Käynnistys ongelma
Käynnistys ongelma
Mistä sais saab 900 vm-88 bensapumpun kalvon, polttoainesuodattimen ja puolan?
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Käynnistys ongelma
Motonet.
Re: Käynnistys ongelma
em malliin ei saa erikseen kalvoa vaan koko pensapumppu on vaihdettava kun se alkaa vuotamaan siitä prässäyksen välistä.
apukeinoja voi käyttää eli mankeloda sitä kaulusta tiukemmalle.
puola ei mene rikki em malleissa kuin ehkä n 1 % tapauksista.
käytettyä löytyy kyllä mutta vikaa se ei poista
pikku suodattimen saa kaupasta parilla egellä.
huomiota sitten pensapumpun vaihtoon ettei murjo sitä vipua palasiksi.
apukeinoja voi käyttää eli mankeloda sitä kaulusta tiukemmalle.
puola ei mene rikki em malleissa kuin ehkä n 1 % tapauksista.
käytettyä löytyy kyllä mutta vikaa se ei poista
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
pikku suodattimen saa kaupasta parilla egellä.
huomiota sitten pensapumpun vaihtoon ettei murjo sitä vipua palasiksi.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Käynnistys ongelma
Kysynpä tässä samassa ketjussa omasta käynnistysongelmastani:
Mistähän mahtaa johtua (900i 8-vent. -88) huono käynnistyvyys autossani kun se on seissyt hiemankin pidempään. Eli ihan lähituntien päästä edellisestä käytöstä hörähtää laakista käyntiin. Jos seisoo ~12 tuntia, joutuu pari kertaa sahaamaan käyntiin. Jos seisoo vuorokauden tai enemmän, voi joutua sahaamaan todella monta kertaa, eikä välttämättä lähe edes käyntiin aina. Joutuu vaan kokeilemaan myöhemmin uudestaan. Pikkasen heti avainta kääntäessä yrittää hörähtää käyntiin, mutta ei lähe. Niinkuin ei saisi bensaa tai jotain.Tulpat on uudet, mutta muita osia en ole vielä vaihtanut. Myöskin kylmänä käyntiin lähdettyään, moottorin kierrokset ovat ~1200-1500 paikkeilla pari ekaa minuuttia ennen kuin laskevat normaaliin. Onko tämä normaalia kylmällä säällä? Auto uusi minulla, en tiedä miten lämpimällä säällä käyttäytyy.
Mistähän mahtaa johtua (900i 8-vent. -88) huono käynnistyvyys autossani kun se on seissyt hiemankin pidempään. Eli ihan lähituntien päästä edellisestä käytöstä hörähtää laakista käyntiin. Jos seisoo ~12 tuntia, joutuu pari kertaa sahaamaan käyntiin. Jos seisoo vuorokauden tai enemmän, voi joutua sahaamaan todella monta kertaa, eikä välttämättä lähe edes käyntiin aina. Joutuu vaan kokeilemaan myöhemmin uudestaan. Pikkasen heti avainta kääntäessä yrittää hörähtää käyntiin, mutta ei lähe. Niinkuin ei saisi bensaa tai jotain.Tulpat on uudet, mutta muita osia en ole vielä vaihtanut. Myöskin kylmänä käyntiin lähdettyään, moottorin kierrokset ovat ~1200-1500 paikkeilla pari ekaa minuuttia ennen kuin laskevat normaaliin. Onko tämä normaalia kylmällä säällä? Auto uusi minulla, en tiedä miten lämpimällä säällä käyttäytyy.
Saab 9-5 2.0t Biopower Vector 2007
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Re: Käynnistys ongelma
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=11&t=32890
Ja #etsi# toiminnolla lisää lampöaikakytkimestä.
Kahlaa sivuja läpi niin asia kirkastuu, ite olen lämpöaikakytkimen
toimimattomuuden kannalla. Omassani aikoinaan vaihtamalla toiseen niin käynnistys palautui normaaliksi. Kannattaa tutkia aluksi.![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ja #etsi# toiminnolla lisää lampöaikakytkimestä.
Kahlaa sivuja läpi niin asia kirkastuu, ite olen lämpöaikakytkimen
toimimattomuuden kannalla. Omassani aikoinaan vaihtamalla toiseen niin käynnistys palautui normaaliksi. Kannattaa tutkia aluksi.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Re: Käynnistys ongelma
Kiitti vinkistä, täytyypä kokeilla jos auttaisi!tUrpoEinari kirjoitti:http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=11&t=32890
Ja #etsi# toiminnolla lisää lampöaikakytkimestä.
Kahlaa sivuja läpi niin asia kirkastuu, ite olen lämpöaikakytkimen
toimimattomuuden kannalla. Omassani aikoinaan vaihtamalla toiseen niin käynnistys palautui normaaliksi. Kannattaa tutkia aluksi.
Saab 9-5 2.0t Biopower Vector 2007
Re: Käynnistys ongelma
Otin saman ikäisestä varaosa-autosta lämpöaikakytkimen, minuutin homma. Odottelua aamuun ja nyt lähtee Suabbi kuin palmun alta! Ihmetyttää vielä tuo korkea kierrosluku, heti kylmänä käynnistyttyään, jopa 1700rpm kierroksilla kone pauhaa ja vielä muutaman kilsan ajonkin jälkeen on reilu tonnin tietämissä kierrokset. En pitkään aikaan ole omistanut talvella autoa, saatika Saabia, mutta oudolta tämä minun mielestäni tuntuu..Juhasu kirjoitti:Kiitti vinkistä, täytyypä kokeilla jos auttaisi!tUrpoEinari kirjoitti:http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=11&t=32890
Ja #etsi# toiminnolla lisää lampöaikakytkimestä.
Kahlaa sivuja läpi niin asia kirkastuu, ite olen lämpöaikakytkimen
toimimattomuuden kannalla. Omassani aikoinaan vaihtamalla toiseen niin käynnistys palautui normaaliksi. Kannattaa tutkia aluksi.
Saab 9-5 2.0t Biopower Vector 2007
Re: Käynnistys ongelma
varmaankin tyhjäkäyntisäädin paskainen ja tyhjäkäynti säädetty väärin pelkästä läpästä..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: Käynnistys ongelma
Lainataas tätä nyt tohon omaan käynnistysongelmaan, eli 8venttiilinen turbo vuodelta -89. Kylmänä ja kuumana starttaa todella hyvin, muttei jos on seissyt 2-3 tuntia ja silloin saa sahata jonkin aikaa kunnes alkaa pikkuhiljaa vähän kerrallaan lupailemaan. Autoon on edellisen omistajan toimesta tehty kylmäkäynnistyssuuttimeen se viritys että napilla aina täytyy itse "käyttää" sitä. Tyhjäkäynnin säädätin juuri kuntoon kun ei mennyt leimasta läpi, eikä se tuohon starttaamiseen auttanut paljoa.
Saabisti Saabbia vailla
Mercedes-Benz W124 Coupe OM606 -90
Honda AN600 -72
Fiat 126 Personal -78
#4187
Mercedes-Benz W124 Coupe OM606 -90
Honda AN600 -72
Fiat 126 Personal -78
#4187
Re: Käynnistys ongelma
onko ryypytyksen käytöllä tuolloin vaikutusta suuntaan tai toiseen?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: Käynnistys ongelma
Kyllä se jonkin verran auttaa, silloin se edes yrittää luvata jonkin verran kun ilman sitä saa sahata melkeimpä maailman tappiin asti.
Saabisti Saabbia vailla
Mercedes-Benz W124 Coupe OM606 -90
Honda AN600 -72
Fiat 126 Personal -78
#4187
Mercedes-Benz W124 Coupe OM606 -90
Honda AN600 -72
Fiat 126 Personal -78
#4187