OG900 ja nuori mies nissanissa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
joukolainen
"Viggen"
Viestit: 614
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
Paikkakunta: Kokkola

Re: OG900 ja nuori mies nissanissa

Viesti Kirjoittaja joukolainen »

Jännä juttu tuo vanhalla 900 liikkuminen, aiheuttaa tosiaan ohitustarvetta. Tuossa ässä kun lukee vain S ei mitään turboon viittaavaa, on tietysti yllätys japsimiehille ja muillekin kun vehkeestä löytyy likemmäs 200 hv ja vehes painaa vain 1300kg. Muutenkin hyvä ajaa tienpäällä.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: OG900 ja nuori mies nissanissa

Viesti Kirjoittaja wesku »

Hessu kirjoitti:
Saabmasa kirjoitti:Kyl ne vain pyrkii ohi. Kun ajan 50 alueella 59:ä, ja kun 80 aukeaa, se meinaa heti
mennä ohi. Kun kiihdytän reilusti, ja jos tulee kolari, kenen syy?
Sinun syysi. Ohitettava ei saa haitata ohitusta lisäämällä nopeuttaan. Tieliikennelain 19 § :o
Luetaanpas tarkasti tuo kohta: "Ohitettavan on, havaittuaan ohituksen vasemmalta, pysyteltävä niin oikealla kuin se muu liikenne ja olosuhteet huomioon ottaen on mahdollista, eikä hän saa lisätä nopeutta."

1. Älä milloinkaan katso peileihin kiihdyttäessäsi nopeusrajoituksen vaihtuessa suuremmaksi, jotta et vahingossa sattuisi havaitsemaan jonkun älypään olevan ohittamassa.

2. Mikäli joku yrittää ohittaa oikealta ei mikään kiellä kiihdyttämästä vaikka sattuisi havaitsemaankin tuollaisen yrityksen. Hyödyllinen tieto erityisesti motarilla ruuhkaliikenteessä vasemman kaistan jonossa ajaville OG-saabisteille.
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Re: OG900 ja nuori mies nissanissa

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Ostakee 99, mielellään mahdollisimman vanha. Minen ainakaan oo havainnut, että kanssa-autoilijoilla ois kauhia tarve ohitella. Sitä kun pöristää suurinta sallittua, tai vaikka vähän ylikin, en oo havainnu että kellään olis "tarve" ohittaa ajamani auton tähden. Jos haluaa pöristää kovempaa, niin siinähän on kaista ohitusta varten. Helpompaa muutenkin toi ajelu, kun ei vahdi muita...

Ja suottako sitä yhtä merkkiä tässä topicissa dissaa, löytyy joka merkistä aloitusviestin kaltaista touhua, suuntaan jos toiseen..
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Koutonen
"Aero"
Viestit: 315
Liittynyt: Su Elo 30, 2009 09:40
Paikkakunta: Oulu

Re: OG900 ja nuori mies nissanissa

Viesti Kirjoittaja Koutonen »

karg kirjoitti:Jotain mystistä siinä on kun moni vilkuttelee pitkiä valoja protestiksi ohitetuksi tulemisen jälkeen..

Ammatti autoiliat monsti tervehtii väläyttämällä pitkiä valjoa ja näin monet siviili liikenteessäkin tekee kun päästävät jonkun auton ohi. Toinen on kun edellä ajava näyttää vilkkua oikealle merkiksi että, nyt voit ohittaa ja kun on ohittanut väläyttää vilkkua vasemalle kiittääkseen merkin näytöstä niin siinäkin tapauksessa ohitettava väläyttää pitkiä valoja.
OG 900 Convertible
OG 900 Seon Maskotti
NG9-5
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2955
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: OG900 ja nuori mies nissanissa

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Itse en kyllä yleensä jää ajelemaan vanhojen autojen taakse vaikka nopeus olisikin ihan sopiva, lähinnä siksi kun nuo vanhemmat autot tykkäävät työntää tuota öljynkäryä jota itse en halua haistella omassa autossa
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
3374
Matalapaineturbo
Viestit: 162
Liittynyt: Su Kesä 24, 2007 18:51
Paikkakunta: Nokia

Re: OG900 ja nuori mies nissanissa

Viesti Kirjoittaja 3374 »

Saabmasa kirjoitti:Aloitustekstissäni olisipa nissan voinut olla heittomerkeissä.. Mut on nyt tääl todettu,
että satku, ja muut vanhat autot, saavat ohitusvietin nousemaan. Eikä tähän
tunnu vaikuttavan bensan nyt ennätyskorkea hinta, päinvastoin, alle 50v ovat
entistä vihaisempia, kiiruimpia. HS-testi totesi joku vuosi sitten, että pahimpia
perässäroikkujia ovat nuoret naiskuljettajat. Kiitos kommenteista.
Ja nuorilla naiskuljettajilla yleensä vaaleat hiukset. Turbomerkin poistamisen takaa olen huomannut vähentävän ohitustarvetta.
9-5 Aero Wagon A -03
Henkka poika
"Viggen"
Viestit: 597
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: OG900 ja nuori mies nissanissa

Viesti Kirjoittaja Henkka poika »

Saabmasa kirjoitti:Aloitustekstissäni olisipa nissan voinut olla heittomerkeissä.. Mut on nyt tääl todettu,
että satku, ja muut vanhat autot, saavat ohitusvietin nousemaan.
Lyhensin lainausta mielivaltaisesti. Eilen ajeltiin og talvisäilöön 350 km:n päähän kotoa. Tosiaan aiheuttaa ohitusviettiä: Poitsun kans ohitettiin kaikki samaan suuntaan menijät ja meitä ei ohittanut kukaan... :lol: Tosin ajettiin rajoitus + alv. Eli se sallittu alle 11 km/h ylitys. :wink: Vaimokin joka lähti aikaisemmin toisella autolla, ohitettiin 2x matkan aikana. :twisted: Poitsut kurvaili pari asiaakin välillä.

Nyt uinuu talviunta tallissa ja keväällä sitten taas - hurjastellaan...
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: OG900 ja nuori mies nissanissa

Viesti Kirjoittaja wesku »

Henkka poika kirjoitti:.....ohitettiin kaikki samaan suuntaan menijät ja meitä ei ohittanut kukaan... .
Kokeilepa samaa vaikka Turku-Helsinki motarilla, veikkaisin että jos 130 GPS:n mukaan cruisailet ei 150 riitä pitämään vanhan romun ohituksesta heränneitä kuittaajia rinnalla. Ohi pitää päästä vanhoista Saabeista hinnalla millä hyvänsä. Ja kymmenen minuutin kuluttua perä edellä vastaan. Tai vaikka sitten välittömästi seuraavan ohitettavan rinnalle hidastelemaan.

Mihin suuntaan tuo 350 km Pieksämäeltä oli, kuuluiko matkaan edes yhtään kunnon ohituskaistaosuutta pikapyrähdyksineen ?
Henkka poika
"Viggen"
Viestit: 597
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: OG900 ja nuori mies nissanissa

Viesti Kirjoittaja Henkka poika »

wesku kirjoitti:[quote Mihin suuntaan tuo 350 km Pieksämäeltä oli, kuuluiko matkaan edes yhtään kunnon ohituskaistaosuutta pikapyrähdyksineen ?
Kuopion motari (tosin 350 km:n pääsee niin hki, turku, pietari-ei se pmk ihan maalla ole). Savolaiset ajelee kiltisti rajotusten mukaan. Aikaharva ajelee motarillakaan 130:ä todellista, og900 vaan paranee tuossa satasen jälkeen. :mrgreen:

Etelän porukka nyt vetelee työsuhde liisareilla niin maan perusteellisesti kelistä riippumatta - ensiliukkailla rytisee ja keli yllättää autoilijan. Itse olen ajellut reilut 2 milj. km, nykyään tosin enää 50-60 th vuodessa. Olen huristellut suhteellisen paljon myös muilla mailla vierahilla, niin kaikkein eniten yleensä hirvittää kehien läheisyydessä - varsinkin talvella. Siellä ihmiset luottavat esphin ja absiin kuin vuoreen ja... äkkitilanteessa rytisee.

Sen verran alkuperäiseen aiheeseekin, taas oli 2 kaskaita jononveturina. Papat ratissa, nopeus sen 83-93, eli mittari 90-satanen Nissanissa. On se vaan kumma, ettei nykyään saada nopeusmittareita edes samalle tasolle mitä og900 oli jo v.84. Heitto max. 1 km/h, 100, 120, 130 gbs/mittari tasan sama.
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
Tessu
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Pe Loka 21, 2011 01:03

Re: OG900 ja nuori mies nissanissa

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Jos rajoitus nousee ja nostaa itte nopeutta ja joku pyrkii siinä ohi ei se ole mitään liikenteen haittaamista,enemmän se haittaa jos joku siinäkohin väkisin ohi menee vaikkei kerkeiskään!
Täytyy sen ohittajankin seurata edellä menevien tilannetta,itseäni ei ohittajat paljoo hetkauta kai niillä kiire on?
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: OG900 ja nuori mies nissanissa

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

wesku kirjoitti:Kokeilepa samaa vaikka Turku-Helsinki motarilla
Jos haluaa kunnolla provosoida muita, niin ohittelee niillä kohtalaisilla mäkiosuuksilla... Olikos se Salossa kun on se melko pitkä, jossa on oma hitaiden kaistaki oikealla (Hesaan mentäessä). Tosin ei taida vapari nostaa nopeutta niissä nousuissa kun ajetaan reippaasti yli 120, turbot sitte erikseen
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Dotzki
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: La Heinä 14, 2012 18:42

Re: OG900 ja nuori mies nissanissa

Viesti Kirjoittaja Dotzki »

99 GL kirjoitti:Itse en kyllä yleensä jää ajelemaan vanhojen autojen taakse vaikka nopeus olisikin ihan sopiva, lähinnä siksi kun nuo vanhemmat autot tykkäävät työntää tuota öljynkäryä jota itse en halua haistella omassa autossa
Eipä tuo 900 öljyä syö tippaakaan, siinä missä uudet 2010vm autot syö jotkut todellakin paljon. Esimerkkinä vaikka facelift transporter.
Dotzki
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: La Heinä 14, 2012 18:42

Re: OG900 ja nuori mies nissanissa

Viesti Kirjoittaja Dotzki »

wesku kirjoitti:
Henkka poika kirjoitti:.....ohitettiin kaikki samaan suuntaan menijät ja meitä ei ohittanut kukaan... .
Kokeilepa samaa vaikka Turku-Helsinki motarilla, veikkaisin että jos 130 GPS:n mukaan cruisailet ei 150 riitä pitämään vanhan romun ohituksesta heränneitä kuittaajia rinnalla. Ohi pitää päästä vanhoista Saabeista hinnalla millä hyvänsä. Ja kymmenen minuutin kuluttua perä edellä vastaan. Tai vaikka sitten välittömästi seuraavan ohitettavan rinnalle hidastelemaan.

Mihin suuntaan tuo 350 km Pieksämäeltä oli, kuuluiko matkaan edes yhtään kunnon ohituskaistaosuutta pikapyrähdyksineen ?
Kyllä ne jää ku polkasee 170 tauluun. Ei uskalla ajaa enää. Tosin ei kyllä satkukaan enään kovempaa liiku :D ei ainakaan kehtaa kierrättää..
Vastaa Viestiin