TRX-vanteet
TRX-vanteet
Uusi foorumilainen kysymyksiin vastauksia vailla.
Tuollaiset Saab TRX-vanteet löytyy minulta kellarin perukoilta, mutta ei ole hajuakaan, että mihin Saabiin nuo on alunperin alle ruuvattu. Tietääkö joku? Kiinnostaa siis malli, vuosimalli ja varustelu.
Sitten vielä lueskelin, että niille on hankala löytää renkaita, joten mitä yleensä alle on laitettu? Itsellä ei ole kumpaankaan nykyiseen tarkoitus noita alle laittaa, mutta jatkon varalle olis kiva tietää. Osais vaikka sitten ostaa oikeanlaisen auton noille vanteille
Tuollaiset Saab TRX-vanteet löytyy minulta kellarin perukoilta, mutta ei ole hajuakaan, että mihin Saabiin nuo on alunperin alle ruuvattu. Tietääkö joku? Kiinnostaa siis malli, vuosimalli ja varustelu.
Sitten vielä lueskelin, että niille on hankala löytää renkaita, joten mitä yleensä alle on laitettu? Itsellä ei ole kumpaankaan nykyiseen tarkoitus noita alle laittaa, mutta jatkon varalle olis kiva tietää. Osais vaikka sitten ostaa oikeanlaisen auton noille vanteille
Saksalainen vaunu ja Italialainen mopo, sekä myös
900i 2.1 16v -92
--
ex. 90 5-speed -85, 99 -84
900i 2.1 16v -92
--
ex. 90 5-speed -85, 99 -84
Re: TRX-vanteet
Kaiketi vuoden 1980 900 turboissa noita oli. Täällä lisätietoa:
http://jpowell.tripod.com/saab-wheels/trx/index.html
Tuolla sivulla on ehdotettu muutamia renkaita, mutta ehkä jollain foorumilaisella on omakohtaista kokemusta näistä?
http://jpowell.tripod.com/saab-wheels/trx/index.html
Tuolla sivulla on ehdotettu muutamia renkaita, mutta ehkä jollain foorumilaisella on omakohtaista kokemusta näistä?
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: TRX-vanteet
On kokemusta jo vuodelta 1977, Michelin aloitti niiden millimetri mitoilla olevien renkaiden valmistuksen jo 1975.
Muistaakseni se oli vain Saab ja BMW 7 sarja kun ekaks nappasivat ja menivät mukaan tähän hullutukseen, joitakin muitakin automerkkejä oli mukana kuten audi. TRX vanteita lojuu varmaan hieman siellä ja täällä on myös mahdollista tilata TRX renkaitakin, mutta ne ovat älyttömän kalliita kappalehinnaltaan.
Renkaiden valmistus Michelinillä aloitettiin luultavasti sen takia koska Saab ja BMW ja muutamien muidenkin autojen suorituskyky nousi ylitse normaali autojen suorituksen, silloin 70 luvun lopulla ja 80 luvun alussa oli pulaa renkaista joilla oli korkea suoritus kynnys, ne olivat suurimmalta osaltaan kisakäyttöön tarkoitettuja kiekkoja.
Niin vanteen kuin renkaankin mitat olivat millimetri mittoina.
Huom jos aiot käyttää vanteitasi niin niihin sopii vain TRX-renkaat.
Katso vaikka tästä linkistä: http://www.horag.com/products/michelin/ ... retro.html
Huom kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.
Muistaakseni se oli vain Saab ja BMW 7 sarja kun ekaks nappasivat ja menivät mukaan tähän hullutukseen, joitakin muitakin automerkkejä oli mukana kuten audi. TRX vanteita lojuu varmaan hieman siellä ja täällä on myös mahdollista tilata TRX renkaitakin, mutta ne ovat älyttömän kalliita kappalehinnaltaan.
Renkaiden valmistus Michelinillä aloitettiin luultavasti sen takia koska Saab ja BMW ja muutamien muidenkin autojen suorituskyky nousi ylitse normaali autojen suorituksen, silloin 70 luvun lopulla ja 80 luvun alussa oli pulaa renkaista joilla oli korkea suoritus kynnys, ne olivat suurimmalta osaltaan kisakäyttöön tarkoitettuja kiekkoja.
Niin vanteen kuin renkaankin mitat olivat millimetri mittoina.
Huom jos aiot käyttää vanteitasi niin niihin sopii vain TRX-renkaat.
Katso vaikka tästä linkistä: http://www.horag.com/products/michelin/ ... retro.html
Huom kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: TRX-vanteet
Nuo vanteet oli vakiona alkupään 900 5-ovisissa turboissa. 79-80 vuosimalleissa keskikupit oli rosteria muovitaustalla, sen jälkeeen tuli reiälliset jotka kokonaan muovia, näitä uudempia vanteita laitettiin myös muihin korimalleihin. Taisivat loppua jossain vm. 83 paikkeilla.
#961
Re: TRX-vanteet
Jees näin oli, vaikka se vieläkin oli kokeilumielessä asiakkaille myydyissä pirsseissä he saivat vaihtaa kiekot toisiin jos halusivat.
Itse sain kokeilla niitä muutamien muiden ohella omassa -75 jenkki 99 WagonBack'issä jo vuonna -76, mielestäni ne esiintyivät ihan ok satasen ja yli sen vauhdeissa, mutta kaupunki ajo varsinkin mukula kivityksellä suuntavakaus oli kehno, samaten jos joutui ajamaan hiekkateitä niin jopas olivat liukkaat sivupitoa ei juuri lainkaan.
Täytyykin ottaa huomioon jotta nämä TRX kiekot olivatkin ekan asteen leveät matalaprofiiliset renkaat helkutin löysillä sivuilla.
Aftermarket myi viimeiset vanteet joskus 1989 renkaineen päivineen, saabin duunarit sai ostaa niitä halvalla.
Ps. niitä löytyy vieläkin joitakin kappaleita saab koululta täältä Nyköpingistä, eivät ole kuulemma myytävänä, muuten useita immeisiä ihmetyttää, että asentaja koulutus on vielä käynnissä.
Itse sain kokeilla niitä muutamien muiden ohella omassa -75 jenkki 99 WagonBack'issä jo vuonna -76, mielestäni ne esiintyivät ihan ok satasen ja yli sen vauhdeissa, mutta kaupunki ajo varsinkin mukula kivityksellä suuntavakaus oli kehno, samaten jos joutui ajamaan hiekkateitä niin jopas olivat liukkaat sivupitoa ei juuri lainkaan.
Täytyykin ottaa huomioon jotta nämä TRX kiekot olivatkin ekan asteen leveät matalaprofiiliset renkaat helkutin löysillä sivuilla.
Aftermarket myi viimeiset vanteet joskus 1989 renkaineen päivineen, saabin duunarit sai ostaa niitä halvalla.
Ps. niitä löytyy vieläkin joitakin kappaleita saab koululta täältä Nyköpingistä, eivät ole kuulemma myytävänä, muuten useita immeisiä ihmetyttää, että asentaja koulutus on vielä käynnissä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: TRX-vanteet
Noniin, kiitoksia kaikille vastauksista! Hyvin selvensi asiaa.
Taidan vaan suosiolla jättää ne vanteet varastoon säilöön Siellä ne on hyvin nytkin säilyneet. Mukavuus pitää säilyttää kuitenkin Saabissa.
Taidan vaan suosiolla jättää ne vanteet varastoon säilöön Siellä ne on hyvin nytkin säilyneet. Mukavuus pitää säilyttää kuitenkin Saabissa.
Saksalainen vaunu ja Italialainen mopo, sekä myös
900i 2.1 16v -92
--
ex. 90 5-speed -85, 99 -84
900i 2.1 16v -92
--
ex. 90 5-speed -85, 99 -84
Re: TRX-vanteet
TRX-rengas on siitä omituinen, että se on samaan aikaan matalaprofiilinen, tukeva sekä mukava. Citroën käytti niitä myös ja on mielestäni ylivoimaisesti paras matalaprofiilikiekko millä olen kuunaan ajanut. Se vain toimii, ei ole pintakova mutta silti tarkka ajaa.Levjsa kirjoitti:Mukavuus pitää säilyttää kuitenkin Saabissa.
Tarvikkeena niitä saa vähän edukkaammin, ovat ihan toimiva kompromissi jos ei halua maksaa Michelinistä tai onnistu enää saamaan niitä. Sitikka-harrastajien kautta löytyy valmiit kanavat hankkia TRX-gummit jos haluat ottaa vanteet joskus käyttöön.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Re: TRX-vanteet
jep itellä on 2 klp moisia vanteita, purin juuri kumit veke niistä jotta mahtuu pienempään tilaan.
olisko kukaan keksinyt niille mitään uusiokäyttöä
olisko kukaan keksinyt niille mitään uusiokäyttöä
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: TRX-vanteet
Pulttaus tallin seinälle vesiletkun tai vaikka roikkajohtojen säilytystelineeksi.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: TRX-vanteet
autotalli baarin tuolin jaloiksi.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: TRX-vanteet
Kiitos tiedosta! Pitää tarpeen mukaan alkaa kyselemään renkaitakin. Pitää vaan vanteisiin keskiöt ennen sitä löytää.kaseva kirjoitti: TRX-rengas on siitä omituinen, että se on samaan aikaan matalaprofiilinen, tukeva sekä mukava. Citroën käytti niitä myös ja on mielestäni ylivoimaisesti paras matalaprofiilikiekko millä olen kuunaan ajanut. Se vain toimii, ei ole pintakova mutta silti tarkka ajaa.
Tarvikkeena niitä saa vähän edukkaammin, ovat ihan toimiva kompromissi jos ei halua maksaa Michelinistä tai onnistu enää saamaan niitä. Sitikka-harrastajien kautta löytyy valmiit kanavat hankkia TRX-gummit jos haluat ottaa vanteet joskus käyttöön.
Saksalainen vaunu ja Italialainen mopo, sekä myös
900i 2.1 16v -92
--
ex. 90 5-speed -85, 99 -84
900i 2.1 16v -92
--
ex. 90 5-speed -85, 99 -84
Re: TRX-vanteet
Kyllähän noita saa uutena olikohan vammalan
rengaspalvelu ja muistaakseni 390e kappale.
Pinnattuakin saa kun on omat hyvät rungot mihin
pinta paistetaan
rengaspalvelu ja muistaakseni 390e kappale.
Pinnattuakin saa kun on omat hyvät rungot mihin
pinta paistetaan
og 9-5 -99, og 900 cabbe -88, og 900 i -88, 99 petro -80 (mr), 99 gl -82, 96 2.0 v6 -75, 96 -78, 95 -76, 95 -75, 95 72
#2657
#2657
Re: TRX-vanteet
No johan nyt on rengasmarkkinat kun löytyy TRX renkaita pinnoitettunakin.mölli77 kirjoitti:Kyllähän noita saa uutena olikohan vammalan
rengaspalvelu ja muistaakseni 390e kappale.
Pinnattuakin saa kun on omat hyvät rungot mihin
pinta paistetaan
Kuka uskoo kuka ei. Minä en.
Tämä rengasfirma ei tiedä mitään TRX renkaista jos lupaavat vaikka pinnoittaa niitä jos asiakkaalla on hyvät rungot.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: TRX-vanteet
sinne ne meni konttiin ne millirenkaat heh
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: TRX-vanteet
Se on hyvinkin mahdollista, että kyseinen firma ei tiedä TRX-renkaista mitään mutta on niitä pinnoitettuja tullut vastaan. Eli kyllä, pinnoittaa joku, mutta, ei toimi.core2 kirjoitti: No johan nyt on rengasmarkkinat kun löytyy TRX renkaita pinnoitettunakin.
Kuka uskoo kuka ei. Minä en.
Tämä rengasfirma ei tiedä mitään TRX renkaista jos lupaavat vaikka pinnoittaa niitä jos asiakkaalla on hyvät rungot.
Kannattaa siis luoda pitkä silmäys siihen automobiiliin johon on niitä alle ruuvaamassa. Nätti-orggis jolla aikoo myös nautiskella ajosta silloin tällöin niin voisi maksaa itsensä takaisin investoida Misukoihin, käyttis-harrastepeli joka näkee tietä runsaasti niin sit ehkä tarvikkeet? Olikohan Avon yksi valmistaja, joka TRX:iä paistoi, en muista enää kun tuo oma CX on tuumakoon vanteilla eikä ole ollut vuosiin tarvetta TRX:ille.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10