900 vm 92 2,0 i kat sammui ja ei käynnisty. Kiire!
900 vm 92 2,0 i kat sammui ja ei käynnisty. Kiire!
Hei,
Missä vika? Autosta loppuu ensi viikon tiistaina uusintaleima-aika eli kiire olisi.
Auto sammui laakista kesken ajon. Eikä lähde käyntiin. Pyörittää hyvin muttei yritäkään käyntiin. Ei mitään käyntihäiriöitä ennen. Bensapumppu pyörii ja bensaa tuli suodattimen tulo putkesta kun otin sen irti ja pyöräytin starttia. Bensasuodatin vaihdettu. Senkään jälkeen ei yritäkään käyntiin. Sen jälkeen kokeilin kipinän tulpalta ja ei tullut (tulpat oli märät). Voiko olla mahdollista että tulee näin erillinen vika tätä edeltävästä tarinasta riippumatta? Voiko likainen bensa aiheuttaa tämän vian?
Taustaa: Laitoin autoa katsastuskuntoon ja hitsaililin plusnapa irrotettuna vänkärin puolen takakaaren ja takakontin välistä reikää --> tulos paikattu reikä ja tulipalo tankin täyttöputken suulla (Putket oli irrotettuna). Ei sammunut rukkasella ja jouduin suhauttamaan jauhesamuttimella, joten tankkiin on mennyt varmasti jonkin verran sammutusjauhetta. Putkien suut suli muodottomaksi, mutta jollain patentilla sain letkut kiinni, mutta ei se pienempi reikä ole enää yhtä iso kuin ennen. Myös virtalukon luona olen työskennellyt käsivaihevaijerin kimpussa.
Kiitos etukäteen avusta!
Missä vika? Autosta loppuu ensi viikon tiistaina uusintaleima-aika eli kiire olisi.
Auto sammui laakista kesken ajon. Eikä lähde käyntiin. Pyörittää hyvin muttei yritäkään käyntiin. Ei mitään käyntihäiriöitä ennen. Bensapumppu pyörii ja bensaa tuli suodattimen tulo putkesta kun otin sen irti ja pyöräytin starttia. Bensasuodatin vaihdettu. Senkään jälkeen ei yritäkään käyntiin. Sen jälkeen kokeilin kipinän tulpalta ja ei tullut (tulpat oli märät). Voiko olla mahdollista että tulee näin erillinen vika tätä edeltävästä tarinasta riippumatta? Voiko likainen bensa aiheuttaa tämän vian?
Taustaa: Laitoin autoa katsastuskuntoon ja hitsaililin plusnapa irrotettuna vänkärin puolen takakaaren ja takakontin välistä reikää --> tulos paikattu reikä ja tulipalo tankin täyttöputken suulla (Putket oli irrotettuna). Ei sammunut rukkasella ja jouduin suhauttamaan jauhesamuttimella, joten tankkiin on mennyt varmasti jonkin verran sammutusjauhetta. Putkien suut suli muodottomaksi, mutta jollain patentilla sain letkut kiinni, mutta ei se pienempi reikä ole enää yhtä iso kuin ennen. Myös virtalukon luona olen työskennellyt käsivaihevaijerin kimpussa.
Kiitos etukäteen avusta!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: 900 vm 92 2,0 i kat sammui ja ei käynnisty. Kiire!
kävikö auto tuon hitsaus homman jälkeen? jos kerran kipinä puuttuu niin tarkasta ne virtalukon johdot, että kaikki kiinni kunnolla.
seuraavaksi koeta tuleeko puolan johdosta kipinä startattaessa, jos ei tule niin voi olla sytytyksen pääteaste rikki. ei maksa paljoin vaikka ihan kokeeksikin vaihtaa.
seuraavaksi koeta tuleeko puolan johdosta kipinä startattaessa, jos ei tule niin voi olla sytytyksen pääteaste rikki. ei maksa paljoin vaikka ihan kokeeksikin vaihtaa.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: 900 vm 92 2,0 i kat sammui ja ei käynnisty. Kiire!
jos sait nuotion tankin täyttöaukolla nin miksi se ei räjähtänyt?
onko niin että räjähdysvaara on liioiteltua?

onko niin että räjähdysvaara on liioiteltua?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: 900 vm 92 2,0 i kat sammui ja ei käynnisty. Kiire!
Ajoin hitsuun jälkeen reilut 20 kilsaa ja sitten vaan sammui yhtäkkiä. Osasin jo ennakoida mahdollista paloa ja tein homman ulkona. Tankin ajoin melkein tyhjäksi ennen hitsausta. Mutta varokaa muutkin kun hitsailette lokarin ja kontin väliä. Ostin jo valmiiksi tulpat, sytytyspääteyksikön, pyörijän ja virran jakajan kannen. Tuli mieleen että oisko se likainen bensa tuhonnut tulpat.
Re: 900 vm 92 2,0 i kat sammui ja ei käynnisty. Kiire!
kuivaa taikka vaihda uusi tulppa tuleeko sitten kipinää
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: 900 vm 92 2,0 i kat sammui ja ei käynnisty. Kiire!
Ilmeisesti bensaa ei ollut hyörystynyt, joten se vain syttyi palamaan. Tankissahan on sähköjohtojen liitokset avoinna ja niistäkin voi tulla kipinöitä, mutta tankin happipitoisuus on niin pieni, ettei räjähdystä tapahdu.
Mikäli nuo osien vaihto ei auta niin voisihan kampiakseli asentotunnistinkin mennä mykäksi kerralla, vaikka sen kuuluisi oireilla alkuun niin, että jäähdyttyä lähtee käymään.
Mikäli nuo osien vaihto ei auta niin voisihan kampiakseli asentotunnistinkin mennä mykäksi kerralla, vaikka sen kuuluisi oireilla alkuun niin, että jäähdyttyä lähtee käymään.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: 900 vm 92 2,0 i kat sammui ja ei käynnisty. Kiire!
Jos asentotunnistin rikki, niin silloin ei kone saa polttainettakaan, koska pumpun rele ei maadoitu ohjainlaitteelta ja suuttimet ei aukea, eli vika tuskin siinä jos pensaa tulee niin että tulpat märät.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: 900 vm 92 2,0 i kat sammui ja ei käynnisty. Kiire!
Oliko akunkaapelit irti kun teit hitsaustyötä?
Re: 900 vm 92 2,0 i kat sammui ja ei käynnisty. Kiire!
+ napa oli irrotettuna. Huomenna pääsen testailemaan millä saan auton taas käyntiin.
Re: 900 vm 92 2,0 i kat sammui ja ei käynnisty. Kiire!
Motonetin sytytyspääteaste, pyörijä, virranjakajan kansi ja tulpat vaihdettu. Ei kaivattua tulosta. Puolan vastukset mitattu: 1 - 15 navat 1,4 ohmia, 1 - korkeajännite 7,6 kohmia. Eli kunnossa pitäisi olla? Kone ei yritäkään startata, mutta tulpat olivat saaneet bensaa.
Pitäisikö puolalle tuleviin johtoihin tulla virta kun kääntää virrat päälle. Ei nimittäin virtamittari sanonut mitään kun kokeilin. Kipinää puolalta kokeilen kunhan saan kaverin auttamaan illemmalla. Sulake nro kolme on ehjä.
Jotenkin tämä alkaa tuntumaan olisiko sittenkin virtalukon alueella jotain vikaa. Päällepäin kaikki liittimet näytti olevan kiinni. Miten voisin eliminoida virtalukosta johtuvat viat pois?
Pitäisikö puolalle tuleviin johtoihin tulla virta kun kääntää virrat päälle. Ei nimittäin virtamittari sanonut mitään kun kokeilin. Kipinää puolalta kokeilen kunhan saan kaverin auttamaan illemmalla. Sulake nro kolme on ehjä.
Jotenkin tämä alkaa tuntumaan olisiko sittenkin virtalukon alueella jotain vikaa. Päällepäin kaikki liittimet näytti olevan kiinni. Miten voisin eliminoida virtalukosta johtuvat viat pois?
Re: 900 vm 92 2,0 i kat sammui ja ei käynnisty. Kiire!
Tulihan sinne puolalle virtaa ja tuli puolan johdon päästä kipinäkin. Vika siis siitä eteenpäin. Tutkinta jatkuu...
Re: 900 vm 92 2,0 i kat sammui ja ei käynnisty. Kiire!
Kyllä jotain on korjaantunut koska tulpallekin tuli nyt kipinä. Mutta eipä se herännyt vieläkään. Bensa jakotukissakin tuntui olevan painetta kun vähän yritin avata pulttia päästä ja heti alkoi bensa lentämään.
Eli kipinää on ja bensaa (likaistahan se vieläkin voi olla vähän) on. Muttei starttaa ainakaan vielä. Annan akun latautua hieman ja yritän taas.
Tulpan johtojen järjestyksen haluaisin vielä varmistaa eli olihan ne edestäpäin katsottuna (ykkönen vasen ylänurkka) vastapäivään 1342?
Eli kipinää on ja bensaa (likaistahan se vieläkin voi olla vähän) on. Muttei starttaa ainakaan vielä. Annan akun latautua hieman ja yritän taas.
Tulpan johtojen järjestyksen haluaisin vielä varmistaa eli olihan ne edestäpäin katsottuna (ykkönen vasen ylänurkka) vastapäivään 1342?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: 900 vm 92 2,0 i kat sammui ja ei käynnisty. Kiire!
katso seuraavaksi millaiset vuoto/suihkut tulee suuttimista jos vaikka lika on jumittanut ne aukia asentoon. vedä suuttimet tukkeineineen päivineen irti imusarjasta ja laitat sähköpiuhalla virran pensapumpun sulakkeelle, niin että pumppu käy. nyt ei saisi tulla pisaraakaan suuttimista. sitten voit ihan startata ja katsoa millaiset sumut suuttimista tulee. laita astia alle ja katso että kaikki sytytys kaapelit on paikallaan ettei kipinä sytytä pensa höyryä.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: 900 vm 92 2,0 i kat sammui ja ei käynnisty. Kiire!
Sytytysjärjestys on nyt tarkistettu tulpan reijistä.
Lisävirralla startattiin, mutta käyntiin ei lähde. Aluksi tupsutti savua mutta sekin loppui. Imusarjan puolelta kuului tumahduksia aina silloin tällöin. Startteriakin laitettiin imusarjaan, mutta ainoana tuloksena vänkärin käsikarvojen palaminen ja komeat lieskat.
Ei siis tunnu olevan bensan saannissakaan ongelmaa. Kipinä tulee edelleen tulpalle.
Mikäs sitten avuksi....?
Lisävirralla startattiin, mutta käyntiin ei lähde. Aluksi tupsutti savua mutta sekin loppui. Imusarjan puolelta kuului tumahduksia aina silloin tällöin. Startteriakin laitettiin imusarjaan, mutta ainoana tuloksena vänkärin käsikarvojen palaminen ja komeat lieskat.
Ei siis tunnu olevan bensan saannissakaan ongelmaa. Kipinä tulee edelleen tulpalle.
Mikäs sitten avuksi....?
Re: 900 vm 92 2,0 i kat sammui ja ei käynnisty. Kiire!
Oli kerran yks tällainen 2,0 i joka ei lähtenyt käymään millään ja vika löytyi jarruservon kumiletkusta hirveä halkeama letkussa alapuolella jota oli vaikea huomata, se kun vaihdettiin niin lähti käymään.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.