Minkä arvoinen?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
kontki-2
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 18:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Minkä arvoinen?

Viesti Kirjoittaja kontki-2 »

99 GL 5 vaihteinen vm -83 voisi sanoa lähes ruosteeton mut katsastus edessä.
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2955
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

joku 1000€ vois olla
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
kontki-2
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 18:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kontki-2 »

:lol: puuttuks toi :?:
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Riippuu varmaan onko "lähes ruosteeton" _oikeasti_ lähes ruosteeton vai perusruosteinen niinkuin yleens "lähes ruosteettomiksi" kehutut.. :roll:
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
kontki-2
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 18:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kontki-2 »

Kyllä tää noin silmämääräsesti on ruosteeton.
Ovien alaosatkin aivan ehjät eikä käsittääkseni ole mitkään korjatut.
Eikä mun tarvi tätä kehua, kun se ei ainakaan vielä ole mun.
Eikös se jo kerro jotain missä kunnossa ovet ja lokasuojan kaaret on?
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

kontki-2 kirjoitti:Kyllä tää noin silmämääräsesti on ruosteeton.
Ovien alaosatkin aivan ehjät eikä käsittääkseni ole mitkään korjatut.
Eikä mun tarvi tätä kehua, kun se ei ainakaan vielä ole mun.
Eikös se jo kerro jotain missä kunnossa ovet ja lokasuojan kaaret on?
kai se jotain kertoo mutta....

mulla on 400tkm ajettu 84 vuoden valkoinen tuplis jossa on lokarin kaaret ihan kova, mutta pohja on tilkkutäkkiä, siis paikattu moneen kertaan. tosin on siinä oven helmatkin aika karseet.

sitten mulla on ollut 78 vuoden 99 jossa oli oven helmat ja takakontti lähes virheettömän näköiset, mutta takapyörän kotelot olivat aivan lahot. tosin siinä oli lokarin kaaretkin aika karseet :)

kun tässä parivuotisen höyrähdykseni aikana olen kymmenisen saabia ostanut, en enää voi sanoa luottavani siihen miltä auto näyttää päältä. totuus paljastuu vasta kun nostaa auton nosturille. viimeinen hankintani on foorumilaiselta pilkkahintaan vastaanotettu 84 vuoden punainen ysiysi. olisi ollut liian hyvää ollakseen totta, että auto olisi vielä ruosteetonkin. ruosteettomalta se kyllä näytti, oven helmat on ihan kovat, ja lokarin kaaret hyvä, ruostetta ei tosiaan päällepäin näkynyt lainkaan. pohjasta löydettiin kuitenkin puoli tusinaa paikattavaa reikää. kaksi niistä takapyörän kotelosta, yksi pissapojan alta etuhelmasta, yksi takakontin pohjasta, yksi kuskin jalkatilasta ja yksi apukuskin jalkatilasta.

mun mielestä jos tuon ikäinen saab on pohjastakin täysin ruosteeton, hitsaamaton, ja säännöllisesti massattu, niin silloin kyseessä on sellainen jalokivi josta olisin valmis pinoaman enemmänkin tuohta pöytään.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
kontki-2
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 18:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kontki-2 »

Senverran sain tietoa , että katsastusmies oli löytänyt reijän vasemman takaiskarin yläpään liepeiltä sekä oli todennut ettei vilkku pysy kaikinajoin päällä.
Kaveri sanoi öljynneensä pohjan kerran vuoteen, mut öljy kait ei ole mennyt iskarien yläpäihin asti.
Vastaa Viestiin