OG900 ja nuori mies nissanissa
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: OG900 ja nuori mies nissanissa
Jännä juttu tuo vanhalla 900 liikkuminen, aiheuttaa tosiaan ohitustarvetta. Tuossa ässä kun lukee vain S ei mitään turboon viittaavaa, on tietysti yllätys japsimiehille ja muillekin kun vehkeestä löytyy likemmäs 200 hv ja vehes painaa vain 1300kg. Muutenkin hyvä ajaa tienpäällä.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Re: OG900 ja nuori mies nissanissa
Luetaanpas tarkasti tuo kohta: "Ohitettavan on, havaittuaan ohituksen vasemmalta, pysyteltävä niin oikealla kuin se muu liikenne ja olosuhteet huomioon ottaen on mahdollista, eikä hän saa lisätä nopeutta."Hessu kirjoitti:Sinun syysi. Ohitettava ei saa haitata ohitusta lisäämällä nopeuttaan. Tieliikennelain 19 §Saabmasa kirjoitti:Kyl ne vain pyrkii ohi. Kun ajan 50 alueella 59:ä, ja kun 80 aukeaa, se meinaa heti
mennä ohi. Kun kiihdytän reilusti, ja jos tulee kolari, kenen syy?
1. Älä milloinkaan katso peileihin kiihdyttäessäsi nopeusrajoituksen vaihtuessa suuremmaksi, jotta et vahingossa sattuisi havaitsemaan jonkun älypään olevan ohittamassa.
2. Mikäli joku yrittää ohittaa oikealta ei mikään kiellä kiihdyttämästä vaikka sattuisi havaitsemaankin tuollaisen yrityksen. Hyödyllinen tieto erityisesti motarilla ruuhkaliikenteessä vasemman kaistan jonossa ajaville OG-saabisteille.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: OG900 ja nuori mies nissanissa
Ostakee 99, mielellään mahdollisimman vanha. Minen ainakaan oo havainnut, että kanssa-autoilijoilla ois kauhia tarve ohitella. Sitä kun pöristää suurinta sallittua, tai vaikka vähän ylikin, en oo havainnu että kellään olis "tarve" ohittaa ajamani auton tähden. Jos haluaa pöristää kovempaa, niin siinähän on kaista ohitusta varten. Helpompaa muutenkin toi ajelu, kun ei vahdi muita...
Ja suottako sitä yhtä merkkiä tässä topicissa dissaa, löytyy joka merkistä aloitusviestin kaltaista touhua, suuntaan jos toiseen..
Ja suottako sitä yhtä merkkiä tässä topicissa dissaa, löytyy joka merkistä aloitusviestin kaltaista touhua, suuntaan jos toiseen..
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Re: OG900 ja nuori mies nissanissa
karg kirjoitti:Jotain mystistä siinä on kun moni vilkuttelee pitkiä valoja protestiksi ohitetuksi tulemisen jälkeen..
Ammatti autoiliat monsti tervehtii väläyttämällä pitkiä valjoa ja näin monet siviili liikenteessäkin tekee kun päästävät jonkun auton ohi. Toinen on kun edellä ajava näyttää vilkkua oikealle merkiksi että, nyt voit ohittaa ja kun on ohittanut väläyttää vilkkua vasemalle kiittääkseen merkin näytöstä niin siinäkin tapauksessa ohitettava väläyttää pitkiä valoja.
OG 900 Convertible
OG 900 Seon Maskotti
NG9-5
OG 900 Seon Maskotti
NG9-5
Re: OG900 ja nuori mies nissanissa
Itse en kyllä yleensä jää ajelemaan vanhojen autojen taakse vaikka nopeus olisikin ihan sopiva, lähinnä siksi kun nuo vanhemmat autot tykkäävät työntää tuota öljynkäryä jota itse en halua haistella omassa autossa
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: OG900 ja nuori mies nissanissa
Ja nuorilla naiskuljettajilla yleensä vaaleat hiukset. Turbomerkin poistamisen takaa olen huomannut vähentävän ohitustarvetta.Saabmasa kirjoitti:Aloitustekstissäni olisipa nissan voinut olla heittomerkeissä.. Mut on nyt tääl todettu,
että satku, ja muut vanhat autot, saavat ohitusvietin nousemaan. Eikä tähän
tunnu vaikuttavan bensan nyt ennätyskorkea hinta, päinvastoin, alle 50v ovat
entistä vihaisempia, kiiruimpia. HS-testi totesi joku vuosi sitten, että pahimpia
perässäroikkujia ovat nuoret naiskuljettajat. Kiitos kommenteista.
9-5 Aero Wagon A -03
-
- "Viggen"
- Viestit: 597
- Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: OG900 ja nuori mies nissanissa
Lyhensin lainausta mielivaltaisesti. Eilen ajeltiin og talvisäilöön 350 km:n päähän kotoa. Tosiaan aiheuttaa ohitusviettiä: Poitsun kans ohitettiin kaikki samaan suuntaan menijät ja meitä ei ohittanut kukaan...Saabmasa kirjoitti:Aloitustekstissäni olisipa nissan voinut olla heittomerkeissä.. Mut on nyt tääl todettu,
että satku, ja muut vanhat autot, saavat ohitusvietin nousemaan.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Nyt uinuu talviunta tallissa ja keväällä sitten taas - hurjastellaan...
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
Re: OG900 ja nuori mies nissanissa
Kokeilepa samaa vaikka Turku-Helsinki motarilla, veikkaisin että jos 130 GPS:n mukaan cruisailet ei 150 riitä pitämään vanhan romun ohituksesta heränneitä kuittaajia rinnalla. Ohi pitää päästä vanhoista Saabeista hinnalla millä hyvänsä. Ja kymmenen minuutin kuluttua perä edellä vastaan. Tai vaikka sitten välittömästi seuraavan ohitettavan rinnalle hidastelemaan.Henkka poika kirjoitti:.....ohitettiin kaikki samaan suuntaan menijät ja meitä ei ohittanut kukaan... .
Mihin suuntaan tuo 350 km Pieksämäeltä oli, kuuluiko matkaan edes yhtään kunnon ohituskaistaosuutta pikapyrähdyksineen ?
-
- "Viggen"
- Viestit: 597
- Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: OG900 ja nuori mies nissanissa
Kuopion motari (tosin 350 km:n pääsee niin hki, turku, pietari-ei se pmk ihan maalla ole). Savolaiset ajelee kiltisti rajotusten mukaan. Aikaharva ajelee motarillakaan 130:ä todellista, og900 vaan paranee tuossa satasen jälkeen.wesku kirjoitti:[quote Mihin suuntaan tuo 350 km Pieksämäeltä oli, kuuluiko matkaan edes yhtään kunnon ohituskaistaosuutta pikapyrähdyksineen ?
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Etelän porukka nyt vetelee työsuhde liisareilla niin maan perusteellisesti kelistä riippumatta - ensiliukkailla rytisee ja keli yllättää autoilijan. Itse olen ajellut reilut 2 milj. km, nykyään tosin enää 50-60 th vuodessa. Olen huristellut suhteellisen paljon myös muilla mailla vierahilla, niin kaikkein eniten yleensä hirvittää kehien läheisyydessä - varsinkin talvella. Siellä ihmiset luottavat esphin ja absiin kuin vuoreen ja... äkkitilanteessa rytisee.
Sen verran alkuperäiseen aiheeseekin, taas oli 2 kaskaita jononveturina. Papat ratissa, nopeus sen 83-93, eli mittari 90-satanen Nissanissa. On se vaan kumma, ettei nykyään saada nopeusmittareita edes samalle tasolle mitä og900 oli jo v.84. Heitto max. 1 km/h, 100, 120, 130 gbs/mittari tasan sama.
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
Re: OG900 ja nuori mies nissanissa
Jos rajoitus nousee ja nostaa itte nopeutta ja joku pyrkii siinä ohi ei se ole mitään liikenteen haittaamista,enemmän se haittaa jos joku siinäkohin väkisin ohi menee vaikkei kerkeiskään!
Täytyy sen ohittajankin seurata edellä menevien tilannetta,itseäni ei ohittajat paljoo hetkauta kai niillä kiire on?
Täytyy sen ohittajankin seurata edellä menevien tilannetta,itseäni ei ohittajat paljoo hetkauta kai niillä kiire on?
Re: OG900 ja nuori mies nissanissa
Jos haluaa kunnolla provosoida muita, niin ohittelee niillä kohtalaisilla mäkiosuuksilla... Olikos se Salossa kun on se melko pitkä, jossa on oma hitaiden kaistaki oikealla (Hesaan mentäessä). Tosin ei taida vapari nostaa nopeutta niissä nousuissa kun ajetaan reippaasti yli 120, turbot sitte erikseenwesku kirjoitti:Kokeilepa samaa vaikka Turku-Helsinki motarilla
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: OG900 ja nuori mies nissanissa
Eipä tuo 900 öljyä syö tippaakaan, siinä missä uudet 2010vm autot syö jotkut todellakin paljon. Esimerkkinä vaikka facelift transporter.99 GL kirjoitti:Itse en kyllä yleensä jää ajelemaan vanhojen autojen taakse vaikka nopeus olisikin ihan sopiva, lähinnä siksi kun nuo vanhemmat autot tykkäävät työntää tuota öljynkäryä jota itse en halua haistella omassa autossa
Re: OG900 ja nuori mies nissanissa
Kyllä ne jää ku polkasee 170 tauluun. Ei uskalla ajaa enää. Tosin ei kyllä satkukaan enään kovempaa liikuwesku kirjoitti:Kokeilepa samaa vaikka Turku-Helsinki motarilla, veikkaisin että jos 130 GPS:n mukaan cruisailet ei 150 riitä pitämään vanhan romun ohituksesta heränneitä kuittaajia rinnalla. Ohi pitää päästä vanhoista Saabeista hinnalla millä hyvänsä. Ja kymmenen minuutin kuluttua perä edellä vastaan. Tai vaikka sitten välittömästi seuraavan ohitettavan rinnalle hidastelemaan.Henkka poika kirjoitti:.....ohitettiin kaikki samaan suuntaan menijät ja meitä ei ohittanut kukaan... .
Mihin suuntaan tuo 350 km Pieksämäeltä oli, kuuluiko matkaan edes yhtään kunnon ohituskaistaosuutta pikapyrähdyksineen ?
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)