Juu, itse asiassa omituisinta tuossa on se, että kone toimi käytännössä normaalisti koko ajan, noin niinkuin käynniltään. Muutaman kerran vain meinasi heti käynnistyksen jälkeen käydä kolmella, mutta hetken käytyään kävi tasaisesti kaikilla, ja tuntui vetävän läpi kierrosalueen sen mitä tuollainen nyt voi vetää. Ilmeisesti se pieni vuoto kannessa ei niin moottorin perustoimintaa saabissa haittaa.
Itse asiassa se alavesiletkun liitos itseäkin ensimmäiseksi arvelutti, kun sen käytin nimittäin itse auki. Siitä kyllä olin varma että se on kiinni, kun sen huolella kiristelin, mutta en tiedä olisinko saanut kiristeltuä niin huolella että se olisi murtanut syyläristä lähtevän putken tai jotain vastaavaa. Joka tapauksessa, nesteet tuli iloiseen ulos, paitsi sitten kun jätettiin paisarin korkki vähän löysälle. Sitten päästiin yli 5km ajamaan ilman että alkoi kylmää hönkimään ja lämmöt nousemaan.
Miten muuten tapahtuu kansivikaisen vehkeen jäähdytysjärjestelmän ilmaaminen?

Kun nimittäin sen kanssa tuossa toissa iltana ihmettelin, kun löin uudet nesteet sisälle ja ensin kone sammuksissa ilmausruuvin löysäsin ja katsoin että tulee tasainen noro vettä. Sitten ohjeissa neuvottiin laittamaan ruuvi kiinni, kone käyntiin, ja ruuvi taas auki niin pitkäksi aikaa että tulee tasainen noro. Noh, normaaleilla tyhjäkäyntikierroksilla sieltä ei kyllä tullut mitään.

Lähinnä vain kun kone sykytteli sammumisen vaiheilla, sieltä vähän räki nestettä tulemaan. Tuli sitten mieleen että jos se pukkaa sieltä kansipahvin välistä painetta ja tekee ilmalukon, niin eiköhän se ilmaaminen ole aika mahdotonta?