Ajattelinpa tällaisenkin asian jakaa teille kun ei muutakaan keksinyt
Eli viime talvena pihaan seisomaan jäänyt kyseinen 4-ovinen pystykeula alkoi houkuttaa ottamaan tien päälle. Ajattelin että mikäs sen parempi talviauto!
Tuo oma 9-3 alkaa etanoolilla kulkemaan niin jo siitäkin syystä, eikä viitsi pilata priimaa ia maantiesuolalla. Saattaahan tuo myös olla että n. 270hv ei välttämättä ole hyvin hyödynnettävissä lumella ja jäällä...
Eli palaten tuohon pystäriin, hieman sisällä muhinut kosteus aiheuttanut viininpunaiseen kankaaseen lievää pilkkua, joten pientä sisäfiksausta tiedossa.
Katsastusta varten ei ilmeisesti tarvitse edes hitsailla kun on yllättävänkin hyväpeltinen, alatukivarren heloista kuitenkin jo viime katsastuksessa huomauttivat. Nämäkin jo hyllystä löytyy ja odottavat vaihtoa. Myös Reaktiotangot(ko?) takana kaipaavat vaihtoa, vaikka ilmeisesti eivät näihin pahemmin taida edes huomiota kiinnittää.
Koneellakin ajaa vielä maailmanloppuun saakka kun mittarissa on vasta 188000km .
Pari lisävaloa suunnitteilla laittaa myös keulalle että näkee kurvailla pohjoisen suomen talvessa.
Lisää tietoa kun homma etenee, viikon parin sisällä auto siirtyy kyröstä tampereelle, jossa saan sen nosturille.
Talviauton käyttöönotto, OG900i 1986
Talviauton käyttöönotto, OG900i 1986
KA Saab 9-3 1.9 TTID Aero 2008
HA Saab 96 1.5 GL V4 Super 1980
HA Saab 900 2.0 3D 1985
HA Saab 96 1.5 GL V4 Super 1980
HA Saab 900 2.0 3D 1985
Re: Talviauton käyttöönotto, OG900i 1986
Eikös tuo pystäri ennemmin pitäisi pelastaa suolalta ja jättää harrastekäyttöön...? Koska viimeksi näit siistin pystäri-og900:n liikenteessä? Koska viimeksi näit og9-3:n?
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Talviauton käyttöönotto, OG900i 1986
Hmm... Järkeä puhut...
Jospa pidetään pienimuotoinen äänestys, rehellisiä mielipiteitä, eikä tarvitse olla edes perusteltuja. Kysymys kuuluu, talviajoon vai fiksausta ja museoikää odottamaan?
Jospa pidetään pienimuotoinen äänestys, rehellisiä mielipiteitä, eikä tarvitse olla edes perusteltuja. Kysymys kuuluu, talviajoon vai fiksausta ja museoikää odottamaan?
KA Saab 9-3 1.9 TTID Aero 2008
HA Saab 96 1.5 GL V4 Super 1980
HA Saab 900 2.0 3D 1985
HA Saab 96 1.5 GL V4 Super 1980
HA Saab 900 2.0 3D 1985
-
- "Viggen"
- Viestit: 597
- Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Talviauton käyttöönotto, OG900i 1986
Allekirjoituksen pystäri on talviunilla. Ääni: Säästöön... fiksiä... ja harrasteeksi.
Siistit pystärit on kuin kananhampaita, aika harvassa jo. Tosin pe 28.09 sukevalla käväsimme huotsikan pihassa - siellä heti 900c-89 (viistokeula). Kaupan pihalle kaarrettaessa pystäri satku. 86-88, oli sivuvilkut. Lähdettäessä pihasta nurkalla nähtiin siinä naapuritalon pihalla 90-86, myös sivuvilkut. Poitsu sanoikin, ett on luullut että vanhat saapit on jo harvinaisia, mutta täällä näyttää niitä olevan joka toinen.
Siistit pystärit on kuin kananhampaita, aika harvassa jo. Tosin pe 28.09 sukevalla käväsimme huotsikan pihassa - siellä heti 900c-89 (viistokeula). Kaupan pihalle kaarrettaessa pystäri satku. 86-88, oli sivuvilkut. Lähdettäessä pihasta nurkalla nähtiin siinä naapuritalon pihalla 90-86, myös sivuvilkut. Poitsu sanoikin, ett on luullut että vanhat saapit on jo harvinaisia, mutta täällä näyttää niitä olevan joka toinen.
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
Re: Talviauton käyttöönotto, OG900i 1986
Auto tykkää kun sillä ajetaan ja OG900 tykkää myös TALVIajosta. Talvi korostettuna siksi, että suolaisessa loskamössössä uiminen ei tietääkseni vastaa 70-luvun käsitystä talviajosta. Eli ei ole mitään syytä jättää talvikäyttöä tyystin väliin, mutta ite koittaisin välttää noita suolalla terästettyjä loskakelejä. Sit kun on se parikymppiä pakkasta, hanget hohtaa ja jää kiiltää, ei ruostepeikkokaan niin pahasti innostu ja vanhakin Saab kirmaa vuorikauriin lailla yli maiden ja mantujen.Dragan kirjoitti:Jospa pidetään pienimuotoinen äänestys, rehellisiä mielipiteitä, eikä tarvitse olla edes perusteltuja. Kysymys kuuluu, talviajoon vai fiksausta ja museoikää odottamaan?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Talviauton käyttöönotto, OG900i 1986
Ja suolamössöajoon saa muutamalla satasella melko mädän ja/tai ratsupaikatun 80-90-luvun vaihteen karvalakkimallin, josta ei ole museo-/harrasteautoiksi ilman totaalista läpikäyntiä. Kaikkia ei kuitenkaan voi pelastaa..?