Ei se ookkaan virtalukko...
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 97
- Liittynyt: La Maalis 13, 2004 20:09
- Paikkakunta: Kemi
Ei se ookkaan virtalukko...
Mulla on hieman ongelmia 900:sen virtalukon kanssa, se on tässä muutamina pakkaspäivinä jäätynyt eikä avainta pääse kääntämään. Olen ruutannut aseöljyä virtalukkoon, ja sulattanut sen auki. Näin sain sen toimimaan joksikin aikaan. Nyt sain kuitenkin kuulla, että umbo teki tempun ja autoa sammuttaessa virta jäi päälle vaikka avain lähti lukosta pois... Mysteeristä, onkohan sinne päässyt jostain nestettä vai mikähän perkele siinä on. Ilmiö on uusi, sillä viime talvena ei ongelmia esiintynyt.
Viimeksi muokannut Ace_Of_Spade, Ke Joulu 15, 2004 20:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ilmiö voi olla sinulle uusi, mutta hyvin yleinen OG900:ssa eli virtalukon pohja on mitä todennäköisimmin vaihdettava. Hintaa en tarkasti muista, mutta muutaman kympin luokkaa. Ensikertalaisen tee se itse asentajan ei tarvitse pelästyä "tripod"-tyyppisiä muttereita. Kyllä ne on aukaistavissa ilman erikoistyökaluakin lyömällä aluksi ruuvitaltalla löysälle, jonka jälkeen jatketaan aukaisua edelleen samalla konstilla tai vahvoilla sormilla. Itse korvasin ne viimeksi tavallisilla nailonmuttereilla. Ei vorot nykyisin vanhojen ysisatasten kohdalla virta/pakkilukkoja purkaile. Niillä on yleisavaimet. Siistiä touhua. Niin, vielä se keskikonsolin irroittaminen käy kätevämmin jos repsikan penkki irroitetaan ensin.
Ritari
Hmm, saahan ne aukaistua sopivalla putkenpätkälläkin, johon on sahattu / viilattu kolme uraa... ei ole suhteettoman vaikea tarvekalu valmistaakaan.
Muutenkin satkuun remonttien yhteydessä tulee aikaansaatua mitä ihmeellisimpiä erikoisvälineitä, joita tulee sitten viimeisteltyäkin ja talletettua myöhempää käyttöä varten. Aika sekalaisen näköisiä
Muutenkin satkuun remonttien yhteydessä tulee aikaansaatua mitä ihmeellisimpiä erikoisvälineitä, joita tulee sitten viimeisteltyäkin ja talletettua myöhempää käyttöä varten. Aika sekalaisen näköisiä

M93 9000 CS Aero (KA)
Erikoismutterit voi tosiaan hakata auki ihan hyvin vasaralla ja ruuvimeisseilillä, kannattaa sitten laittaa tavalliset pultit ja mutterit tilalle niin helpottuu seuraava kerta. Asensin itse vielä kannen tavallisilla pulteilla kiinni siten, että sen suojapellin saa yläkautta tarvittaessa pois, nyt ei tarvitse purkaa puolta autoa jos tahtoo räpeltää siellä suunnalla.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 97
- Liittynyt: La Maalis 13, 2004 20:09
- Paikkakunta: Kemi
Virtalukon pohja on nyt vaihdettu ja vika esiintyy vieläkin.
Eli vaikka avaimet on pois, on virta silti päällä. Lisäksi jostain startin läheisyydestä kuuluu tasaisen varma napsunta. Otimme kokeeksi virtalukon pohjasta kaikki johdot irti, eikä silti mitään tapahtunut, virta päällä vieläkin...
Voisikohan vika piiliä sulakerasian pohjassa?
Eli vaikka avaimet on pois, on virta silti päällä. Lisäksi jostain startin läheisyydestä kuuluu tasaisen varma napsunta. Otimme kokeeksi virtalukon pohjasta kaikki johdot irti, eikä silti mitään tapahtunut, virta päällä vieläkin...
Voisikohan vika piiliä sulakerasian pohjassa?
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 97
- Liittynyt: La Maalis 13, 2004 20:09
- Paikkakunta: Kemi
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 97
- Liittynyt: La Maalis 13, 2004 20:09
- Paikkakunta: Kemi
Jos vika onkin jossain muussa sähkölaitteessa, joka syöttää jatkuvaa virtaa virtalukon ohjaamaan piiriin, niin tuo pitäisi käydä ilmi nykimällä sulakkeita irti yksi kerrallaan.
En nyt osaa sanoa mikä voisi olla tuollainen laite, mutta joskushan on tullut jänniä efektejä kun on asennettu vääränlainen polttimo takavaloihin.
En nyt osaa sanoa mikä voisi olla tuollainen laite, mutta joskushan on tullut jänniä efektejä kun on asennettu vääränlainen polttimo takavaloihin.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 97
- Liittynyt: La Maalis 13, 2004 20:09
- Paikkakunta: Kemi
Toisaalta rupesin miettimään olisko toi "hassu napsunta" kipinöintiä sieltä starttimoottorin luota. Eli katsoppa sen paksun punaisen plus-johtimen kiinnitys starttiin ja ettei se vaan maadoitu itsekseen...palovaarahan tuossa on.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.