Onko kukaan laittanut vanhemman Saabin moottoriin T 7 moottorinohjausta ?
Mitkä anturit ovat välttämättömiä T 7 toiminnan kannalta ?
Ja missä moottorimalleissa kampuran asentoanturi on toteutettu samaan malliin
kuin T 7 moottoreissa , eli helpoimmin sovitettavissa
Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
En ole kummemmin perehtynyt, mutta ymmärtääkseni merkittävin etu vs. T5 olisi flexifuel-mahdollisuus. T5 asennuksia on jonkunkin verran ja netistä löytyy huomattavasti tietoa, joten mitä etuja tuolla mahdollisesti hankalammalla T7:lla haettaisiin?
Eikö tommoseen vanhanliiton autoon kuuluisi alkuperäinen turbo k-jet, eikä mitään elektronisia hömpötyksiä. Pidetään alkuperäisenä ja tuunaillaan niitä myöhempiä sitten joita riittää tärveltäviksi asti.
Niinno, ainakin noita karvalakkimalleja löytyy edelleen sen verran, että todennäkösemmin tulee pelastetuksi jos on harrastajalla rakentelukohteena kun jossain ladon takana odottamassa parempia aikoja. Noi on niin mukavasti yhteensopivia kuitenkin, että mitkään asennukset ei ole peruuttamattomia... Ja 16-tappisissa ainakin on ihan riittävästi elektronista hömpötystä jo tehtaalta, periaatteessa Trionicilla melkeen vähentää elektroniikka, kun kaikkea ohjataan keskitetysti, eikä bensansyöttö, sytytys ja mahdollisesti ahtopaineitten ohjaus ole erillisiä järjestelmiä.
Välttämättä en tosiaan hyvässä alkuperäiskunnossa olevaan pytykeula Aeroon alkaisi tekemään muutoksia, mutta riittänee noita muita malleja vielä rakenneltavaksikin asti..?
Trionic 7 on hankalampi kun sehän tarvii jo nopeustiedot jne. Ite laitoin lh-jetin 8-tappiseen. Se oli jo huima parannus. Joku ohjelmoitava ruisku on varmasti sitä parempi vaihtoehto. Trionic 5 voisi olla hyvä budjettimalli, jos saa kokonaisen auton kaikkineen ja siitä ottaa tarvittavat palikat ite.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01