165 80 15
-
- "Hölösuu"
kapeaa
Mun kokemukset on samansuuntaisia.
Kuupassani on tällä hetkellä 165 leveet ja hyvältä tuntuu. Naapuri ajeli viime talvena nissanilla mun perässä ja sanoi jälkikäteen, että hyvä kun pysyi perässä..ja mä kun olin mielestäni ajanut normaalisti tai jopa hiljempaa kun emäntä oli "jarruna" kyydissä. Onhan se saappi kyllä talviauto
Velipojan kuupan kyydissä aikoinaan (90-luvun alussa) 185 hakkapeliitoilla ainakin tuntui olevan heikompi pito kuin kaposemmilla..ja saman olemme todenneet talvisin peltoradalla.
Seuraaviksi talvinakeiksi olen kaavaillut 155:sia, jos niitä jostain vain löytyy.
Kuupassani on tällä hetkellä 165 leveet ja hyvältä tuntuu. Naapuri ajeli viime talvena nissanilla mun perässä ja sanoi jälkikäteen, että hyvä kun pysyi perässä..ja mä kun olin mielestäni ajanut normaalisti tai jopa hiljempaa kun emäntä oli "jarruna" kyydissä. Onhan se saappi kyllä talviauto

Velipojan kuupan kyydissä aikoinaan (90-luvun alussa) 185 hakkapeliitoilla ainakin tuntui olevan heikompi pito kuin kaposemmilla..ja saman olemme todenneet talvisin peltoradalla.
Seuraaviksi talvinakeiksi olen kaavaillut 155:sia, jos niitä jostain vain löytyy.
Viritys on onnistunut, jos alle 10% tehoista häviää.
96 V4 Super -77 1700cc
96L V4 -76, odottaa aikaa ja motivaatiota | 96 super -78 K/VA | 9000 CD iA -89 VA
Forester XT 2.5T -07 (modified) | #2020
96 V4 Super -77 1700cc
96L V4 -76, odottaa aikaa ja motivaatiota | 96 super -78 K/VA | 9000 CD iA -89 VA
Forester XT 2.5T -07 (modified) | #2020
Renkaat
Joo, nyt ois renkaat. Pitäis vaan käydä laitattaan auton alle ne.Kattelin netistä, ni ei oikein tuota kokoa löydy mistään. KM Däckilta Haaparannasta ostin ton sarjan. Ilman töitä n.200 egeä. Pinnotetut maksaa saman verran suomessa.
Nyt alla
No tänään ne sitten sain alle. On muuten aika jännän tuntuset ajettajat 185:n verrattuna. Ohjaus keveni ja menee tarkemmin sohjossa ja jäässä. Ja muutenki pysähtyy kuin seinään.Hyvin mahtuu alle jäi vielä reilusti tilaakin.
Eiköhän kumi vanhene ja kovetu iän myötä milloin jousto katoaa ja pito huononee, rengas ei hae tienpintaa kunnolla vaan menee miten sattuu.lucaf kirjoitti:olisko toi "kapea=parempi" kuitenkin käytännössä näkyvissa vain kun ajetaan paksussa lumessa. mulla on toisessa ysiysissä 185/65 ja toisessa 165/80, kumpikin michelin ja sama kuvio eikä ainakaan vähälumisella tiellä käytännössä mitään eroa.
voiko kumin ikä sitten heikentää ajo-ominaisuuksia kun ei noi 165/80 nyt mitenkään älyttömän suuntavakailta vaikuta, molemmat sarjat lienevät varmasti monta vuotta vanhoja vaikkakin kulutuspinnaltaan hyviä.
on kyllä totta että 165/80 kumi ei paljon tilaa jätä ainakaan takapyöränkoteloon. hyvä rengaskoko käyttää katsastuksessa jos on pehmeätä pyöränkoteloissa