- 89 900c kaipaa pientä piristystä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
-deuz-
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Su Elo 07, 2011 11:51

Re: - 89 900c kaipaa pientä piristystä

Viesti Kirjoittaja -deuz- »

Itse pohdin aikoinani juuri samaa ruiskuun vaihdosta, mutta kun luin tätä foorumia ja syvennyin asiaan tarkemmin, päädyin noihin tuplakaasreihin juurikin luotettavuutensa takia käyttöautoana ajatellen, k-jet kun sisältää mekaanisuutensa myötä kuluvia osia, joiden takia ei tahdo enää asettua säätöihin ja uudet osat taas maksaa paljon, kun vertaa esim. ruiskun sähkönen bensapumppu vs kaasarin mekaaninen bensapumppu.. Eihän nuo kaasaritkaan varsinkin mallia tuplat, säädöiltään mitkään helpoimmat ja idiooteimmat ole, mutta hommaa korjaussarjan, vaihtaa neulat, neulaventiilit, yms. ja säätää ohjearvoonsa niin eiköhän ne ole taas moneksi vuodeksi huolettomat pelit, kun muistaa öljypinnan ja kalvot tarkistaa..

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... %B6autoksi

(Ps. huomioikaa että kirjoittajalla itsellä ei sitten ole omakohtista kokemusta kummastakaan, ruiskusta taikka tuplista, :oops: Mutta työn alla on yhdet tuplat jotka olisi tarkoitus omaan satkuun laittaa kun vain intin myötä olisi aikaa.. 8) )
Viskisieppo
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 23:09

Re: - 89 900c kaipaa pientä piristystä

Viesti Kirjoittaja Viskisieppo »

No aika näyttää mitä satkun pellin alla tulee lymyämään.. Tuplat hakasin jo hajottamolta, mut vesikierron vermeet uupuu.. joku mokoma käyny net jo hakemassa.. Sen mitä tässä on kerenny nuita ropeltamaan niin vastaavat hyvin ajettuja 200tkm. enkä mie hintaakaan piä pahana ku tinkasin 35 egeen, kun kuitenkin laatikon pohjalta kaivetut.
Sitte pikkusen ot:ta. Pierpurilla nykysäädöillä nelosvaihteella väli 80 - 150 vei 25 sekkaa. Onko kovin huono ja miten muilla kokemusta?
Käyttömobiilina 900c vm. -89.
Viskisieppo
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 23:09

Re: - 89 900c kaipaa pientä piristystä

Viesti Kirjoittaja Viskisieppo »

Pakko vielä kysyä notta onko pitemmästä imusarjasta käytännön hyötyä ja paljonko häätyy olla pitempi??
Käyttömobiilina 900c vm. -89.
Viskisieppo
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 23:09

Re: - 89 900c kaipaa pientä piristystä

Viesti Kirjoittaja Viskisieppo »

Tuossa kun vikaa etittiin laturin tiimoilta niin kokeiltiin vähän kaikkea ja puolan tiimoilta ilmeni häikkää. Ei anna kunnolla virtasta jakajan suuntaan. Näin oli tyly tuomio, joten vaihtoon menee. Ei ole kyllä enää mitenkään erityisen elävän näköinenkään kun sen tarkempaa tutkimusta varten putsasin.
Aikanaan kun autoon sytkäpuolen osaa uusittiin niin jäi tuo puola silloin laittamatta.. :oops: :oops:
Mietinkin tässä seuraavaa:
olisiko tuossa nyt syy hengettömyyteen? ja
Kannattaako tuohon laittaa suurtehopuolaa?
Käyttömobiilina 900c vm. -89.
Viskisieppo
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 23:09

Re: - 89 900c kaipaa pientä piristystä

Viesti Kirjoittaja Viskisieppo »

Omassani neliovisessa ohjaustehostin löytyyp kyllä. Tää on niitä juhlavuoden malleja. Keskuslukitus ja kaikkee :D
Käyttömobiilina 900c vm. -89.
Vastaa Viestiin