OG900 vanne- ja rengasasiaa
Re: OG900 vanne- ja rengasasiaa
Täällä pyörii viistokeulan alla citroenin 16"lla peltivanteilla 205-55 nastat.
Takana täyspitkät kuormajouset sekä iskareina Bogen Turbot. Vanteissa
sama ET kuin super aeroissa eli 27. Joissain isommissa heitoissa ottaa hiukan
kaariin kumet mutta normi ajossa kestää olla kuormaa ja kärry täynnä
tavaraa ja hyvin menee. Motarien ramppien mutkiinki saa työntää ihan huolella
eikä raavi.
Kesäksi alle super aerot 50-profiilin nakeilla sekä päivitystä jousiin.
Takana täyspitkät kuormajouset sekä iskareina Bogen Turbot. Vanteissa
sama ET kuin super aeroissa eli 27. Joissain isommissa heitoissa ottaa hiukan
kaariin kumet mutta normi ajossa kestää olla kuormaa ja kärry täynnä
tavaraa ja hyvin menee. Motarien ramppien mutkiinki saa työntää ihan huolella
eikä raavi.
Kesäksi alle super aerot 50-profiilin nakeilla sekä päivitystä jousiin.
9-5 sw 1,9 tid aut. -08 // Og900 T16 5d -92 // Tech2 // Timppa #5363#
Re: OG900 vanne- ja rengasasiaa
Takaa pohjaanlyöntikumit irti ja sinne korilaattoja lisää väliin. Loppuu se raapiminen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: OG900 vanne- ja rengasasiaa
Onkos sitikalla ja pösöllä kuinka monella eri ET:llä noita pellivanteita? Vähän joskus tohon nykyseen tonnariin harkinnu talvipyöriksi kyseisiä.Mikki2 kirjoitti:Täällä pyörii viistokeulan alla citroenin 16"lla peltivanteilla 205-55 nastat.
Re: OG900 vanne- ja rengasasiaa
Mitä itse tutkailin asiaa niin pösöllä karkaa et n. 15 hujakoille vaan citikoissa se on
n. 25 lukemia eli tonnariin varsin sopiva ja tuntuu menevän nyt tuossa og:kin kun tarkka
et 27. 16x6,5 citikan vanne menis 205-55 kumella vielä vaivattomammin jos et olis esim.
30.
n. 25 lukemia eli tonnariin varsin sopiva ja tuntuu menevän nyt tuossa og:kin kun tarkka
et 27. 16x6,5 citikan vanne menis 205-55 kumella vielä vaivattomammin jos et olis esim.
30.
9-5 sw 1,9 tid aut. -08 // Og900 T16 5d -92 // Tech2 // Timppa #5363#
Re: OG900 vanne- ja rengasasiaa
Moro, kiitos etukäteen jos joku osaisi mahd. pian vastata kysymykseeni. Olen saamassa 900i:n tutun tutuilta. Selvitin rekisterinumeron perusteella auton käyttöönottovuodeksi -87, mutta valmistusnumerosta löytyy vuosimalli kohdalta "J" eli onko tämä -88 ja onko tämän auton vanteiden pulttijako varmasti siis 4x108?
Saab 9-5 2.0t Biopower Vector 2007
Re: OG900 vanne- ja rengasasiaa
Mitä nyt näillä sivuilla on tullut vastaan, niin näkyy olevan 195/60/15 monien valinta.
Miten käy jos vaihtaa tonnarin 195/65/15 renkaat alle? Nopeusmittari heittää hieman, mutta muutoin pelaa ok?
Miten käy jos vaihtaa tonnarin 195/65/15 renkaat alle? Nopeusmittari heittää hieman, mutta muutoin pelaa ok?
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Re: OG900 vanne- ja rengasasiaa
Itselläni oli joskus 5d ässässä tonnarin sunburstit 195/65 renkailla ilman ongelmia
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: OG900 vanne- ja rengasasiaa
Jep, tosin isommalla kuormalla raapii töyssyissä hieman takakaariin, muuten ei mitään ongelmia.99 GL kirjoitti:Itselläni oli joskus 5d ässässä tonnarin sunburstit 195/65 renkailla ilman ongelmia
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Re: OG900 vanne- ja rengasasiaa
Varmaan ihan mahdollista tuokin, ei tosin omassa raapinut ikinä vaikka viisi henkilöä kyydissä matkaa taitettiinkin monesti.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: OG900 vanne- ja rengasasiaa
focus et lukemalla ei ole mitään ongelmia raapimisen kanssa.. aika pulleet on pyöräkoteloon
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: OG900 vanne- ja rengasasiaa
Taitaa olla sen verran pienestä kiinni, että renkaan muoto vaikuttaa. Oma kokemus perustui melko teräväolkaisiin talvirenkaisiin (Hakkapeliitta 4). Vastaavan kokoisilla kesärenkailla ei välttämättä raapisi ollenkaan.99 GL kirjoitti:Varmaan ihan mahdollista tuokin, ei tosin omassa raapinut ikinä vaikka viisi henkilöä kyydissä matkaa taitettiinkin monesti.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: OG900 vanne- ja rengasasiaa
myös jousien kuolleisuus ja iskarien kunto vaikuttaa kuinka herkästi ottaa takakaariin.
alkuperäinen rengas kokohan on 195/60/15 tai 185/65/15 noilla ei raavi kaariin kovinkaan herkästi.
alkuperäinen rengas kokohan on 195/60/15 tai 185/65/15 noilla ei raavi kaariin kovinkaan herkästi.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: OG900 vanne- ja rengasasiaa
Mulla oli CD:ssä 195/65R15 Goodyear Hydragripit alla, hivenen korkeampana olivat vakiokokoa mukavammat ja toivat auton olemukseen mielestäni hivenen ryhtiä. Eli ainakin CD:n pitkään olemukseen sopivat vallan mainiosti, eivätkä rapsutelleet mihinkään kiinni. Mainittakoon, että satkun tarkkuusmallisen nopeusmittarin kanssa on pieni vaara, että heitto muuttuu negatiiviseksi, joka on laitonta.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: OG900 vanne- ja rengasasiaa
Raapii ne 9000:n aluilla olevat 195/65-15 kumit,kun on 23 vuotta vanhat takajouset ja kesärenkaat ja työkalut takaluukussa
Mutta hyvin jämäkkä kärrystä kuitenkin tuli.Takakontin tyhjennyksen jälkeen ei raavi ollenkaan.Täytenäkin raapaisi vain korotetulta suojatieltä alas tullessa.
Taidan kuitenkin koukata uudet takajouset lähitarvikeliikkeestä,kun ei ne isoja maksa,ja varmaan joutuu taas tänä talvena hinaushommiin,kun on kaveripiirin ainoa pomminvarma kulkupeli
Mutta hyvin jämäkkä kärrystä kuitenkin tuli.Takakontin tyhjennyksen jälkeen ei raavi ollenkaan.Täytenäkin raapaisi vain korotetulta suojatieltä alas tullessa.
Taidan kuitenkin koukata uudet takajouset lähitarvikeliikkeestä,kun ei ne isoja maksa,ja varmaan joutuu taas tänä talvena hinaushommiin,kun on kaveripiirin ainoa pomminvarma kulkupeli
Pelle
9000CS 2.0t -97
9000CS 2.0t -97
- eegas
- "Hölösuu"
- Viestit: 1097
- Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
- Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi
Re: OG900 vanne- ja rengasasiaa
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 7&start=15
Vastaus tuohonkin. Laitoin 195/60-15 renkaat, ei raavi ainakaan lyhyen koeajon jälkeen, aika ulos vaan tuli, kuitenkin leveät listat, jää niiden sisälle, katsojan silmistä kiinni?
Vastaus tuohonkin. Laitoin 195/60-15 renkaat, ei raavi ainakaan lyhyen koeajon jälkeen, aika ulos vaan tuli, kuitenkin leveät listat, jää niiden sisälle, katsojan silmistä kiinni?
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056