nakunaku kolinkolin töks

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
peikko
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: To Marras 11, 2004 09:51
Paikkakunta: Lieto

nakunaku kolinkolin töks

Viesti Kirjoittaja peikko »

900:nen hyytyi tielle. Karmeet kolinat. Oliskohan venttiilit?
Onko tietoa, kannattaako vanhaa (1984 350km), enää edes korjata?
Mitä mahtaisi maksaa?
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Viesti Kirjoittaja Ransu »

No jos sieltä on menny venttiili poikki tai jotain ja vaurioitanut kantta niin ainakaan kansikorjaamolle sitä ei kannata viedä... mäntähän saabeissa kestää siitä ei tarvi huolehtia... käytetty kansi tuollaisessa tapaksessa eikä maksa paljoa... ja sitten mikä saabi oli kyseessä...? (Kaasari,ruisku, vai joku ihan muu...?)
peikko
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: To Marras 11, 2004 09:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja peikko »

Kyseessä on ruisku.
Osaatko vielä kertoa tarkemmin hinta-arviota?
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Kokonaisia toimivia koneita saa käytettynä 8v ruiskuun varmaan n. 200€, kansia vielä vähän edullisemmin (EDIT: + työt sitten päälle). Jos lähdet liikkeeseen korjauttamaan vanhaasi "avaimet käteen" periaatteella, saattaapi mennä jopa 500 - 1000€ kannen remontoimiseen (=ei mitään järkeä, kun samalla rahalla saat parhaassa tapauksessa 2 "uutta" Saappia).
Viimeksi muokannut V.J.S, To Joulu 16, 2004 11:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Viesti Kirjoittaja Ransu »

No itellä vuonna X... kun kunnostin 16v turbo satkun kannen...
maksoi 8uutta pakoventtiiliä+yläpään tiivistesarja+halkeamien korjaus+hionta niin tuollaiset 4200mk hyvinhän se on toiminut sen jälkeen... mutta halvalla saa hyviä kansia...
Sun tapauksessa 8tappinen kansi jos ei ole halki niin... joku 300e
peikko
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: To Marras 11, 2004 09:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja peikko »

Totta joo.
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Niin tuostahan päästään siihen että todella hyviä kansia saa hintaa 20€-> ylöspäin... eli ei todellakaan kannata viedä kansipajalle...
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Epäilen että venttiilin/ kuppi (T) mennyt hajalle, ja siinä on voinut mennä nokka kieroon jos venttiili on siihen osunut.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Suabisti kirjoitti:Epäilen että venttiilin/ kuppi (T) mennyt hajalle, ja siinä on voinut mennä nokka kieroon jos venttiili on siihen osunut.
Tai poikki. Niinkin olen kuullut käyneen.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
tasa
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: To Huhti 15, 2004 20:49
Paikkakunta: Ahvenkoski

Viesti Kirjoittaja tasa »

Saattaa olla että pääset kansipahvin vaihdolla /kannen oikaisulla. Mulla oli vanhan 99 kanssa vähän vastaava tapaus:Yht´äkkiä alkoi konehuoneesta kuulua melkoinen metakka (muistutti aivankuin joku olisi ollut lekan kanssa hommissa) ja meno hyytyi varsin vaivaiseksi.Kotiin ei ollut kuin parin kilsan matka ja ajattelin ajan niin pitkälle kuin pääsen.Pääsin kuitenkin pihaan asti.Remontissa totesin että kannentiivisteestä oli lähtenyt n 2 cm kaista 3 ja 4 sylinterin välistä.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Noita 8-venaisia koneita ei kyllä kannata alkaa purkamaan. Ehjiä vähän ajettuja (alle 500tkm) ajettuja myllyjä löytyy varmasti kerholaisten piiristä (hakupalkalla) 0...100 euroon väliltä aivan takuulla. Hyvällä tsägällä voi päästä koeajamaankin moottorin, jos motti on vielä kiinni jossain lahossa korissa.

Just tuossa eilen eräs klubitoveri kertoi laittaneensa yhden vaihteistovikaisen 900i:n kuntoon (ajettu jotain 320tkm) vaihtamalla siihen täysin toimintakuntoisen 500tkm ajetun koneen ja laatikon. Oli vaan todennut, että tuo kone+laatikkoyhdistelmä on toimiva ja löi sen keulalle. Myöhemmin oli elvyttänyt toisen moottorivikaisen satkun tuolla rikkinäisen laatikon päällä olevalla 320tkm ajetulla koneella. :)

8-venainen moottorihan ei sinänsä ole hirveän kranttu kilometreille, kunhan vaan muuten on pidetty hyvää huolta. 8)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Kukaan ei ole ehdottanut että jos jako on hypänny??

8venttiilisen tapauksessa on tosiaan monesti edullisinta vaihtaa koko moottori. Taas pelkän kannen vaihto on helpompi ratkaisu. :roll:
Aki Peltola #1132
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

En ole kyllä vielä koskaan todennut hypännyttä jakoa satkun koneissa, mutta kaikkihan on mahdollista.

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

En minäkään. Voihan sieltä olla vaikka ketju poikki? Semmosta on kyllä sattunu saabeillekin.
Aki Peltola #1132
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Venyvä ketju myöhästyttää ajoitusta...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin