Trionic 7 vanhempaan moottoriin ?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
hyvoneju
"Aero"
Viestit: 486
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 18:26
Paikkakunta: Raisio

Trionic 7 vanhempaan moottoriin ?

Viesti Kirjoittaja hyvoneju »

Onko kukaan laittanut vanhemman Saabin moottoriin T 7 moottorinohjausta ?
Mitkä anturit ovat välttämättömiä T 7 toiminnan kannalta ?
Ja missä moottorimalleissa kampuran asentoanturi on toteutettu samaan malliin
kuin T 7 moottoreissa , eli helpoimmin sovitettavissa :wink:
Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
Jatra
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ke Kesä 30, 2010 12:13
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Trionic 7 vanhempaan moottoriin ?

Viesti Kirjoittaja Jatra »

En ole kummemmin perehtynyt, mutta ymmärtääkseni merkittävin etu vs. T5 olisi flexifuel-mahdollisuus. T5 asennuksia on jonkunkin verran ja netistä löytyy huomattavasti tietoa, joten mitä etuja tuolla mahdollisesti hankalammalla T7:lla haettaisiin?
JuHaU
"Ruisku"
Viestit: 146
Liittynyt: Ke Tammi 07, 2009 09:56
Paikkakunta: Naantali
Viesti:

Re: Trionic 7 vanhempaan moottoriin ?

Viesti Kirjoittaja JuHaU »

Eikö tommoseen vanhanliiton autoon kuuluisi alkuperäinen turbo k-jet, eikä mitään elektronisia hömpötyksiä. Pidetään :saab: alkuperäisenä ja tuunaillaan niitä myöhempiä sitten joita riittää tärveltäviksi asti.
Vaimon kauppakassi: Volvo V70 D5 -05
Oma käyttis: Volvo V70 D5 AWD -05
Omat harrasteet: Volvo Amazon -67 2.8 l 16v Turbo (race), Volvo Amazon -66 2.8 l 16v Turbo (street), Volvo P1800 "Pyhimys"
Jatra
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ke Kesä 30, 2010 12:13
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Trionic 7 vanhempaan moottoriin ?

Viesti Kirjoittaja Jatra »

Niinno, ainakin noita karvalakkimalleja löytyy edelleen sen verran, että todennäkösemmin tulee pelastetuksi jos on harrastajalla rakentelukohteena kun jossain ladon takana odottamassa parempia aikoja. Noi on niin mukavasti yhteensopivia kuitenkin, että mitkään asennukset ei ole peruuttamattomia... Ja 16-tappisissa ainakin on ihan riittävästi elektronista hömpötystä jo tehtaalta, periaatteessa Trionicilla melkeen vähentää elektroniikka, kun kaikkea ohjataan keskitetysti, eikä bensansyöttö, sytytys ja mahdollisesti ahtopaineitten ohjaus ole erillisiä järjestelmiä.

Välttämättä en tosiaan hyvässä alkuperäiskunnossa olevaan pytykeula Aeroon alkaisi tekemään muutoksia, mutta riittänee noita muita malleja vielä rakenneltavaksikin asti..?
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Trionic 7 vanhempaan moottoriin ?

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Trionic 7 on hankalampi kun sehän tarvii jo nopeustiedot jne. Ite laitoin lh-jetin 8-tappiseen. Se oli jo huima parannus. Joku ohjelmoitava ruisku on varmasti sitä parempi vaihtoehto. Trionic 5 voisi olla hyvä budjettimalli, jos saa kokonaisen auton kaikkineen ja siitä ottaa tarvittavat palikat ite.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin