900C:n vasen ylätukivarsi...
Re: 900C:n vasen ylätukivarsi...
Ja käykö muun vuosimallin ylätukivarsi jos sattuisi löytymään?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 900C:n vasen ylätukivarsi...
kunhan 900 ni luulis sopivan... ei äkkiseltään tuu mieleen eroja.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 900C:n vasen ylätukivarsi...
kirjoitit tuolla leima osiossa että alatukivarsi??? miksi nyt ylätukivarsi?? ja mitä vikaa siinä ylätukivarressa on ?
kopioitu teksti - Repsikan alatukivarsi vaihdettava - kopioitu teksti
kopioitu teksti - Repsikan alatukivarsi vaihdettava - kopioitu teksti
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 900C:n vasen ylätukivarsi...
Joo, niin kirjoitin. Sinne aiempaan tuli virhe. Hetkellinen muistikatkos kun katsastuslappu jäi autoon, ja aamulla kun lähdin metsästämään osia niin tuli lukastua uudestaan. Ylätukivarsi on se joka on finaalissa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re:
aika läheltä pyörännapaa katkennu ittellä. just pitäis mennä jatkamaan irroittamista. jo jousen irrottaminenkin on työläs..jackie kirjoitti:Siellä ois nyt tukivarsi paikoillaan ja leimanki oli kaveri tänään saanu. En sen kummemmin selosta noita työvaiheita, koska jonkinlaisia poppakonsteja tuoho vaadittiin. Joka tapauksessa tuon sai tehtyä silleen, että se tukivarsi kestää ja katsastukseenki kelpas. Kuvat puhukoon puolestaan ja rivien välit loput .
Kiitoksia neuvoista kaikille!
ps. Pakko myöntää, että Saabi antoi mersumiehenkin mielestä ihan vakaata kyytiä, kun sen eilen Korvenkylästä lappeen Rantaan ajoin. Liekö syy uusissa Sachsin pumpuissa vai missä...
jos saabismi on sairaus niin se on mieli sairauteni
b202+b212 5d bj92, b202 bj88 3d+2d, bj89 202 3d + 5d kjetkat, bj83 gli, pobeda, volga22+24u,scottsdale,lada 2107i,vagoneer73,mb123td,isuzukb4wd,kawa100g7,fo-dexta
b202+b212 5d bj92, b202 bj88 3d+2d, bj89 202 3d + 5d kjetkat, bj83 gli, pobeda, volga22+24u,scottsdale,lada 2107i,vagoneer73,mb123td,isuzukb4wd,kawa100g7,fo-dexta
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 900C:n vasen ylätukivarsi...
jousityökalulla yhtä juhlaa.. siis sellainen joka suunniteltu tuohon hommaan.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 900C:n vasen ylätukivarsi...
Tuossahan ylätukivarsi on just hitsattu poikkisuuntaan. Eikö murtuma vaara ole aika suuri varren ottaessa ääri jousitus tilanteessa stoppariin?
Hitsaussauman vierestä rauta heikkenee?
En suosittelisi tuota laittaa kiinni.
Parempiakin löytyy varmasti täältä kohtalo tovereitten kautta.
Uusiahan ei saa enää juurikaan mistään.
Hitsaussauman vierestä rauta heikkenee?
En suosittelisi tuota laittaa kiinni.
Parempiakin löytyy varmasti täältä kohtalo tovereitten kautta.
Uusiahan ei saa enää juurikaan mistään.
Re:
irrotin laturin ö-jalan ja koneen korvakkeen ja nostin konetta ylös tunkilla. kun näytti vielä huonommin tulevan jos laski konetta (16v koneella eli se hydraulityyny) niin ja muistaakseni tuolla ulkona irrotellessani äsken niin siinä on sisempikin pelti ennen tuota sisälokaria mistä pitäisi saada tulemaan. siis pitäisikö se mennä siis sisäänpäin se tukivarsi?antti.hakamaa kirjoitti:Kyllä muuten onnistuu vasemman ylätukivarren irroitus ilman moottorin nostoa eilen vaihdoin sen kun katsastuksessa tuli hylsy ruostumisen takia.
Irroitin laturin, öljynsuodattimen jalkoineen ja sen pitkän pultin moottorin kannakkeesta ja laskin moottorin niin alas kuin se meni eli joku 2cm, sitten leikkasin sisä lokarista rälläkällä sen kohdan toisesta päästä irti mihin se juosipantteen poistin tulee ja käänsin sivuun.
Sitten se varsi mahtuikin tulemaan pois.
uusi paikalle ja mikillä pellin toinen pää kiinni sellainen 2cm sauma eli ei paha homma.
tähän kaikkeen meni noin kolme tuntia eli moottorin nostamista huomattavasti nopeammin ja vaivattomammin.
jos saabismi on sairaus niin se on mieli sairauteni
b202+b212 5d bj92, b202 bj88 3d+2d, bj89 202 3d + 5d kjetkat, bj83 gli, pobeda, volga22+24u,scottsdale,lada 2107i,vagoneer73,mb123td,isuzukb4wd,kawa100g7,fo-dexta
b202+b212 5d bj92, b202 bj88 3d+2d, bj89 202 3d + 5d kjetkat, bj83 gli, pobeda, volga22+24u,scottsdale,lada 2107i,vagoneer73,mb123td,isuzukb4wd,kawa100g7,fo-dexta
Re: 900C:n vasen ylätukivarsi...
http://www.saabersatzteile.de/ ja shop -> 900 -> fahrwerk -> vorderachse löytyy käytettyjä hyväkuntoisia ja kalliita.
9-3 1.8 farkku -09, 900 aero T16-SLM/2520" -84 kesäpirssi
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: 900C:n vasen ylätukivarsi...
Jos löytyy hitsauslaiteet niin sen tukivarren alla olevan vetarintunnelit ylä puolella olevan pellin irroittamalla toisesta päästä ja kääntämällä sivuun saa tukivarren pois vain öljysuodatinjalan ja laturin irroittamalla.
Tätä konstia ei kyllä kannata mihinkään ruosteettomaan yksilöön käyttää mutta muutaman satasen satkuun helpottaa kummasti tukivarren vaihtoa.
Tätä konstia ei kyllä kannata mihinkään ruosteettomaan yksilöön käyttää mutta muutaman satasen satkuun helpottaa kummasti tukivarren vaihtoa.
Viimeksi muokannut antti.hakamaa, La Loka 20, 2012 13:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: 900C:n vasen ylätukivarsi...
Bensalinjat menee sitten siitä läheltä. Kaverin Saabi oli syttyä oikein kunnon liekkeihin kun hitsatessa tuli reikä bensaputkeen. Huh!
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 900C:n vasen ylätukivarsi...
sain omasta irti yhtenä kappaleena kun irrotti laturin ö-jalan ja koneen korvakkeen. sopi nousemaan ilman letkujen irroitusta. pikkusen on etupuoli vääntyny eli vois saada korjattuakin.antti.hakamaa kirjoitti:Jos löytyy hitsauslaiteet niin sen tukivarren alla olevan vetarintunnelit ylä puolella olevan pellin irroittamalla toisesta päästä ja kääntämällä sivuun saa tukivarren pois vain öljysuodatinjalan ja laturin irroittamalla.
Tätä konstia ei kyllä kannata mihinkään ruosteettomaan yksilöön käyttää mutta muutaman satasen satkuun helpottaa kummasti tukivarren vaihtoa.
tietysti jos jollain on irrallisia edullisia ylimääräsiä välilä keskisavo keskisuomi tampere satakunta vakkasuomi niin mulle yv:tä tulemaan. kuunvaihteessa meinasin käydä savossa pullistelemassa og:llä
jos saabismi on sairaus niin se on mieli sairauteni
b202+b212 5d bj92, b202 bj88 3d+2d, bj89 202 3d + 5d kjetkat, bj83 gli, pobeda, volga22+24u,scottsdale,lada 2107i,vagoneer73,mb123td,isuzukb4wd,kawa100g7,fo-dexta
b202+b212 5d bj92, b202 bj88 3d+2d, bj89 202 3d + 5d kjetkat, bj83 gli, pobeda, volga22+24u,scottsdale,lada 2107i,vagoneer73,mb123td,isuzukb4wd,kawa100g7,fo-dexta
Re: 900C:n vasen ylätukivarsi...
mitenkäs ne shimmit? mulla ko putosi yhteensä 8 eli 6 ohkasta ja 2 vahvaa kun irrotin korinpuoleiset pultit?
tuleeko tasamäärä eteen/taakse noin lähtöoletuksena?
tuleeko tasamäärä eteen/taakse noin lähtöoletuksena?
jos saabismi on sairaus niin se on mieli sairauteni
b202+b212 5d bj92, b202 bj88 3d+2d, bj89 202 3d + 5d kjetkat, bj83 gli, pobeda, volga22+24u,scottsdale,lada 2107i,vagoneer73,mb123td,isuzukb4wd,kawa100g7,fo-dexta
b202+b212 5d bj92, b202 bj88 3d+2d, bj89 202 3d + 5d kjetkat, bj83 gli, pobeda, volga22+24u,scottsdale,lada 2107i,vagoneer73,mb123td,isuzukb4wd,kawa100g7,fo-dexta
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: 900C:n vasen ylätukivarsi...
ei tule. vaan pyörän kulmien säädössä niillä levyillä säädetään etu camber ja caster.
jos et katsonut mitkä oli missäkin niin kannattaa pyöränkulmat säädättää että saabi kulkee jatkossakin kuin juna ja renkaat kuluu tasaisesti.
jos et katsonut mitkä oli missäkin niin kannattaa pyöränkulmat säädättää että saabi kulkee jatkossakin kuin juna ja renkaat kuluu tasaisesti.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: 900C:n vasen ylätukivarsi...
No niin, nyt 900S sitten pomppas katsastuksessa vasemman ylätukivarren takia. Motonetissä tosiaankin sanottiin että heillä ei ko. osaa ole saatavissa. Mistä näitä enää ylipäänsä saa vai saako mistään ja mikä on hinta? Onkohan tässä nyt kphta alettava miettiä koko autosta luopumista, varsinkin kun tuo vaihtötyökin on sen verran iso. Ei toisaalta viittis kun katsastuksessa ei muuta huomautettavaa ollut kun huonosti ottava käsijarru ja raidetangon pää.