Apua uuden V6:sen kanssa.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
katjanik
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: To Tammi 24, 2013 17:50

Apua uuden V6:sen kanssa.

Viesti Kirjoittaja katjanik »

Heisan!
Uutena 2.5 V6 900 omistajana pitäis tietää jakohihnan vaihtoväli? Liekö se sen 100000 vai?
duuduu
"Hirsch"
Viestit: 965
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Apua uuden V6:sen kanssa.

Viesti Kirjoittaja duuduu »

OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Saabmasa
"Ruisku"
Viestit: 129
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2010 14:32

Re: Apua uuden V6:sen kanssa.

Viesti Kirjoittaja Saabmasa »

Saab huollossani katselin kerran odotellessani OGsta-uudempaa, konepelti auki oli. Voi
mikä ahdas tunnelma moottoritilassa oli, säälin mekaanikkoja, mutta hehän osaavat, ja
myös laskuttavat sitten.
Mut vissiin on kiva, kun tehoa ja vääntöä on. Bens. uusi kipuraja kuulemma on nyt 2,7e.
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: Apua uuden V6:sen kanssa.

Viesti Kirjoittaja torque »

kuukle osasi kertoa että SAAB ng900 2.5L V6 (B258I) moottorin jakohihnan vaihtoväli
jenkeissä on 30000mailia, 48 000km.

EUssa tuo vaihtoväli on 50 000km.

Myös sen että jos B258I'n jakohihna katkeaa on moottoririkko on melko varmaa+ kallis remppa.

"OG 9-3 & NG 900" on mallikohtainen foorumi :saab: illesi.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1006
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Re: Apua uuden V6:sen kanssa.

Viesti Kirjoittaja Sami »

Saabmasa kirjoitti:Saab huollossani katselin kerran odotellessani OGsta-uudempaa, konepelti auki oli. Voi
mikä ahdas tunnelma moottoritilassa oli, säälin mekaanikkoja, mutta hehän osaavat, ja
myös laskuttavat sitten.
Mut vissiin on kiva, kun tehoa ja vääntöä on. Bens. uusi kipuraja kuulemma on nyt 2,7e.
Mulla on toisenmerkkinen 2.5l V6 ja alussa tuntui samalta. konepelti auki moottoritila on pelkkää moottoria ja luulin ettei sinne mahdu. Mutta käytännössä kun lokasuojan muovit ottaa irti niin moottori paikallaan pääsee tekemään semmoisia juttuja mitä OG aikana ei voinut kuvitella. Jos tossa NG:ssä on sama meininki, eli sisälokasuojat irroittamalla pääsee käsiksi, niin monet jutut on paremmin tehtävissä kuin mun vanhassa T16 satkussa. Esimerkiksi mun auton nokkaketjut ja jakopään saa purettua kone paikallaan.

V6 koneissa on tunnelmaa. Pitäs vielä ettiä joku auto jossa on V8 ja kattoa että paraneeko tunnelma.
Citroen C5, OG900t16
Saabmasa
"Ruisku"
Viestit: 129
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2010 14:32

Re: Apua uuden V6:sen kanssa.

Viesti Kirjoittaja Saabmasa »

Kiitos komm., myös minun polkupyörässä pikkukaupungissa on menosa tunnelmaa.
Satkuni on 2,1, laiskat ovat h-voimat, kun vertaa meitin kahteen 1,6-autoihin.
Sähköauto kuulemma kulutta 1-2e sadalla, vaihdankin nämä muut pois, 900i jää.
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1006
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Re: Apua uuden V6:sen kanssa.

Viesti Kirjoittaja Sami »

Saabmasa kirjoitti:Kiitos komm., myös minun polkupyörässä pikkukaupungissa on menosa tunnelmaa.
Satkuni on 2,1, laiskat ovat h-voimat, kun vertaa meitin kahteen 1,6-autoihin.
Sähköauto kuulemma kulutta 1-2e sadalla, vaihdankin nämä muut pois, 900i jää.
No toi V6:n tunnelma kommentti oli tarkoitettu tolle onnelliselle joka on saanut hankittua V6 saabin. Mopoautot tosiaan kuluttavat vähän tai vaparisatkussa meno on maltillista ja rauhallista, mutta joskus on hyvä ajella autoilla joissa on oikea moottori niin ei tartte pelkästään lehdistä lukea kun autoissa on kunnon moottorit. Eli onnittelut ketjun aloittajalle hyvästä ja rohkeasta valinnasta!
Citroen C5, OG900t16
Vastaa Viestiin