Eli saab 90:stä kärjeton systeemi, 99 -vm83:een. Oisko tietoa ja tarkat ohjeet piuhojen paikoista. Kaiken kattava ja juurta jaksava ohje, kuinka vaihtaa normi k,kärki systeemi kärjettömäksi? 90:n johtosarja on käytössä.
Voiko suoraan käyttää vanhasta johtosarjasta puolalle tuleva sininen ja valko/vihreä. 90:n johtosarjassa on myös sulakeboksilta tulevan ohuemman sinisen, joka menee puolalle, yhditetty keltainen johto mihis tämä?
Apuja kaivataan!
99 kärjetön sytytytys!
99 kärjetön sytytytys!
9-5 Aero vm.2005, 99 GL 5, NG 900 -96
Re: 99 kärjetön sytytytys!
90:n kytkentäkaavio: http://www.jus.liitin.net/90-86.gif
Osaluettelo: http://www.jus.liitin.net/90-86-explanations.htm
99:n alkuperäinen valkovihreä johto virtalukolta puolalle kelpaa sellaisenaan. Puolan ykkösnavalle katkojan kärjiltä tuleva johto jatkuu 99:ssä sinisenä 0,75 mm2 johtona sähkötaulun TSI-liittimelle. Sinisen voisi vaihtaa paksumpaan 1,5 mm2 kun sen kytkee pääteasteen ykkösnapaan, niin on ainakin siltä osin samanlainen kuin 90:n tehdasasennetussa kärjettömässä. Puolalta kärjille menevän sinisen haaran voi jättää pois. 90:n johtosarjassa testiliittimen sinisestä johdosta jatkuva keltainen on kierroslukumittarille.
Eli pääteaste kiinni lokasuojaan ja maadoitusjohto vielä erikseen kiinni runkoon. Virranjakajan ja puolan vaihto 90:stä otettuihin. Hall-anturin kaapeli pääteasteen ja jakajan välille. Jännitteensyöttö pääteasteelle haaroitetaan sähkötaulun alta virtalukolta puolalle menevästä johdosta vihreä/valkoinen 123. Pääteasteen ykkösnavalta testiliittimelle ja puolalle sininen johto. Sytytyksen ajoituksen hienosäätö ja kovaa ajoa.
Osaluettelo: http://www.jus.liitin.net/90-86-explanations.htm
99:n alkuperäinen valkovihreä johto virtalukolta puolalle kelpaa sellaisenaan. Puolan ykkösnavalle katkojan kärjiltä tuleva johto jatkuu 99:ssä sinisenä 0,75 mm2 johtona sähkötaulun TSI-liittimelle. Sinisen voisi vaihtaa paksumpaan 1,5 mm2 kun sen kytkee pääteasteen ykkösnapaan, niin on ainakin siltä osin samanlainen kuin 90:n tehdasasennetussa kärjettömässä. Puolalta kärjille menevän sinisen haaran voi jättää pois. 90:n johtosarjassa testiliittimen sinisestä johdosta jatkuva keltainen on kierroslukumittarille.
Eli pääteaste kiinni lokasuojaan ja maadoitusjohto vielä erikseen kiinni runkoon. Virranjakajan ja puolan vaihto 90:stä otettuihin. Hall-anturin kaapeli pääteasteen ja jakajan välille. Jännitteensyöttö pääteasteelle haaroitetaan sähkötaulun alta virtalukolta puolalle menevästä johdosta vihreä/valkoinen 123. Pääteasteen ykkösnavalta testiliittimelle ja puolalle sininen johto. Sytytyksen ajoituksen hienosäätö ja kovaa ajoa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00