Neuvoa kaivataan ruiskun säätöön 900i-84

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
hatami
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:59
Paikkakunta: Laukaa

Re: Neuvoa kaivataan ruiskun säätöön 900i-84

Viesti Kirjoittaja hatami »

aika useasti on lisäilmaventtiilin luona maadoitusjohto poikki, nostaa lämpöisenä tyhjäkäynti kierrokset.
Henkka poika
"Viggen"
Viestit: 597
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Neuvoa kaivataan ruiskun säätöön 900i-84

Viesti Kirjoittaja Henkka poika »

Nyt on ruuvattu hieman. Kaasuläpän perussäätö oli reilusti pielessä. Kun laitoin ohjeen mukaan 1/2 kierrosta lisää siitä, kun läppä liikahti-auto meni tunnottomaksi tyhjäkäyntiruuville. No teeseitse ja mutu menetelmällä toinen puoli lisää = kokonainen kierros. Sen jälkeen alkoi toppaamaan tyhjäkäyntiruuvikin. Kerkesi lämmetä tuossa säädellessä ja ny lämmin ja tasainen tyhjä on alle tonnin, mutta otappa selvää omasta mittarista.

Nyt onkin jännin vaihe odottaa jäähtymistä. Lähteekö käyntiin kylmänä ja kui toimii. Jakajankannen sain tänään (ja pyörijänkin, muttei mennyt paikalleen, vaikka on täsmälleen samanlaisen näköinen kuin vanha). Jotain italian TW osia.

Tuossa tuli mieleen, ettei auton huoltaja (korjaamo) ole ollut oikein kartalla. Tuo kaasuläpän säätöruuvi on sen näköinen, ett sitä on ruuvattu :lol: Muuten konehuone on koskemattoman likainen.
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
Henkka poika
"Viggen"
Viestit: 597
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Neuvoa kaivataan ruiskun säätöön 900i-84

Viesti Kirjoittaja Henkka poika »

hatami kirjoitti:aika useasti on lisäilmaventtiilin luona maadoitusjohto poikki, nostaa lämpöisenä tyhjäkäynti kierrokset.
Kertositko tarkemmin, mistä lähtee ja mihin päättyy. Niin saan katsottua. Mulla on autosähkö allergia ja en uskalla hiplata johtoja, jos en ole varma.
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Neuvoa kaivataan ruiskun säätöön 900i-84

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Kuva

Luultavasti tarkoitetaan kaapelia joka on tuossa kannessa vasemmalla kiinni.
( kuvassa t16 pata, 8v padassa on samoilla kohdilla )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Henkka poika
"Viggen"
Viestit: 597
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Neuvoa kaivataan ruiskun säätöön 900i-84

Viesti Kirjoittaja Henkka poika »

Kiitos kuvasta. Sen verran kokeilin aamulla, kun siirsin pois 9000 tieltä. Käynnistyi jopa paremmin ja siirtyi ilman kakomisia vaimon auton paikalle katokseen :wink:

Ny satku on sitten Letukan tiellä.
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
Henkka poika
"Viggen"
Viestit: 597
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Neuvoa kaivataan ruiskun säätöön 900i-84

Viesti Kirjoittaja Henkka poika »

Hurautin taas 40 km:n työmatkan satkulla. Toimii tällähetkellä kohtuu hyvin. Kylmänä käynnistyy heti ja käy tasaisesti tyhjää. Välilämpöisenä tosin humpaa 700-900 rpm välillä. Lämpimänä käy n.1000 rpm.

Ja pyörijäkin on nyt uusi, jakajankannen lisäksi. Eka saarnaaja oli viallinen, akselin paininjousi oli väärässä asennossa, ei suostunet menemään paikalleen käsivoimin - hienosäätö lekaan en vielä turvautunut.
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
Vastaa Viestiin