Onko kukaan laittanut vanhemman Saabin moottoriin T 7 moottorinohjausta ?
Mitkä anturit ovat välttämättömiä T 7 toiminnan kannalta ?
Ja missä moottorimalleissa kampuran asentoanturi on toteutettu samaan malliin
kuin T 7 moottoreissa , eli helpoimmin sovitettavissa
Trionic 7 vanhempaan moottoriin ?
Trionic 7 vanhempaan moottoriin ?
Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
Re: Trionic 7 vanhempaan moottoriin ?
En ole kummemmin perehtynyt, mutta ymmärtääkseni merkittävin etu vs. T5 olisi flexifuel-mahdollisuus. T5 asennuksia on jonkunkin verran ja netistä löytyy huomattavasti tietoa, joten mitä etuja tuolla mahdollisesti hankalammalla T7:lla haettaisiin?
Re: Trionic 7 vanhempaan moottoriin ?
Eikö tommoseen vanhanliiton autoon kuuluisi alkuperäinen turbo k-jet, eikä mitään elektronisia hömpötyksiä. Pidetään alkuperäisenä ja tuunaillaan niitä myöhempiä sitten joita riittää tärveltäviksi asti.
Vaimon kauppakassi: Volvo V70 D5 -05
Oma käyttis: Volvo V70 D5 AWD -05
Omat harrasteet: Volvo Amazon -67 2.8 l 16v Turbo (race), Volvo Amazon -66 2.8 l 16v Turbo (street), Volvo P1800 "Pyhimys"
Oma käyttis: Volvo V70 D5 AWD -05
Omat harrasteet: Volvo Amazon -67 2.8 l 16v Turbo (race), Volvo Amazon -66 2.8 l 16v Turbo (street), Volvo P1800 "Pyhimys"
Re: Trionic 7 vanhempaan moottoriin ?
Niinno, ainakin noita karvalakkimalleja löytyy edelleen sen verran, että todennäkösemmin tulee pelastetuksi jos on harrastajalla rakentelukohteena kun jossain ladon takana odottamassa parempia aikoja. Noi on niin mukavasti yhteensopivia kuitenkin, että mitkään asennukset ei ole peruuttamattomia... Ja 16-tappisissa ainakin on ihan riittävästi elektronista hömpötystä jo tehtaalta, periaatteessa Trionicilla melkeen vähentää elektroniikka, kun kaikkea ohjataan keskitetysti, eikä bensansyöttö, sytytys ja mahdollisesti ahtopaineitten ohjaus ole erillisiä järjestelmiä.
Välttämättä en tosiaan hyvässä alkuperäiskunnossa olevaan pytykeula Aeroon alkaisi tekemään muutoksia, mutta riittänee noita muita malleja vielä rakenneltavaksikin asti..?
Välttämättä en tosiaan hyvässä alkuperäiskunnossa olevaan pytykeula Aeroon alkaisi tekemään muutoksia, mutta riittänee noita muita malleja vielä rakenneltavaksikin asti..?
Re: Trionic 7 vanhempaan moottoriin ?
Trionic 7 on hankalampi kun sehän tarvii jo nopeustiedot jne. Ite laitoin lh-jetin 8-tappiseen. Se oli jo huima parannus. Joku ohjelmoitava ruisku on varmasti sitä parempi vaihtoehto. Trionic 5 voisi olla hyvä budjettimalli, jos saa kokonaisen auton kaikkineen ja siitä ottaa tarvittavat palikat ite.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01