Entisöitävänä SAAB 900 CD, rekkari; T U R - 13 0

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Zetorman
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: To Syys 11, 2003 11:54
Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti:

No niin...

Viesti Kirjoittaja Zetorman »

Oukki Doukki :)

Nyt alkaa valjeta... Kärry on siis alkuperäinen T16 kuten uskoinkin mut tuo manuaalilaatikko vähän hämää... Oisko se kans vaihdettu sit joskus sen "faceliftin" yhteydessä, kun ed omistajan mukaan siinä on aina ollut tomaatti?!? :roll:

Mites tarkkoja nää museokatsastus viranomaiset ovat, pitää kait heittää sinne se manuaaliloota jos se on alunperin ollut sellaisella varustettu...

Mut mut... Ihan kivasti se sillä tomaatilla alle 120km/h nopeuksissa kulkee, suht vaivattomasti liikkuu, eikä jää jalkoihin :wink:
Terveisin; A.N.

SAAB 9000, 900, 90, 99 ja 96 osia!!!!! Myös turbomoottoreita, vaihdelaatikkoja, korinosia ja kokonaisia autoja myytävänä. Esim SAAB 9000 CD 3,0 V6 1996 1500eur...
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7378
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Eikös toi ollu alunperin 8-venanen tuon runkonumeron mukaan eli tosta on vaihdettu aika tavalla osaa, koko tekniikka, keula...
Voi hiukan museoäijä katto pitkään... :)

Mutta aika ihme jos on ollu T8 ja manuaalina, muut kasivenaset mitä oon itse nähny ovat olleet automaatilla, kuten omanikin.
Joka tosin on rekisteröity jo 82-vuoden puolella.

Myöskään IC:tä tosa ei ole ollut vakiona.

Mites takaikkunat?
Ovatko sähköllä?
Onko napit orkkiksen näköisiä?

Ihmettelee Teemu paimiosta
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Tuli tuosta otsikosta vaan mieleen, että lieneekö SAA-13 jo varattu? Jos on, niin millaiseen autoon ja jos ei, niin kuka ehtii ensin?

Se kyllä Zetorille kuuluis, siihen TUR-130:n viereen ;)
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

Munkin mielestä ennen -84 ei oo tullu tehtaista ulos 16venttiilisiä turboja mutta en sit tiedä noista exrta high finlandioista. Ku itellä (siinä missä tässä kyseisessä autossa on E eli se extra high) on mulla T eli turbo ja auto on 900 aero multi coupe t16 ic. Ja se on vakio aito suomi auto.

YS3AT35L9E7XXXXXX (jos en väärin muista)

Vaihteisto on tosin kohta 4 eikä 5.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Hmmm....

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

Zetorman kirjoitti:Yritetäämpä tulkita... :roll: :roll: :roll:

Noniin, jos linkin takana olleeseen oppaaseen on luottamista, niin...



************************************************************
YS3AE65S5E7000070

YS3 = made in Sweden ...tässä on pieni ristiriita?!?
A = 900
E = GLE ...vähintäänkin outoa?!?
6 = 4-door Sedan, Extended Length (CD)
5 = Engine type ...4 ois T8, 5 lienee T16?!?
S = Active seat belts

5 = check digit, which will be 0-9 or X.
E = model year 1984 ...käyttöönotto elokuu 1983?!?
7 = Nystad, Finland - Saab 900 ...tässä on pieni ristiriita?!?
000070 = serial number of that model on that line ...näitä on 70kpl?!?

*************************************************************


No oli miten oli :roll:

Se siitä...

Eli tuo taitaa olla pien tulkinta virhe.

5numero : sarja, eli sulla E=extra high
7numero: vaihteisto, eli sulla 5-vaihteinen
8numero: moottori, eli sulla turbo 8v
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Zetorman
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: To Syys 11, 2003 11:54
Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti:

Re: Entisöitävänä SAAB 900 CD, rekkari; T U R - 13 0

Viesti Kirjoittaja Zetorman »

Eipä muuten ole tuo auto vieläkään valmis... Saattais olla kaupan, jos jollain olisi enemmän aikaa prokjektiin... :roll:
Terveisin; A.N.

SAAB 9000, 900, 90, 99 ja 96 osia!!!!! Myös turbomoottoreita, vaihdelaatikkoja, korinosia ja kokonaisia autoja myytävänä. Esim SAAB 9000 CD 3,0 V6 1996 1500eur...
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7570
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Entisöitävänä SAAB 900 CD, rekkari; T U R - 13 0

Viesti Kirjoittaja mestari »

mites 84 900 lux, eikös siinä ollut 16V tbo tehtaalta ulos tullessaan jo?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Entisöitävänä SAAB 900 CD, rekkari; T U R - 13 0

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Zetorman kirjoitti:Eipä muuten ole tuo auto vieläkään valmis... Saattais olla kaupan, jos jollain olisi enemmän aikaa prokjektiin... :roll:
:mrgreen:
mestari kirjoitti:mites 84 900 lux, eikös siinä ollut 16V tbo tehtaalta ulos tullessaan jo?
Näin minullekin on kerrottu ja onhan noita ollut klubilaisillakin.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Vastaa Viestiin