pohdinnassa og900 C malliin toinen laturi radiokalustolle. ei hifi vaan muu radio juttu. pohdin pystyiskö esim ilmastoinnin kompuran jalkaa hyödyntää moisessa operaatiossa ?? eli laturi tulisi siihen kohtiin. alasiivapyörässä on 1 ura vapaana. koska tässä mallissa ei ole tehostinta.
apua.
satkuun tupla laturi
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24620
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
satkuun tupla laturi
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: satkuun tupla laturi
Varmaan mahdollista vaikka ilmastointi tulee neljännestä hihnasta ja siihen on erillinen kiristyspyörä.
Satkun orkkis 70A laturilla ja 600A akulla saat aika monta tuhatta wattia....
Satkun orkkis 70A laturilla ja 600A akulla saat aika monta tuhatta wattia....

Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? 
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear

It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24620
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: satkuun tupla laturi
lisää ideoita..
joo pitää pohtia. tuli vaan mieleen tuo siivapyörän ura.. joka joutilaana.
joo pitää pohtia. tuli vaan mieleen tuo siivapyörän ura.. joka joutilaana.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: satkuun tupla laturi
Eiks mä myyny sul joskus 90A laturin?
Varmaan sinne saa vieläkin tehokkaamman sovitettuu...
Varmaan sinne saa vieläkin tehokkaamman sovitettuu...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24620
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: satkuun tupla laturi
juu laturi on tallessa.. sen kiinnitys.. heh.
toki vaihtoehtona askarrella orggis laturilta toiset piuhat esim konttiin NS.hupiakulle jota voi käyttää ilman että auton oma virtasysteemi "vaarantuu" .
toki vaihtoehtona askarrella orggis laturilta toiset piuhat esim konttiin NS.hupiakulle jota voi käyttää ilman että auton oma virtasysteemi "vaarantuu" .
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: satkuun tupla laturi
- katselin kerran ilmastoinnin kompuran hihnan kiristimen modausmahiksia ohjaustehostimen pumpun käyttämiseksi
99: ssä, se olisi saattanut onnistua, mutta aika homma.
- laturi on aika paljon lihavampi kuin ilmastoinnin kompura? kompuran paikka lie ainoa mahdollinen edes teoriassa? ei taida sopia. jos 2 laturia, niin eikö yhteinen pitkä hihna niille olisi helpompi juttu, pärjäisi yhdellä kiristimellä?
- yritin viimeksi laittaa 900: een isompaa laturia, olikohan joku tonnarin 90 A, sopi kyllä , mutta hihnan pituuden kanssa tappelin, ei jäänyt hihnan kiristysvaraa riittävästi. ehkä liian hätäisesti luovutin ( olisi ehkä jotain lisätilaa murjaisemalla onnistunut) , mutta laittamatta jäi kun ei erityistä tarvetta lisäteholle ollut.
- ylimääräisillä akuilla olisi tosiaan paljon helpompi kokeilla alkuun projektiasi, akkujahan voi laittaa takaloosteriin useitakin valmiiksi ladattuna.
- pitää myös muistaa, jotta laturit eivät pienillä kierroksilla lataa kuin noin puolet max tehostaan, jos sitäkään, Bochilaisella oli muistaakseni vähän parempi teho pienillä kierroksilla kuin Lucaksella ? ( eli jos tyhjäkäynnillä/ kyttäyskeikalla jne)
- pitää laskea projektin vaatima työmäärä. usein kuitenkin sen verran hankala laskea, jotta kokeen tekemällä saa varmemman tiedon tai sitten niiden yhdistelmällä.
- 50 Ah x 12 V= 600 Wh, vaikka ulos hyötykäyttöön saisi vain puoletkin tuosta, niin sillä työstää kyllä aika paljon. Max teho/ virta tietenkin laskee kyllä nopeasti, mutta on siinä varaa laskeakin, kun alkuun löytyy varmaan muutaman kilowatin teho.
99: ssä, se olisi saattanut onnistua, mutta aika homma.
- laturi on aika paljon lihavampi kuin ilmastoinnin kompura? kompuran paikka lie ainoa mahdollinen edes teoriassa? ei taida sopia. jos 2 laturia, niin eikö yhteinen pitkä hihna niille olisi helpompi juttu, pärjäisi yhdellä kiristimellä?
- yritin viimeksi laittaa 900: een isompaa laturia, olikohan joku tonnarin 90 A, sopi kyllä , mutta hihnan pituuden kanssa tappelin, ei jäänyt hihnan kiristysvaraa riittävästi. ehkä liian hätäisesti luovutin ( olisi ehkä jotain lisätilaa murjaisemalla onnistunut) , mutta laittamatta jäi kun ei erityistä tarvetta lisäteholle ollut.
- ylimääräisillä akuilla olisi tosiaan paljon helpompi kokeilla alkuun projektiasi, akkujahan voi laittaa takaloosteriin useitakin valmiiksi ladattuna.
- pitää myös muistaa, jotta laturit eivät pienillä kierroksilla lataa kuin noin puolet max tehostaan, jos sitäkään, Bochilaisella oli muistaakseni vähän parempi teho pienillä kierroksilla kuin Lucaksella ? ( eli jos tyhjäkäynnillä/ kyttäyskeikalla jne)

- pitää laskea projektin vaatima työmäärä. usein kuitenkin sen verran hankala laskea, jotta kokeen tekemällä saa varmemman tiedon tai sitten niiden yhdistelmällä.
- 50 Ah x 12 V= 600 Wh, vaikka ulos hyötykäyttöön saisi vain puoletkin tuosta, niin sillä työstää kyllä aika paljon. Max teho/ virta tietenkin laskee kyllä nopeasti, mutta on siinä varaa laskeakin, kun alkuun löytyy varmaan muutaman kilowatin teho.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00