Onhan se vähän painunut, viisikymmentä kilometriä riittää persuksen puutumiseen. Mutta asentoa vähän vaihtelemalla onnistuin parinsadan kilsan viipaleita ajamaan ihan ongelmitta...Johtaja_Turhapuro kirjoitti:Oliko se kuskin jakkara nyt sitten huonossa kunnossa vai ei?
Pelastakaa satkuja!
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Pelastakaa satkuja!
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Pelastakaa satkuja!
Jos Varkauden seudulla liikut sunnuntaina niin tutkitaan autoa oikein porukalla
Hese
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Pelastakaa satkuja!
Niin minäkö? Siellä päin liikuin ensimmäistä kertaa vuosiin kun tuo auto piti Joensuusta hakea...seuraavan kerran varmaan ilmaannun seudulle talvipäivillä387 kirjoitti:Jos Varkauden seudulla liikut sunnuntaina niin tutkitaan autoa oikein porukalla
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Pelastakaa satkuja!
Ei muutakuin onnittelut uudesta hienosta satkusta!
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Pelastakaa satkuja!
Kiitoksia, kiitoksia, huomenna pitää yrittää ehtiä pesemään kurat kyljestä ja sen jälkeen voi ottaa oikealla kameralla kuvia ja raportoida vähän tarkemmin tuonne c:n projektitopikkiin, onneksi tuossa uudessa on huomattavasti vähemmän ja vähäpätöisempiä laittoa kaipaavia kohtia kuin tuossa kiusan kapp... krhm klassikkoautossa (joka on btw tälläkin hetkellä nosturin nokassa korjaustyötä odottamassa...)
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
-
- "Hirsch"
- Viestit: 963
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Re: Pelastakaa satkuja!
Itsellä oli käyttöautona vastaavanlainen 2,1 (sama väri, 5d, ilman kattoluukkua, myös Jönssistä haettu) tuossa joku vuosi sitten. Tai kolme vuotta taisin sillä ajaa, ei tarvinnut leimalle ihmeempiä tehdä (=käsijarrun säätö ennen katsastusta).
Alunperin valitsin nettiauton halvimman 2,1:sen kannen/imusarjan luovuttajaksi vaan eihän sitä raaskinut osiksi laittaa. Siinä oli ostaessa ~400tkm mittarissa, nyt pitkälti yli satatonnia enemmän. Tuli käytettyä silloisissa töissä työautona/aputraktorina ja kärrinvetäjänä, kilometrikorvauksia tuli moninkertaisesti auton hinnan verran. Täysin toimivana jäi ajosta pois, nyt seisoo osanluovuttajana pihassa.
Ehdottomasti paras auto mikä minulla on ollut. Ei hauskin, mutta "halvin", luotettavin ja kaikinpuolin helpoin. Ei tarvinnut sääliä eikä se sitä koskaan itseensä ottanut. Pirun varmatoiminen laite, koneessa vähän kolho ääni kylmänä mutta silti paras Suapikkaan vaparimoottori mikä on omalle kohdalle sattunut. Tai oikeastaan pieksää kyllä t8:n ja matalapaine 16-naulaisen, jälkimmäinen toki kiilaa edelle hieman viriteltynä.
Alunperin valitsin nettiauton halvimman 2,1:sen kannen/imusarjan luovuttajaksi vaan eihän sitä raaskinut osiksi laittaa. Siinä oli ostaessa ~400tkm mittarissa, nyt pitkälti yli satatonnia enemmän. Tuli käytettyä silloisissa töissä työautona/aputraktorina ja kärrinvetäjänä, kilometrikorvauksia tuli moninkertaisesti auton hinnan verran. Täysin toimivana jäi ajosta pois, nyt seisoo osanluovuttajana pihassa.
Ehdottomasti paras auto mikä minulla on ollut. Ei hauskin, mutta "halvin", luotettavin ja kaikinpuolin helpoin. Ei tarvinnut sääliä eikä se sitä koskaan itseensä ottanut. Pirun varmatoiminen laite, koneessa vähän kolho ääni kylmänä mutta silti paras Suapikkaan vaparimoottori mikä on omalle kohdalle sattunut. Tai oikeastaan pieksää kyllä t8:n ja matalapaine 16-naulaisen, jälkimmäinen toki kiilaa edelle hieman viriteltynä.
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
-
- "Hirsch"
- Viestit: 708
- Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54
Re: Pelastakaa satkuja!
http://www.nettiauto.com/saab/90/5220307 melko hyvänoloinen noppa.
http://www.nettiauto.com/saab/900/5224099 ja satku
http://www.nettiauto.com/saab/900/5224099 ja satku
Re: Pelastakaa satkuja!
Tuli eilen pelastettua yksi vm.90 i8 satku. Kyllä pääsi 150 euron ostos yllättämään ihan positiivisesti: Ajettu vain 150tkm, uudenveroiset Hakkapeliitat alla, ihan asialliset kesäkumit, tuulilasi juuri vaihdettu ja muutenkin olemukseltaan auto ihan siisti ja perhanan hyvä ajaa. Leimalle pitäisi laittaa pakoputki ja mahdollisesti taka-akseli.
Sauli.M #1562
-
- "Hirsch"
- Viestit: 708
- Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54
Re: Pelastakaa satkuja!
"ajettu vain kesäisin"kärkkäinen kirjoitti:http://www.nettiauto.com/saab/900/5232809
juujuu mutta kuka on ajanut vain kesäisin? viimeinen omistajako?
vanha ja vähän ajettu auto yleensäkin voi olla yllättävän pehmeä jos on ollu puolimärässä tallissa joka ei tuuletu..
jos saabismi on sairaus niin se on mieli sairauteni
b202+b212 5d bj92, b202 bj88 3d+2d, bj89 202 3d + 5d kjetkat, bj83 gli, pobeda, volga22+24u,scottsdale,lada 2107i,vagoneer73,mb123td,isuzukb4wd,kawa100g7,fo-dexta
b202+b212 5d bj92, b202 bj88 3d+2d, bj89 202 3d + 5d kjetkat, bj83 gli, pobeda, volga22+24u,scottsdale,lada 2107i,vagoneer73,mb123td,isuzukb4wd,kawa100g7,fo-dexta
Re: Pelastakaa satkuja!
Täsmääkö kilometrit ja kuskin penkin painuminen?
http://www.nettiauto.com/saab/900/5230296
Aiemmassa 214000km ajetussa kuljettajan satula oli vielä kuin brand new.
http://www.nettiauto.com/saab/900/5230296
Aiemmassa 214000km ajetussa kuljettajan satula oli vielä kuin brand new.
Saab 9000 CD -96
Re: Pelastakaa satkuja!
Toisaalta voisi kuvitella, että oikein hyvinsyönyt kuski saattaisi saada penkin tuohon kuntoon jo noilla kilometreillä.Leipuri kirjoitti:Täsmääkö kilometrit ja kuskin penkin painuminen?
http://www.nettiauto.com/saab/900/5230296
Aiemmassa 214000km ajetussa kuljettajan satula oli vielä kuin brand new.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Pelastakaa satkuja!
veikkaan tätä vaihtoehtoa.Jortsu kirjoitti:Toisaalta voisi kuvitella, että oikein hyvinsyönyt kuski saattaisi saada penkin tuohon kuntoon jo noilla kilometreillä.Leipuri kirjoitti:Täsmääkö kilometrit ja kuskin penkin painuminen?
http://www.nettiauto.com/saab/900/5230296
Aiemmassa 214000km ajetussa kuljettajan satula oli vielä kuin brand new.
Ari 1622
Re: Pelastakaa satkuja!
Ja toi reunan kuluminenhan todennäkösesti on seurausta enemmän penkille istumisesta ja nousemisesta, joten arvauksena vois heittää että kulunut penkki+pienet kilometrit=paljon nurkka-ajoa... ehkä. Tai siis eihän toi reuna istumisesta itessään mee mihinkään, tai varmaan muutenkaan verhoilu, vaan enemmän vaan jouset väsyy pelkällä istuskelulla.