Itse en siihen + johtoon laittaisi ihan samasta syystä, kuin miksi katkojan kärjet ja pääteasteet ovat aina miinuspuolella. Suurin jännitehäviö(puola) on jo ns. takanapäin. Vaikutus on toki sama, mutta katkaisimen kestoikä on huomattavasti pidempi. Ja jos katkaisimen aikoo hyttiin sijoittaa johonkin, niin rele jo senkin takia, ettei tarvitse ensiövirtaa siellä kabiinissa asti käyttää pyörähtämässä.antti.hakamaa kirjoitti:siinä niin sanotussa - johtimen toisessapäässä on sytytyksen pääteaste tai katkojankärjet. voit sen katkaisijan laittaa ihan yhtä lailla sytytysvirtajohtimeenkin.
Piilokatkaisin saabiin
Re: Piilokatkaisin saabiin
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Re: Piilokatkaisin saabiin
Ovien lukot pois ja kaukoaukasu. Tommosen ratkasun ite meinasin ehkä toteuttaa joskus... päävirtakytkinkin auttaa jos piilottaa hämysti, mutta helpppo tietenkin ehtiä. Peräkotin lukko pois ja laittaa vaikka jonkun muun tavan aukasta. Onhan näitä tietty.. Nuita ite mietin.
Omaa stressitasoa pienenti suuresti ku hommasin uuvemman auton (og9-5) niin ei tarvinnu kokajan olla kytteemässä, että vieläkö on og900 turbo parkkipaikalla kun millon kaupungissa kävin. Mutta noihin vaparimalleihini en rupea kovin kummosta rakentelemaan, jos joku tarvii nii ottaa ja pitää vakuutus ottaa siltä varalta nii sais jotaki pois jos ei satu löytymään.
Omaa stressitasoa pienenti suuresti ku hommasin uuvemman auton (og9-5) niin ei tarvinnu kokajan olla kytteemässä, että vieläkö on og900 turbo parkkipaikalla kun millon kaupungissa kävin. Mutta noihin vaparimalleihini en rupea kovin kummosta rakentelemaan, jos joku tarvii nii ottaa ja pitää vakuutus ottaa siltä varalta nii sais jotaki pois jos ei satu löytymään.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Re: Piilokatkaisin saabiin
Ite joskus mietein et tekis solenoideilla mekaaniset salvat, eli ovea ei sais enää auki ku sen on lyöny kii. Siis antais avata kerran eli töhö varas pääsis kyl sisään muttei ulos. Homma tosin kaatu siihen, ku yks kaveri muistutti, ettei kaikilla oo yhtä iso maha kuin mulla. Mut panssarilaseilla se toimis Ja tietty kunnon satkuis käsikäyttönen kattoluukku kans pitäs laittaa salvalla lukkoon.Mr_Who kirjoitti:Ovien lukot pois ja kaukoaukasu.
Mut lukkojen poistos on se kääntöpuoli, et jos hörhö sen nännimankan haluaa, niin se rikkoo lasin. Ei kabiini täynnä lasia ja mahdollisesti vettä...
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Piilokatkaisin saabiin
Niinhä se kyllä on.. jos irrotettava etupaneeli niin ottaa povariin ku käy jossai asioimassa niin ei ehkä kelpaakkaan mukaan. Ja sitte tuo lukkopesätön homma nii akku pitäs olla sitte tikissään että toimii. Hankalampi lisävirtaa antaa jos on siirretty takakonttiin. TOsin onhan seki mahdollista tehdä apuvirtapistokkeet sitten erikseen auton ulkopuolelle(auton alle, jonnekki puskuriin piiloon). Jos on semmone tilanne, että ovista ja kontista poistettu lukkopesät ja akku tyhjä nii voi antaa kuitenki virtaa. onha se vähä hankala tilanne jos akku ois kontissa ja lisävirtaa ei voi antaa enneku on kontti auki.
Ps. pari vuotta sitte omassa og900 turbossa oli joku(todennäköisesti tiedossa kuka) käynyt työpäiväni aikana istumassa ja koittanut varastaa, mutta ei vissii saanu käyntiin omilla avaimilla niin jättäny siihen. Mitään irtaimistoa ei oltu kuitenkaan viety.
Asian huomasin heti kun autoon istuin. Oli penkki vähä eriasennossa ja virtalukko myös.
Ps. pari vuotta sitte omassa og900 turbossa oli joku(todennäköisesti tiedossa kuka) käynyt työpäiväni aikana istumassa ja koittanut varastaa, mutta ei vissii saanu käyntiin omilla avaimilla niin jättäny siihen. Mitään irtaimistoa ei oltu kuitenkaan viety.
Asian huomasin heti kun autoon istuin. Oli penkki vähä eriasennossa ja virtalukko myös.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Re: Piilokatkaisin saabiin
Kaikenmoisia konsteja näköjään. Ite olen vuosia luottanut rattirautaan, ja ovet paljolti lukitsematta, pikkukaupungissa. 90-luvulla paikallislehdessä otsikko 'kaksi Saabia varastettiin'. Työkaverillekin suosittelin rattirautaa, ei uskonut, ja niinhän se Satku sitten varastettiin.
Taitaa olla nyt knowhow tähän heikentynyt, ja Satkut harvassa.
Taitaa olla nyt knowhow tähän heikentynyt, ja Satkut harvassa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Piilokatkaisin saabiin
Tuttavan Saab 900C varastettiin ja poltettiin vaikka rattitankokin oli. Tosin ei montaa sataa metriä olleet tuolla ajaneet. Ilman osakaskoa ei saanut rahaa mistään , kun tekijät jäi löytymättä .Mutta ehkä se joitakin tankokin karkoittaa.
900S(T5.5) M1991(KR)
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Piilokatkaisin saabiin
Edelleen se pyörijän poisto kuulostaa parhaimmalta vaihtoehdolta....
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 197
- Liittynyt: To Elo 20, 2009 18:04
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Re: Piilokatkaisin saabiin
iten vedin entisessä satkussa startin herätejohdon våliin katkaisimen, virrat meni päälle mutta startti ei inahtanukkaa
Re: Piilokatkaisin saabiin
Startin herätejohto on ihan hyvä katkaistava. Satkussa jotkut on laittanu tuon ylimääräsen lisävalonapin taakse niin ei tarvii kyykkii mistään kolosta tota pois päältä ja silti satunnainen kävijä ei varmaan löydä.
HC-versio on kun laittaa tuohon johtoon sulakkeen ensiks ja sen jälkeen kytkin maadoittamaan sen. Jos koittaa startata tuo kytkin pohjas niin sulake palaa eikä sen jälkeen enää lähde käymään kuin sulakkeen uusimalla.
Melko edullisesti noita varashälyjäkin saa, mopoon ostin joskus ni tais 30-40euroo maksaa ja siinä oli just toi sytytysvirrankatkasu ja heilahduksesta rupes huutaan.
Ei vaadi siis kuin sähköö, maan ja tuon yhden johdon katkaisun.
Heh, tuli just mieleen että olis mulla joku mazdan orkkisajonestokin missä pitää avaimenperätökkeli käyttää reiässään ennen starttii. Muistaakseni käyttämätön ja ohjeetki mukana. Kympillä saa ja se sisältää postikulutkin.
HC-versio on kun laittaa tuohon johtoon sulakkeen ensiks ja sen jälkeen kytkin maadoittamaan sen. Jos koittaa startata tuo kytkin pohjas niin sulake palaa eikä sen jälkeen enää lähde käymään kuin sulakkeen uusimalla.
Melko edullisesti noita varashälyjäkin saa, mopoon ostin joskus ni tais 30-40euroo maksaa ja siinä oli just toi sytytysvirrankatkasu ja heilahduksesta rupes huutaan.
Ei vaadi siis kuin sähköö, maan ja tuon yhden johdon katkaisun.
Heh, tuli just mieleen että olis mulla joku mazdan orkkisajonestokin missä pitää avaimenperätökkeli käyttää reiässään ennen starttii. Muistaakseni käyttämätön ja ohjeetki mukana. Kympillä saa ja se sisältää postikulutkin.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Piilokatkaisin saabiin
Eikait se startin herätekkään pelasta jos pukkaa mäkistartilla.. Mutta kyllä se varmasti rajottaa kun ei kone pyörähäkkään niin rosvo saattaa tulla toisiin aatoksiin.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Re: Piilokatkaisin saabiin
kunnon rattilukko ja muistaa kiristää sen... itsellä ei ole kadonnut pahemmissakaan paikoissa vaikka ovetkin harvoin lukossa...
muutama tarra myös muistuttaa hyvin tyhmempääkin pitkäkyntistä kenen autoihin ei kannata koskea
muutama tarra myös muistuttaa hyvin tyhmempääkin pitkäkyntistä kenen autoihin ei kannata koskea
96 vm. 1975