900i 2.1 kaasu jää kantamaan, hyökkäilee ja nykii.
900i 2.1 kaasu jää kantamaan, hyökkäilee ja nykii.
Helouta, tuttavalla otsikon mukainen auto ja otsikonmukainen ominaisuus ilmennyt..
Eli siis esimerkiksi kahdeksaakymppiä ajaessa nostat jalan kaasulta ja auto jää edelleen kulkemaan kahdeksaakymppiä.. Sitten auto saattaa välillä myös hyökkäillä ja käyttäytyy tuossasuhteessa hieman omalaatuisesti. Mutta kuitenkin, kuvauksen varmasti ymmärsitte, että kaasu ja veto jää siis päälle vaikka kaasua et paina. Ominaisuus on ajoittaista mutta jatkuvasti toistuvaa. Autoa on huollettu hyvin.
Joten arvon kollegat, mistähän tämä kyseinen epämukava ominaisuus mahtaisi johtua...?
Sitten toinen on kun ohjaustehostaja hukkaa nestettä ja käyttäytyy sekin kummasti, välillä tehostaa välillä ei, ja välillä vain osittain tehostelee.. Lienee pumppu tulossa taivalluksensa päätökseen?
Eli siis esimerkiksi kahdeksaakymppiä ajaessa nostat jalan kaasulta ja auto jää edelleen kulkemaan kahdeksaakymppiä.. Sitten auto saattaa välillä myös hyökkäillä ja käyttäytyy tuossasuhteessa hieman omalaatuisesti. Mutta kuitenkin, kuvauksen varmasti ymmärsitte, että kaasu ja veto jää siis päälle vaikka kaasua et paina. Ominaisuus on ajoittaista mutta jatkuvasti toistuvaa. Autoa on huollettu hyvin.
Joten arvon kollegat, mistähän tämä kyseinen epämukava ominaisuus mahtaisi johtua...?
Sitten toinen on kun ohjaustehostaja hukkaa nestettä ja käyttäytyy sekin kummasti, välillä tehostaa välillä ei, ja välillä vain osittain tehostelee.. Lienee pumppu tulossa taivalluksensa päätökseen?
#6289
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: 900i 2.1 kaasu jää kantamaan, hyökkäilee ja nykii.
tuo tehostimen vika on melko varmasti jumittavassa ohjaus pylvään alemmassa nivelristikossa sen voitelu usempaan kertaa korjaa vian jos se on siinä.
kuinka paljon itse tehostin hukkaa nestettä ja mitä öljyä sinne on lisätty?
näkyykö ulkoisi vuotoja?
sitten tuosta kaasun hirttämisestä, niin takerteleeko kaasuvaijeri, kaasupoljin tai kaasuläppä noin käsin tunnustelemalla?
myös mahdollinen imuvuoto voi tehdä mitä ihmeellisimpiä käynti vikoja eli ne kannattaa katsoa pois laskuista.
kuinka paljon itse tehostin hukkaa nestettä ja mitä öljyä sinne on lisätty?
näkyykö ulkoisi vuotoja?
sitten tuosta kaasun hirttämisestä, niin takerteleeko kaasuvaijeri, kaasupoljin tai kaasuläppä noin käsin tunnustelemalla?
myös mahdollinen imuvuoto voi tehdä mitä ihmeellisimpiä käynti vikoja eli ne kannattaa katsoa pois laskuista.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: 900i 2.1 kaasu jää kantamaan, hyökkäilee ja nykii.
Nivelristikkoa on voideltu kerran ainakin tuon ongelman ilmettyä. Ohjaus tuntuu omituisen nykivältä ynnä jäykältä. Joskus tehostus katoaa joskus se on hyväkin mutta harvoin.antti.hakamaa kirjoitti:tuo tehostimen vika on melko varmasti jumittavassa ohjaus pylvään alemmassa nivelristikossa sen voitelu usempaan kertaa korjaa vian jos se on siinä.
kuinka paljon itse tehostin hukkaa nestettä ja mitä öljyä sinne on lisätty?
näkyykö ulkoisi vuotoja?
sitten tuosta kaasun hirttämisestä, niin takerteleeko kaasuvaijeri, kaasupoljin tai kaasuläppä noin käsin tunnustelemalla?
myös mahdollinen imuvuoto voi tehdä mitä ihmeellisimpiä käynti vikoja eli ne kannattaa katsoa pois laskuista.
Nestettä hukkaa siten, että kerran kahteen viikkoon menee säiliöstä lisää rajalle. Kirkasta nestettä sinne on kuulemma laitettu kun siellä sellaista on kerran ollutkin. Ulkoisia vuotoja ei näy ja tutkittu niin ei myöskään ole.
Käsinkokeilemalla kaasuvaijeri, poljin ja läppä ei takertele, mutta nuo kaikki mahdolliset takerruspaikat on kuitenkin voideltu ongelman ilmettyä.
Imuvuotoja ei ole tajunnut edes etsiä koska auto käy niin siististi ja kaikki on kunnossa. Ajoittain ilmenee tosiaan tämä ryntäily ja kaasun jumittaminen.. Auto toisinsanoen hyökkäilee liikenteessä ynnä muuta outoa..
Kun tietäisi mistä johtuu niin ajoneuvon omistajalla olisi taas nautinnollisenpia kilometrejä..
Kaikki mahdolliset vinkit mistä voisi johtua otetaan mielellään vastaan jotta tuo kiusallinen ominaisuus saataisiin päiväjärjestyksestä..
#6289
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
Re: 900i 2.1 kaasu jää kantamaan, hyökkäilee ja nykii.
Onko vakionopeussäädintä? jotenkin kuulostaisi kuvaus siltä kuin vakkari menisi omia aikojaan päälle..?
Re: 900i 2.1 kaasu jää kantamaan, hyökkäilee ja nykii.
Ei löydy..suoppo5 kirjoitti:Onko vakionopeussäädintä? jotenkin kuulostaisi kuvaus siltä kuin vakkari menisi omia aikojaan päälle..?
#6289
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
Re: 900i 2.1 kaasu jää kantamaan, hyökkäilee ja nykii.
Kellään ei ilmeisesti ole tähän vaivaan mitään varmaa tietoa että mistä voisi johtua?
Ei ole oikein mitään haisua mistä tuota lähtisi edes hakemaan tuota hommaa. Imuvuodot tietysti voi tutkia mutta epäilen kovasti että se niissä tuskin on.
Ei ole oikein mitään haisua mistä tuota lähtisi edes hakemaan tuota hommaa. Imuvuodot tietysti voi tutkia mutta epäilen kovasti että se niissä tuskin on.
#6289
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
Re: 900i 2.1 kaasu jää kantamaan, hyökkäilee ja nykii.
Onko auto missäpäin Suomea? Mikäli pakkasta, voisi tuo johtua vaikka kaasuläpän jäätymiseltä, jos on likaa tai vettä.
Tuollainen oire oli aikoinaan tuttavan satkussa, tosin kaasaripeli ja siinä oli juuri tuo jäätyminen. Toisaalta suihkutuspelissä tuota oiretta ei pitäisi olla. Muuta en osaa sanoa.
Tuollainen oire oli aikoinaan tuttavan satkussa, tosin kaasaripeli ja siinä oli juuri tuo jäätyminen. Toisaalta suihkutuspelissä tuota oiretta ei pitäisi olla. Muuta en osaa sanoa.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: 900i 2.1 kaasu jää kantamaan, hyökkäilee ja nykii.
Valitettavasti tääkin vetää vesiperän. On tehnyt myös ajoittain lämpöisillä ilmoilla..VMTD kirjoitti:Onko auto missäpäin Suomea? Mikäli pakkasta, voisi tuo johtua vaikka kaasuläpän jäätymiseltä, jos on likaa tai vettä.
Tuollainen oire oli aikoinaan tuttavan satkussa, tosin kaasaripeli ja siinä oli juuri tuo jäätyminen. Toisaalta suihkutuspelissä tuota oiretta ei pitäisi olla. Muuta en osaa sanoa.
Nyt alkaa olla jokapäiväistä. Auto siis Hämeenlinnan seudulla.
Vähän hankalalta tuntuu tosiaan lähtä ettiin että mistä johtuu...
#6289
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
Re: 900i 2.1 kaasu jää kantamaan, hyökkäilee ja nykii.
Voishan tuo vika tulla jumittavasta tyhjäkäyntimoottorista/lisäilmaventtiilista?
Se voi äkkiseltään tuntua sitä, ettei nopeus putoa yhtään kun nostaa jalan kaasulta.
Se voi äkkiseltään tuntua sitä, ettei nopeus putoa yhtään kun nostaa jalan kaasulta.
Re: 900i 2.1 kaasu jää kantamaan, hyökkäilee ja nykii.
Ei putoa nopeus ei. Täytyykin nuo kohteet ottaa huomioon, kiitoksiaMikko_H kirjoitti:Voishan tuo vika tulla jumittavasta tyhjäkäyntimoottorista/lisäilmaventtiilista?
Se voi äkkiseltään tuntua sitä, ettei nopeus putoa yhtään kun nostaa jalan kaasulta.
#6289
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
Re: 900i 2.1 kaasu jää kantamaan, hyökkäilee ja nykii.
Jos kova käynti esiintyy toisinaan myös paikallaan ollessa, vian jäljille voi päästä kopeloimalla komponentteja moottoritilassa. Omassa tonnarissa viallinen ruiskun lämpöanturi aiheutti toisinaan turhan reilua tyhjäkäyntiä. Yleensä moottorin kunnolla lämmettyä, ruuhkaliikenteessä jne. Automaattivahteisessa ei niin kiva vaiva silloin kun pitäisi saada ajettua hitaasti ja vähän väliä pysähdellen.
Re: 900i 2.1 kaasu jää kantamaan, hyökkäilee ja nykii.
Kuinkas kaasuläpän säätö? Jos jää läpän asentotieto tulematta ei lisäilma luisti kai rupea toimimaan? Itsellä ainakin tuli mielenkiintoinen ajettava ja hyvin tutun kuulonen, kun erehdyin tyhjäkäyntiä säätämään läpän asennon säädöstä. Kai se mikrokytkinkin joskus tulee tiensä päähän?
Re: 900i 2.1 kaasu jää kantamaan, hyökkäilee ja nykii.
2,1-moottorissa pitäisi olla LH2.4.2, jossa on kaasuläpän asentoanturi, eikä mikrokytkimellinen on/off/on-tyylinen asentokytkin, joka on LH2.2/2.4/2.4.1:ssä. Toki voi se asentoanturikin vikaantua.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: 900i 2.1 kaasu jää kantamaan, hyökkäilee ja nykii.
Ainakin omassa -91 16V 2.1 900i saabissa naksahtaa mikrokytkinmäisesti kun läppää heiluttelee käsin, mutta varmaksi en mene sanomaan.
Re: 900i 2.1 kaasu jää kantamaan, hyökkäilee ja nykii.
Se tyhjäkäyntiä säätelevä lisäilmaventtiili lie vikana. Ite aikanaan laitoin 2 klemmaria kuristamaan siitä läppäkoteloon lähtevää letkua niin, ettei kierrokset nousseet yli tonnin missään vaiheessa, muuten karkaili johkin kolmeen tuhanteen välillä. Ainakin halpa konsti jos ei muuta!
Toinen asiaan liittyvä juttu, ihmettelin kun tuntuu vähän laiskalta täyskaasulla vaikka oli vähän viriteltykin. Seossuhdemittari paljasti että pysyy seos stoikiometrisenä (vai mikäseoli) kaasun asennosta riippumatta. Asentoanturin liitin irti siitä läppäkotelon kyljestä, putsas ne kolme pinniä ja jotain spraytä suihkutteli vähän ja puhalteli hetken ja johan rupes kulkemaan. Täyskaasurikastus alkoi siis toimia.
Toinen asiaan liittyvä juttu, ihmettelin kun tuntuu vähän laiskalta täyskaasulla vaikka oli vähän viriteltykin. Seossuhdemittari paljasti että pysyy seos stoikiometrisenä (vai mikäseoli) kaasun asennosta riippumatta. Asentoanturin liitin irti siitä läppäkotelon kyljestä, putsas ne kolme pinniä ja jotain spraytä suihkutteli vähän ja puhalteli hetken ja johan rupes kulkemaan. Täyskaasurikastus alkoi siis toimia.
S. Niittumaa
900 T8
99 T8
900 T8
99 T8