Mikä miun rouvaa vaivaa??????
-
- "Kaasari"
- Viestit: 41
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 23:09
Re: Mikä miun rouvaa vaivaa??????
Eikös tuossa ole seiskan enska..? Häätyy myöntää etten ole tutkaillu tarkemmin.
Kyllä tuohon rouvaan on kaikki hilppeet vaihettu.. luulisin.. puolakin on tulossa. Taitaa olla vain herrasmiespelin ominaisuus tuo rauhallinen ja tasainen etenemistahti..
Eipä tuo niin ittiä haittaa kun ei tuolla jalkoihin jää. Lueskelin vain täältä nuita huippuja saabeille ja enpä omallani ole moisia kelannut. Ei taija someroharjun varalaskupaikka riittää moisten nopeuksien saavuttamiseen, mutta riittävä testata säätöjä ohituskiihtyvyyttä mitaten.
Kyllä tuohon rouvaan on kaikki hilppeet vaihettu.. luulisin.. puolakin on tulossa. Taitaa olla vain herrasmiespelin ominaisuus tuo rauhallinen ja tasainen etenemistahti..
Eipä tuo niin ittiä haittaa kun ei tuolla jalkoihin jää. Lueskelin vain täältä nuita huippuja saabeille ja enpä omallani ole moisia kelannut. Ei taija someroharjun varalaskupaikka riittää moisten nopeuksien saavuttamiseen, mutta riittävä testata säätöjä ohituskiihtyvyyttä mitaten.
Käyttömobiilina 900c vm. -89.
Re: Mikä miun rouvaa vaivaa??????
Joo, eipä sen kuulukaan kovin aggressiivisesti kiihtyä vitosella varsinkaan. Pääsetkö kuitenkin nelosvaihdetta käyttämällä valmistajan ilmoittamaan huippunopeuteen?
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Mikä miun rouvaa vaivaa??????
Seiskan ensiövälitys pitäisi löytyä niistä MY1989 c-malleista joissa sitä ei ole muutettu... Joku on tänne linkannut aikaisemmin taulukon josta näki eri vuosimallien ja mallien vaihteistoversiot.
Suurin kiihtyvyys, tai siis vähiten hidas vauhdinlisäys turboihin tottuneille, löytyy kierrosalueen yläpäästä kun sinne asti vain viitsii kierrättää, kuulostaa kieltämättä varsin raa'alta jos ei ole tottunut käyttämään kierroksia. Moottoritienopeuksilla ainakin omalla autolla kyllä vitosellakin jo jotain tapahtuu, kahdeksastakympistä lähtiessä ei nopeusmittarille tule hiki...
Suurin kiihtyvyys, tai siis vähiten hidas vauhdinlisäys turboihin tottuneille, löytyy kierrosalueen yläpäästä kun sinne asti vain viitsii kierrättää, kuulostaa kieltämättä varsin raa'alta jos ei ole tottunut käyttämään kierroksia. Moottoritienopeuksilla ainakin omalla autolla kyllä vitosellakin jo jotain tapahtuu, kahdeksastakympistä lähtiessä ei nopeusmittarille tule hiki...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
-
- "Kaasari"
- Viestit: 41
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 23:09
Re: Mikä miun rouvaa vaivaa??????
En ole tosissani kokkeillu nelosella vetää loppuun asti on meinaan sen verran raan kuulosta hommaa. Reilut 150 olen nelosella kiskassut ja kiihtyvyys jatku vielä, että eikhän tuo nyt ku miettii niin mene ainakin hyvin lähelle valmistajan ilmottamia. Häätyy kokeilla kunhan uus puola on paikallaan.
Sen verran vielä kiihtyvyyestä että tuntuu paremmin liikkuvan kierrosalueen alemmassa rekisterissä ku ihan sielä yläpäässä.
Sen verran vielä kiihtyvyyestä että tuntuu paremmin liikkuvan kierrosalueen alemmassa rekisterissä ku ihan sielä yläpäässä.
Käyttömobiilina 900c vm. -89.
Re: Mikä miun rouvaa vaivaa??????
Ekalla satkullani, joka oli pierupurkillinen totaalikarvalakki vuosimallia 1987, tuli kyllä kertaalleen tempaistua mittarin mukaan kutakuinkin se 160 km/h. Siinä oli aika pelonsekaiset ja adrenaliinintäyteiset tunnelmat! ...ja se oli laihaan seokseen taipuvainen ja hontelo kiesi, jonka alta löytyi vielä heikkokuntoiset kitkarenkaat, että kyllä se päätön huippunopeus pitäisi näiden aihetodisteiden pohjilta onnettomampienkin tähtien alla löytyä. ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Saabittomuus ei saabismia hävitä.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Mikä miun rouvaa vaivaa??????
koska ketjun aloittajan saabiin on uusittu kaasuttimen kalvo?
venynyt kalvo aiheuttaa ylä kierroksille muun muassa tehottomuutta.
venynyt kalvo aiheuttaa ylä kierroksille muun muassa tehottomuutta.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Mikä miun rouvaa vaivaa??????
tätä miekin pohdin... ja uus kalvokin ois hudlarissa ,mut pohjola tallissa vasta nyt rupeaa keli olemaan kohdallaan
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Kaasari"
- Viestit: 41
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 23:09
Re: Mikä miun rouvaa vaivaa??????
Kalvo ja neulasuutin on vaihettu viime kesän lopulla ja samalla putsailin kaasarin. Ei pitäis siitä olla kiinni. Olis tarkotus tässä ennen kesän katastusta uusia muutakin sisuskalua kaasariin kun esim. kohon neuloja saapii vielä ruottin puolelta. En tia sitten oisko tuosta vanhasta puolasta kiinni kun ei kuulemma toimi siten kun pitäis. Uus on kyllä tulossa jo.
Käyttömobiilina 900c vm. -89.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Mikä miun rouvaa vaivaa??????
mites onko sytytyksen ajoitus tarkastettu lähiaikoina?
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
-
- "Kaasari"
- Viestit: 41
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 23:09
Re: Mikä miun rouvaa vaivaa??????
No ei oo vielä tarkistettu, mutta tarkistetaan heti ku mahollista. Tarkotus on ollu seki tehä jo aikaa sitten, mutku... mutku...
Käyttömobiilina 900c vm. -89.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 41
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 23:09
Re: Mikä miun rouvaa vaivaa??????
Noniin.. Ennenkuin oma saabi yritti kammeta väenväkisin ojan pohjalle, ilmeisesti rikkoutuneen vetonivelen ansiosta, tuli sillä kokkeiltua nuita huippuja vielä kerran. Nelosella kihnuttamalla 140km/h ja siihen jäi vaikka poljin iski kipinää alla vilistävästä tiestä. Uusi yritys viitosella tuotti sitten mittariin tuloksen jossa viisari tiukasti halaa 170km/h merkkiä, muttei kiipeä päälle.
Kaipa tuo vielä voimissaan on.
Molemmat kiihdytykset aloitettu satasen vauhdista. Ja on se vielä tuolla huippujenki kohalla niin tasasta menoa että.. auto ei vikuroi mihinkään. Nyt vain tilipäivää ootellessa notta saapii rouvan taas liikenteeseen.
![Saab :saab:](./images/smilies/icon_saab.gif)
Kaipa tuo vielä voimissaan on.
Molemmat kiihdytykset aloitettu satasen vauhdista. Ja on se vielä tuolla huippujenki kohalla niin tasasta menoa että.. auto ei vikuroi mihinkään. Nyt vain tilipäivää ootellessa notta saapii rouvan taas liikenteeseen.
![Saab :saab:](./images/smilies/icon_saab.gif)
Käyttömobiilina 900c vm. -89.