OG 900 puhaltimen säädöt

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Ruiskusaapas
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Su Loka 02, 2011 20:28
Paikkakunta: Pori

OG 900 puhaltimen säädöt

Viesti Kirjoittaja Ruiskusaapas »

Tuli tossa vähän hifisteltyä ja asensin satkuuni rundikellon alkuperäiselle paikalleen kun omasta sellanen puuttui. Tuli siinä sitten samalla tietysti purettua niitä lämmityssäädön johtoja, ja sain kaikki oikeille paikoilleen takaisin. Mutta eipä sitten toiminutkaan enää normaalisti. "Superpuhallusta" ei enää saanut vaan puhallin meni jo siinä kohtaa pois päältä, ja nopeudensäädöstä numero 3 oli muuttunut joka kohtaan "superpuhallukseksi", saanko kysyä että mitä *"%")=?? Samalla loppui Fasten Belts valon toiminta, joka kyllä hieman yllätti, koska en ollut mitään siihen liittyvää purkanut.
#5512

Saab 9-5 Aero Wagon MY00
Saab 99, Årets bil 1972
Avatar
eegas
"Hölösuu"
Viestit: 1097
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi

Re: OG 900 puhaltimen säädöt

Viesti Kirjoittaja eegas »

http://koti.mbnet.fi/stefa/lammitys.htm
Selaile tuosta, siinä on hyvin johdot kuvattu ja muutakin hyvää ohjetta.
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
Ruiskusaapas
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Su Loka 02, 2011 20:28
Paikkakunta: Pori

Re: OG 900 puhaltimen säädöt

Viesti Kirjoittaja Ruiskusaapas »

Joo kattelin kyllä tuolta kuvia, mutta kaikki näyttäis olevan oikein, eikö kellään ole käynyt samankaltaisesti?
#5512

Saab 9-5 Aero Wagon MY00
Saab 99, Årets bil 1972
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: OG 900 puhaltimen säädöt

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

miultakin puuttuu se tehoalue...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: OG 900 puhaltimen säädöt

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

onko teillä varmasti tuosta kytkimestä alhaalta katsottuna kolmas nasta ilman johtoa. ettei ole mennyt siihen sen toisiksi alimmaisen johto.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
XJ6
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: Su Syys 20, 2009 18:07
Paikkakunta: Oulu

Re: OG 900 puhaltimen säädöt

Viesti Kirjoittaja XJ6 »

Sama ajatus tuli mitä Antti tuossa jo laittoi.
Se yksi nasta kuuluu olla tyhjä ja loputkin johdot tietty oikealla paikalla.
Noita purkaessa kannattaisi johdot aina merkata esim. maalarinteippipaloin ja numeroida. lisäksi kännykässä on kamera jokaisella, kuvatkaa kaikki kytkennät ja muutkin paikat mitä purkaa, pieni vaiva mutta iso apu kasattaessa. Monesti saattaa tuntua purkaessa, että kyllähän tuon muistaa, mutta kasaus vaiheessa saattaakin tulla epäilys menikös se sittenkään näin.
Saab 9-3, Rover 75, Triumph TR4 (MR), Triumph Herald 13/60 (MR), Triumph Courier 2kpl, Jaguar XJ6, Jensen Interceptor 7.2 , Cezeta 501 (MR) Jaguar X type
Ruiskusaapas
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Su Loka 02, 2011 20:28
Paikkakunta: Pori

Re: OG 900 puhaltimen säädöt

Viesti Kirjoittaja Ruiskusaapas »

Kaikki liittimet on oikeilla paikoillaan, mutta tuo tehopuhallus on yhä hukassa...
#5512

Saab 9-5 Aero Wagon MY00
Saab 99, Årets bil 1972
mooritz
"Aero"
Viestit: 425
Liittynyt: La Tammi 05, 2008 15:49
Paikkakunta: Varkaus

Re: OG 900 puhaltimen säädöt

Viesti Kirjoittaja mooritz »

Oisko voinut nasta murtua poikki?
On nimittäin niin lähellä radion asennus kehikkoa just se liitin.
On milli peliä, elikkä oltava just oikeassa asemassa.
Mr_Who
"Hölösuu"
Viestit: 1915
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 10:17
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: OG 900 puhaltimen säädöt

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Itelläki vastaava homma menossa uusimmassa tulokkaassa... ei puhallin pelannut, purin ja sitte johtoloista sain puhaltimen pyörimään täysillä, mutta säätö ei pelannut ollenkaan, ei mitään vaikutusta kun johdon laittaa oikeaan paikkaa. Sitten vissii väärässä kohdassa niin "pakkosyötöllä" täysillä toimii. :roll:
Sitte jos meinaa moottorin vaihtaa niin on joku laitellu popparilla kiinni. Hankala koska ei varmasti porakone sovi sinne. Kait se sitte toimii ku puhaltaa täysillä, mutta varmaa vastukset palanu säädöstä, missä neki sitte.. :roll: Toimiihan se silleekin, että laittaa virtajohon välliin säätövastuksen, eli potikan niin sitte ois portaaton säätö. Olis helppo ja nopee. ;)

Toinen mystine assii niin ei mittarivalot pala. Huomiovalot palaa mutta ei mittarivalot ja mitä kahtelin niin ehjää poltinta on.. muutama muuki kojelaudan valo ei pala vaikka uuvet polttimot.. Sulakkeita kahtelin niin ehjää näkyy. Noh. Pitää tutkia ja mittailla mihin tulee virta ja mikä menee minnekkin. Kahtoo sähkökaaviota..

Ei muute mutta pitäs saada uudelleenrekisteröinti katastettuu ja ajoon tässä joskus, ei nyt nii mahoton kiire ole, kun ei ylleesä noitte kanssa ollu. :)
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Vastaa Viestiin