900i Autom. -87 8V käy kuin vanha 96 V4
900i Autom. -87 8V käy kuin vanha 96 V4
Löytyiskö neuvoja..
Käy tosiaan kuin vanha 96 v4:lla, purinakin on sama.
Onkohan joku vaihtanut tekniikan.
Käy tyhjäkäynnillä tosi epätasaisestii, aivan kuin ei kävisi kaikilla.
Käytin tänään Länsi-autossa testattavana jos vaikka vika löytyisi kun laittavat mittarit kiinni.
Mittasivat vain puristukset ja antoivat testilapun, 1 - ja -3-sylinterin paineet huomattavasti
heikommat kuin muissa. Arvot olivat 1. 7,6 2. 10,5 3. 9,5 4. 11,0
Eivät tehneet muuta ja sanoivat että venttiiliremontti on edessä.
Autolla on ajettu 192t.
Laitoin tankkiin pienen purkin "venttiilien puhd.ainetta" Motonetista.
Mahtaneeko olla mitään apua.
Auto oli 7/04 isossa huollossa em. firmassa ja mm. tulpat, johtimet, alip.säädin uusittiin.
Tekivät vielä katsastuksenkin, kaikki ok.
Miten venttiilivika voi tulla 4-kuukaudessa yht'äkkiä.
Kierroksilla näyttäisi toimivan kaikilla pytyillä.
Mikä olisi seuraava tarkistuskohde, rikastinkaan ei mene näköjään päälle.
Kaverit jättivät vian etsinnän puristusten mittaamiseen.
Onko se nykyisin näin yksinkertaista selvittää käyntihäiriöt.
Kannattaako vielä autosähköpajalle jotta saisi varmistettua diagnoosin.
Kiitos vinkeistä.
Käy tosiaan kuin vanha 96 v4:lla, purinakin on sama.
Onkohan joku vaihtanut tekniikan.
Käy tyhjäkäynnillä tosi epätasaisestii, aivan kuin ei kävisi kaikilla.
Käytin tänään Länsi-autossa testattavana jos vaikka vika löytyisi kun laittavat mittarit kiinni.
Mittasivat vain puristukset ja antoivat testilapun, 1 - ja -3-sylinterin paineet huomattavasti
heikommat kuin muissa. Arvot olivat 1. 7,6 2. 10,5 3. 9,5 4. 11,0
Eivät tehneet muuta ja sanoivat että venttiiliremontti on edessä.
Autolla on ajettu 192t.
Laitoin tankkiin pienen purkin "venttiilien puhd.ainetta" Motonetista.
Mahtaneeko olla mitään apua.
Auto oli 7/04 isossa huollossa em. firmassa ja mm. tulpat, johtimet, alip.säädin uusittiin.
Tekivät vielä katsastuksenkin, kaikki ok.
Miten venttiilivika voi tulla 4-kuukaudessa yht'äkkiä.
Kierroksilla näyttäisi toimivan kaikilla pytyillä.
Mikä olisi seuraava tarkistuskohde, rikastinkaan ei mene näköjään päälle.
Kaverit jättivät vian etsinnän puristusten mittaamiseen.
Onko se nykyisin näin yksinkertaista selvittää käyntihäiriöt.
Kannattaako vielä autosähköpajalle jotta saisi varmistettua diagnoosin.
Kiitos vinkeistä.
Jotenkin näyttää silti nuo arvot siltä että kyllä pitäisi käydä?
On noita tullu mittailtua ja heittoa on ollut enemmänkin kuin tuossa sinun autossa. Voihan se olla että venttiili hommia olisi mutta olisi pitänyt kyllä mitata ohivuodot ja todeta minne karkaa eikä todeta vain että jotain vikaa.
Aiemmin 99 saabissani oli venttiili vikaa 300tkm kohalla. Vaihoin kannen kylmästi ja pelitti ,eli en tullut tietäneeksi mikä siinä oli.
On noita tullu mittailtua ja heittoa on ollut enemmänkin kuin tuossa sinun autossa. Voihan se olla että venttiili hommia olisi mutta olisi pitänyt kyllä mitata ohivuodot ja todeta minne karkaa eikä todeta vain että jotain vikaa.
Aiemmin 99 saabissani oli venttiili vikaa 300tkm kohalla. Vaihoin kannen kylmästi ja pelitti ,eli en tullut tietäneeksi mikä siinä oli.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Re: 900i Autom. -87 8V käy kuin vanha 96 V4
..eikös tuo ole erittäin HYVÄ asiajt9000 kirjoitti: Käy tosiaan kuin vanha 96 v4:lla, purinakin on sama.

Viritys on onnistunut, jos alle 10% tehoista häviää.
96 V4 Super -77 1700cc
96L V4 -76, odottaa aikaa ja motivaatiota | 96 super -78 K/VA | 9000 CD iA -89 VA
Forester XT 2.5T -07 (modified) | #2020
96 V4 Super -77 1700cc
96L V4 -76, odottaa aikaa ja motivaatiota | 96 super -78 K/VA | 9000 CD iA -89 VA
Forester XT 2.5T -07 (modified) | #2020
900i Autom. -87 8V käy kuin vanha 96 V4
Kiitos MikkiV4:lle hyvästä aamun avauksesta, tuo oli ihan oikeaan osunut kommentti.
Sait ainakin hymyn huulille heti aamusta!

Sait ainakin hymyn huulille heti aamusta!

- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Olisiko se käynyt liian laihalla jossain vaiheessa..?
Siitä ei venttiilit tykkää..
Mutta..mutta...jos venttiili palaa niin luulisi siitä aiheutuvan esim putkessa
palamista..yms.
Ettei siellä nyt vain olisi männänrenkaat jumissa..?
Huohottaako auto paljon..?
Voihan tietysti karstakin aiheuttaa paineen häviämistä.
Ja jollakin puhdistavalla moottoriöljyllä voisi kokeilla, itse aikoinaan puhdistin ( tai olin puhdistavani ) moottorin polttoöljyllä.
En käyttänyt moottoria polttoöljyjen ollessa koneessa vaan annoin liota
muutaman tunnin ja polttoöljyt laskin sitten tarkkaan ulos.
Löytyi muuten hyvin vuotkohdat samalla.
Eikä se satku siihen hajonnut.
Siitä ei venttiilit tykkää..

Mutta..mutta...jos venttiili palaa niin luulisi siitä aiheutuvan esim putkessa
palamista..yms.
Ettei siellä nyt vain olisi männänrenkaat jumissa..?
Huohottaako auto paljon..?
Voihan tietysti karstakin aiheuttaa paineen häviämistä.
Ja jollakin puhdistavalla moottoriöljyllä voisi kokeilla, itse aikoinaan puhdistin ( tai olin puhdistavani ) moottorin polttoöljyllä.
En käyttänyt moottoria polttoöljyjen ollessa koneessa vaan annoin liota
muutaman tunnin ja polttoöljyt laskin sitten tarkkaan ulos.
Löytyi muuten hyvin vuotkohdat samalla.
Eikä se satku siihen hajonnut.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Jos tuosa on K-Jetti niin viallinen regulaattori voi tehdä sen, että ei annakkaan soppaa vaikka pitäis -- menee siis laihalle. Varsinkin ahdetuissa helppo keino saada venat poltettua.9000CD23T kirjoitti:Olisiko se käynyt liian laihalla jossain vaiheessa..?
Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.
Mikä se regulaattori on, ilmeisesti joku paineentasaaja vai.
Kävin tänään Hki-Lohja-Hki välin vähän vauhdikkaammin, kulki kuin pitääkin.
Ei pätkinyt ja otti kierroksia nykimättä.
Tuntuu että kävisi tyjäkäynnillä hieman paremmin.
Koska se on tomaatti, niiin olisi kiva saada hieman nostettua tyhjäkäyntikierroksia.
Eipä kävisi niin epätasaisen tuntuisesti.
Nyt kun on vapaalla niin rundit on n. 900, mutta ravistaa hieman kun laittaa driven päälle niin
rundit tippuu n. 600:n.
Mistä tyhjäkäyntiä voi säätää, eipä ole kotona 900:n kirjaa.

Kävin tänään Hki-Lohja-Hki välin vähän vauhdikkaammin, kulki kuin pitääkin.
Ei pätkinyt ja otti kierroksia nykimättä.
Tuntuu että kävisi tyjäkäynnillä hieman paremmin.
Koska se on tomaatti, niiin olisi kiva saada hieman nostettua tyhjäkäyntikierroksia.
Eipä kävisi niin epätasaisen tuntuisesti.
Nyt kun on vapaalla niin rundit on n. 900, mutta ravistaa hieman kun laittaa driven päälle niin
rundit tippuu n. 600:n.
Mistä tyhjäkäyntiä voi säätää, eipä ole kotona 900:n kirjaa.

Ohivirtauskanavan ruuvista läppäkotelosta:jt9000 kirjoitti:Mistä tyhjäkäyntiä voi säätää, eipä ole kotona 900:n kirjaa.
http://saabpics.org:3000/gallery/album2 ... _12?full=1
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00