleessakin kerran petti vyö tuommoisessa montussa ja sillä kumilla ei tehnyt enää yhtään mitään. Kiero vannekin kanssa vipottaa kivasti.
Ollut noita terävässä montussa vyö tai vyöt hajonneita muutama kautta aikain, alle 500km allaolleessakin kerran petti vyö tuommoisessa montussa ja sillä kumilla ei tehnyt enää yhtään mitään. Kiero vannekin kanssa vipottaa kivasti.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01