isällä on 900GLi 83 (ehkä 84) johon vaihdoin termostaatin. yllätyin kun teermari ei ollutkaan samalla tavalla ikävästi "pystyssä" kuten h-moottorisissa ysiyseissä, vaan varsin huoltoystävällisesti vaakatasossa "hollilla". samalla en löytänyt järjestelmän ilmausruuvia muualta kuin termarikotelon kanneesta. ysiysissä on ilmausruuvi myös lämppärin hanalle menevässä putkessa.
luulin että 900/99 h-koneet on ihan yks yhteen mutta ei näköjään olekaan...
900/99 h-moottorin erot
900/99 h-moottorin erot
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
onhan se b-moottorisissa. h-moottorisista tosin olen huomoinut vain vuosimallit 84, mites 82-83...en tiedä.Aux kirjoitti:Mutta onhan 99 termarikin vaakatasossa, ainakin törmäämissäni99.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
900:n H-moottoreissakin on vuosimallieroja. Esim. hihnapyörissä eroja, jakopään rattaissa eroja jne. En tosin pysty selkeitä faktoja osoittamaan, mutta eroja jokatapauksessa on.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
ainakin 82-83 vm mitä olen nähnyt on termari vaakatasossa, mutta onhan näitä erojalucaf kirjoitti:onhan se b-moottorisissa. h-moottorisista tosin olen huomoinut vain vuosimallit 84, mites 82-83...en tiedä.Aux kirjoitti:Mutta onhan 99 termarikin vaakatasossa, ainakin törmäämissäni99.
