Historiikki kertoo hieman toisin. Samoin omakokemus: M85 numerolla olevissa en ole nähnyt sivuvilkkua. Samaa näyttää todistavan nettiauton myytävät og:t 90 ja 900. Olisiko saabin iso etuvilkku riittänyt erivapauteen? Mutta erittäin harvinaisia alkaa pystärit olla. Täällä maalla (kehien ulkopuolla) M88 pystäri on yleisin ja kuljettana monasti alkuperäinen omistaja, niin naapurissakin ja saabi 2-ovinen perusmalli. Koitan varmaan ostaa pois jossain vaiheessa.Pekka Valtanen kirjoitti:Suomessa sivuvilkut tulivat pakollisiksi -85. Muualla esim. Ruotsissa ja Saksassa ne tulivat -86, on toki olemassa Suomen kilvissä sivuvilkuttomia -85:ia, mutta niiden rekisteriotteesta löytyy merkintä erivapaudesta.Henkka poika kirjoitti:Tunnisteeksi -85 mallissa on keulamerkki konepellillä ja -86 tulee sivuvilkut![]()
Historiikki löytyy: http://www.saabclub.fi/www/images/stori ... a_osa5.pdf sivu 4.
1985
- konepellin logo
- reikävanteet
- ruiskusta Gli -> 900i
- turbo 16 kaikkiin korimalleihin
1986
- sivuvilkku etupyörän taakse
- 900i sai kyynärnojan takapenkille
- turbo 8 sai välijäähdyttimen
- turbo 16 cabriolet USA:n markkinoille