Pelastakaa satkuja!

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Johtaja_Turhapuro kirjoitti:Oliko se kuskin jakkara nyt sitten huonossa kunnossa vai ei?
Onhan se vähän painunut, viisikymmentä kilometriä riittää persuksen puutumiseen. Mutta asentoa vähän vaihtelemalla onnistuin parinsadan kilsan viipaleita ajamaan ihan ongelmitta...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
387
"Hirsch"
Viestit: 921
Liittynyt: Pe Loka 21, 2005 18:00
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja 387 »

Jos Varkauden seudulla liikut sunnuntaina niin tutkitaan autoa oikein porukalla :)
Hese
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

387 kirjoitti:Jos Varkauden seudulla liikut sunnuntaina niin tutkitaan autoa oikein porukalla :)
Niin minäkö? :D Siellä päin liikuin ensimmäistä kertaa vuosiin kun tuo auto piti Joensuusta hakea...seuraavan kerran varmaan ilmaannun seudulle talvipäivillä :wink:
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2955
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Ei muutakuin onnittelut uudesta hienosta satkusta! :)
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Kiitoksia, kiitoksia, huomenna pitää yrittää ehtiä pesemään kurat kyljestä ja sen jälkeen voi ottaa oikealla kameralla kuvia ja raportoida vähän tarkemmin tuonne c:n projektitopikkiin, onneksi tuossa uudessa on huomattavasti vähemmän ja vähäpätöisempiä laittoa kaipaavia kohtia kuin tuossa kiusan kapp... krhm klassikkoautossa (joka on btw tälläkin hetkellä nosturin nokassa korjaustyötä odottamassa...) :mrgreen:
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 963
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Itsellä oli käyttöautona vastaavanlainen 2,1 (sama väri, 5d, ilman kattoluukkua, myös Jönssistä haettu) tuossa joku vuosi sitten. Tai kolme vuotta taisin sillä ajaa, ei tarvinnut leimalle ihmeempiä tehdä (=käsijarrun säätö ennen katsastusta).

Alunperin valitsin nettiauton halvimman 2,1:sen kannen/imusarjan luovuttajaksi vaan eihän sitä raaskinut osiksi laittaa. Siinä oli ostaessa ~400tkm mittarissa, nyt pitkälti yli satatonnia enemmän. Tuli käytettyä silloisissa töissä työautona/aputraktorina ja kärrinvetäjänä, kilometrikorvauksia tuli moninkertaisesti auton hinnan verran. Täysin toimivana jäi ajosta pois, nyt seisoo osanluovuttajana pihassa.

Ehdottomasti paras auto mikä minulla on ollut.
Ei hauskin, mutta "halvin", luotettavin ja kaikinpuolin helpoin. Ei tarvinnut sääliä eikä se sitä koskaan itseensä ottanut. Pirun varmatoiminen laite, koneessa vähän kolho ääni kylmänä mutta silti paras Suapikkaan vaparimoottori mikä on omalle kohdalle sattunut. Tai oikeastaan pieksää kyllä t8:n ja matalapaine 16-naulaisen, jälkimmäinen toki kiilaa edelle hieman viriteltynä.
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
387
"Hirsch"
Viestit: 921
Liittynyt: Pe Loka 21, 2005 18:00
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja 387 »

Talvipäivillä sitten :P
Hese
kärkkäinen
"Hirsch"
Viestit: 708
Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja kärkkäinen »

Pampula
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 00:31
Paikkakunta: Kouvola

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Pampula »

Tuli eilen pelastettua yksi vm.90 i8 satku. Kyllä pääsi 150 euron ostos yllättämään ihan positiivisesti: Ajettu vain 150tkm, uudenveroiset Hakkapeliitat alla, ihan asialliset kesäkumit, tuulilasi juuri vaihdettu ja muutenkin olemukseltaan auto ihan siisti ja perhanan hyvä ajaa. Leimalle pitäisi laittaa pakoputki ja mahdollisesti taka-akseli.
Sauli.M #1562
kärkkäinen
"Hirsch"
Viestit: 708
Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja kärkkäinen »

CHEVY2.8D
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2011 13:23

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja CHEVY2.8D »

"ajettu vain kesäisin"

juujuu mutta kuka on ajanut vain kesäisin? viimeinen omistajako? :lol:

vanha ja vähän ajettu auto yleensäkin voi olla yllättävän pehmeä jos on ollu puolimärässä tallissa joka ei tuuletu.. :oops:
jos saabismi on sairaus niin se on mieli sairauteni
b202+b212 5d bj92, b202 bj88 3d+2d, bj89 202 3d + 5d kjetkat, bj83 gli, pobeda, volga22+24u,scottsdale,lada 2107i,vagoneer73,mb123td,isuzukb4wd,kawa100g7,fo-dexta
Leipuri
"Ruisku"
Viestit: 135
Liittynyt: Ti Elo 05, 2003 12:39
Paikkakunta: Turku

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Leipuri »

Täsmääkö kilometrit ja kuskin penkin painuminen?

http://www.nettiauto.com/saab/900/5230296

Aiemmassa 214000km ajetussa kuljettajan satula oli vielä kuin brand new.
Saab 9000 CD -96
Jortsu
"Viggen"
Viestit: 577
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 10:41

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Jortsu »

Leipuri kirjoitti:Täsmääkö kilometrit ja kuskin penkin painuminen?

http://www.nettiauto.com/saab/900/5230296

Aiemmassa 214000km ajetussa kuljettajan satula oli vielä kuin brand new.
Toisaalta voisi kuvitella, että oikein hyvinsyönyt kuski saattaisi saada penkin tuohon kuntoon jo noilla kilometreillä.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Jortsu kirjoitti:
Leipuri kirjoitti:Täsmääkö kilometrit ja kuskin penkin painuminen?

http://www.nettiauto.com/saab/900/5230296

Aiemmassa 214000km ajetussa kuljettajan satula oli vielä kuin brand new.
Toisaalta voisi kuvitella, että oikein hyvinsyönyt kuski saattaisi saada penkin tuohon kuntoon jo noilla kilometreillä.
veikkaan tätä vaihtoehtoa. :lol:
Ari 1622
Jatra
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ke Kesä 30, 2010 12:13
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Jatra »

Ja toi reunan kuluminenhan todennäkösesti on seurausta enemmän penkille istumisesta ja nousemisesta, joten arvauksena vois heittää että kulunut penkki+pienet kilometrit=paljon nurkka-ajoa... ehkä. Tai siis eihän toi reuna istumisesta itessään mee mihinkään, tai varmaan muutenkaan verhoilu, vaan enemmän vaan jouset väsyy pelkällä istuskelulla.
Vastaa Viestiin