Sanokaapa itämään tietäjät ovatko alkup. og900 16v tbo ic vm. 84 aeron ja vm. 86 9t koneiden kannet identtiset eli voiko vaihtamalla vaihtaa keskenään 9000 (ilmeisesti ruiskun kansi hilppeineen) > 900 aero?
Tattis!
B202 kansien vaihtokelpoisuus
Re: B202 kansien vaihtokelpoisuus
Kyllä ne fyysisesti vaihtokelpoiset ovat, tosin tonnarin tuonaikaisten ruiskumallien venttiileistä puuttuu turbomalleissa käytetty stelliittipinnoite. Vakiokoneessa asialla ei ole juuri käytännön merkitystä. Nokat tietenkin vanhasta turbokannesta "uuteen".
Re: B202 kansien vaihtokelpoisuus
Kiitos.
-t
-t
Re: B202 kansien vaihtokelpoisuus
84-85 B202:ssa on erilaiset nokat ja kansi kuin myöhemmissä, niin miten lie tuo 84:n turbonokka sen 86:n kannen kanssa? Jos '86 iivarin ja turbon nokat eroaa, niin ehkä olisi parempi löytää 86 -> turbon nokat?
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... r*#p888299
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... r*#p888299
jcarlson kirjoitti:'84-85 B202 kansissa on symmetriset imukanavat, mutta epäsymmetrinen nosto joka toisessa imunokassa.
'86-> B202 kansissa on epäsymmetriset imukanavat ja symmetrinen nosto imunokissa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: B202 kansien vaihtokelpoisuus
Joo sori, en muistanut ollenkaan tuota 16V:n alkuaikojen kummajaista. Mutta siis vaihtokelpoisia kannet ovat kunhan huolehtii kuhunkin sopivat nokkakepit.