hauska ehkä tyhmä kysymys 900i/87vm

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: hauska ehkä tyhmä kysymys 900i/87vm

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

en.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: hauska ehkä tyhmä kysymys 900i/87vm

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

nalleolut kirjoitti:...combisatku varsinkin on perän osalta paljon levottomampi ku sedani.. mut kai se juu kärryyn vetoon auttanee.
Mulla kun oli Combi Tupliksessa takajouset veltostuneet, niin vaihdoin taakse kuormajouset. Auton ryhti parani ja perä tanakoitui. Talviajossa jäykkä perä ei sitten pureudu yhtä hyvin tiehen, joten etenkin kurvissa jarruttaessa saa olla varovainen, ettei perä pyri rinnalle...
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
NGpower
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: La Elo 23, 2008 21:55
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: hauska ehkä tyhmä kysymys 900i/87vm

Viesti Kirjoittaja NGpower »

Sillä ne amis bemaritki on nostetulla perällä :lol:
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: hauska ehkä tyhmä kysymys 900i/87vm

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

raapimis ongelmaan auttanee keskitys.. siihen löytyy ohjeet etsi nappulan takaa.

eli kun katsoo og900 takarengasta huomaa että se on aivan takana pyöräkoteloon verrattuna.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
NGpower
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: La Elo 23, 2008 21:55
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: hauska ehkä tyhmä kysymys 900i/87vm

Viesti Kirjoittaja NGpower »

nalleolut kirjoitti:raapimis ongelmaan auttanee keskitys.. siihen löytyy ohjeet etsi nappulan takaa.

eli kun katsoo og900 takarengasta huomaa että se on aivan takana pyöräkoteloon verrattuna.
Joo ei tuolla "keskitys" sanalla löytynyt kuin vaihteiden keskittämistä mutta "raapii" kun laitto nii tuli yks juttu jonka teikäläinen oli aloittanut..
En oo kyllä ite laittanu merkille et noi ois enemmän takana, kuin edessä mut ymmärrän mitä tarkoitat.

Vaihtelin tuossa ton reaktio tangon puslat tosiaan hetki sitten, vaikuttanee myös tuohon?
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Ab^]
Matalapaineturbo
Viestit: 188
Liittynyt: Ti Elo 30, 2011 21:21
Paikkakunta: Tornio/Oulu

Re: hauska ehkä tyhmä kysymys 900i/87vm

Viesti Kirjoittaja Ab^] »

heh, tuo olis muuten tosi hyvä isojen vanteiden kanssa.. :D saa nostettua perää kun tarvii ja kun ei tarvi niin voi taas laskea sen jolloin näyttää hienommalta 8)

harmi ku tää on jäärata auto, vaikka tässä nyt ei varsinaisesti mitään vikaa ole.. päästöistä pomppasi katsastuksessa 2009 ja siittä asti seiso erään täältäkin tutun harrastajan pihalla ja ostin tämän 2010 kevväälä..
Viimeksi muokannut Ab^], To Loka 11, 2012 12:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Opel Insignia 1.6T sport sedan my15
Vaikka omaa saabia ei ole, niin rouvalla edelleen tonnari ajossa.
mooritz
"Aero"
Viestit: 425
Liittynyt: La Tammi 05, 2008 15:49
Paikkakunta: Varkaus

Re: hauska ehkä tyhmä kysymys 900i/87vm

Viesti Kirjoittaja mooritz »

Pusseihin suositeltava ilmanpaine on 1-2kg riippuen henkilö ja kuorma määrästä. :roll:
Voi olla tuolla 4,5 kilolla jo aika jämäkkä.
Ab^]
Matalapaineturbo
Viestit: 188
Liittynyt: Ti Elo 30, 2011 21:21
Paikkakunta: Tornio/Oulu

Re: hauska ehkä tyhmä kysymys 900i/87vm

Viesti Kirjoittaja Ab^] »

4.5 kilolla on jämäkkä, mutta voisi olla kyllä vielä jäykempiki..

tässä kävin ajelemassa ilman ilmaa pusseissa, ja sitten pussit täynnä, ni on se vain aika h*lvetin paljon parempi ajaa ku perä on jäykkä eikä semmonen lilluva lulla :D
Opel Insignia 1.6T sport sedan my15
Vaikka omaa saabia ei ole, niin rouvalla edelleen tonnari ajossa.
tuomjussi
"Turbo"
Viestit: 217
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 09:50
Paikkakunta: Kouvola

Re: hauska ehkä tyhmä kysymys 900i/87vm

Viesti Kirjoittaja tuomjussi »

4 kg ilmaa estää varmaankin joustoliikkeen kokonaa. Jos lilluu ilman ilmaa oisko iskarit lopussa.
Matkan varrella olleet Saabit: -73 99 LEA 4d kelt, -75 99 GL 2d vihr, -79 99 GLS Special 2d met. sin., -81 900 GLS aut 4d met vihr, -85 900 i aut 4d, -90 900 S 3d pun, -99 93 SPORT 3d met har, -05 93 SS 1,8t 4d met graf, -08 93 SC 1,8t 5d met sin.
#406
Ab^]
Matalapaineturbo
Viestit: 188
Liittynyt: Ti Elo 30, 2011 21:21
Paikkakunta: Tornio/Oulu

Re: hauska ehkä tyhmä kysymys 900i/87vm

Viesti Kirjoittaja Ab^] »

ei estä joustoliikettä.. kyllä se joustaa vielä.. iskarit on toiseltapuolen loppu, ja toisella puolen on uusi kun iskarin yläpää oli ruostunupuhki irti ja iskari oli hajonnut niin joutu laittaan uuden :D
Opel Insignia 1.6T sport sedan my15
Vaikka omaa saabia ei ole, niin rouvalla edelleen tonnari ajossa.
Vastaa Viestiin