akun vaihto... ei voi olla näin hankalaa..

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

akun vaihto... ei voi olla näin hankalaa..

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

tuli tuossa ostettua uus akku mikä lie bosch silver plus. noh kotia koska oli tarkoitus vanha biltema siirtää varaston käynnistysakuksi. noh akku irti helppoo ku heinän teko ja uus bossilainen paikoilleen.. noh siinä sitä suojapeltiä ruuvatessa paikoilleen tuli huomattua että uus akku on monta senttiä matalampi ku vanha.. prkl toisesta kiristimestä korkkas kierre.. no ei se mitään jatketaan harjoituksia ja plussa johdossa ei riitä pituus mitä vittua ... se plusjohto joka tulee lokarin päältä oli aavistuksen lyhyt. piti irroittaa se kannattimestaan.. pitäiskö lyödä tylysti lautaa akun alle vai palauttaisko bossilaisen. prkl.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
ruohonet80
"Hölösuu"
Viestit: 1032
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä

Re: akun vaihto... ei voi olla näin hankalaa..

Viesti Kirjoittaja ruohonet80 »

Itse ratkaisin ton ongelman omassa satkussa laittamalla siihen pellin ja siipimutterin väliin muttereita prikoiksi. On toi akkutekniikka hivenen kehittyny 30 vuodessa. Uudessa akussa on enemmän amppeeritunteja, vaikka on pienempi kooltaan. Minun tapauksessa akkukaapelit olivat tarpeeksi pitkät.
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: akun vaihto... ei voi olla näin hankalaa..

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

joo uudet kierrejutut etsittävä tai ainakin ehjät.

taikka puuta akun alle että nousee korkeemmalle.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
vfr
"Hölösuu"
Viestit: 2033
Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 21:06
Paikkakunta: veikkola

Re: akun vaihto... ei voi olla näin hankalaa..

Viesti Kirjoittaja vfr »

Kannattaako sinne puuta laittaa peltiä vasten kosteutta keräämään, prikkoja tai isompia muttereita kompensoimaan korkoeroa.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: akun vaihto... ei voi olla näin hankalaa..

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

jotain täytyy kehitellä.

jääkiekkoja hakea kaupasta :mrgreen:
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
vfr
"Hölösuu"
Viestit: 2033
Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 21:06
Paikkakunta: veikkola

Re: akun vaihto... ei voi olla näin hankalaa..

Viesti Kirjoittaja vfr »

Hyvä syy mennä kisapuistoon :wink:
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Avatar
Mikko_H
"Hirsch"
Viestit: 993
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:58
Paikkakunta: Äänekoski

Re: akun vaihto... ei voi olla näin hankalaa..

Viesti Kirjoittaja Mikko_H »

Edellisen Satkun akun alla oli styroksin palanen 8O . Hyvin se siellä kesti useammat katsastusinssin ravistelutkin. Itse kyllä hommasin "oikean kokoisen" akun kun tuo vanha hyytyi.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: akun vaihto... ei voi olla näin hankalaa..

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

joo.. ihmetyttää kyllä kovasti ku motonetin listoja tutkin hetken aikaa että ainoastaan perusakkua ja sit oli ns.pitkää akkua tarjolla.. korkeuksista ei puhuttu mitään.

sen mieki muistan et turbosaabeis oli matalampaa akkua eli onko tässäkin siitä missä aita on matalin.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: akun vaihto... ei voi olla näin hankalaa..

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Ässään Vartaa sai melkein samankokoisen ja kun kierteet ehjät sekä riitti niin vaihtui helposti.

Emännän audissa tuo kokojen muuttuminen myös oli pieni probleema kun akku takapenkin alla.
Vartalta löyty osasilta joko matalampaa tai korkeampaa kuin entinen. Korkeampi ottas kiinni takapenkin jousiin ja matalampi joka otettiin piti laittaa muovimaton pala väliin että sai tukiraudan akkuun kiinni ja pultin kiristyksen tiukalle.
Viimeksi muokannut Kupari, Ti Helmi 26, 2013 18:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: akun vaihto... ei voi olla näin hankalaa..

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kuplassakin piti olla roiskeläppä akun päällä ettei takapenkki muutu sähkögrilliksi. hahahaha
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: akun vaihto... ei voi olla näin hankalaa..

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

myykääs mulle ehjät kierretangot et saan akun kiinni.. hop hop.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: akun vaihto... ei voi olla näin hankalaa..

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Kunnolliset nippusiteetkin toimii eikä katsastuksessa ole valitettu.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: akun vaihto... ei voi olla näin hankalaa..

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

hmm hmm ... :idea:

olkoon tuo suunnitelma b.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
wuokila
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Pe Touko 30, 2008 13:34
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Re: akun vaihto... ei voi olla näin hankalaa..

Viesti Kirjoittaja wuokila »

Ladassa mulla on liian iso akku kiinni kuormaliinalla. Museokatsastukseen pitänee kehitellä joko 70-luvulta oleva liina tai pienempi akku.
96, 1510, Solara, Horizon, 2103.
Avatar
VMTD
"Hölösuu"
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti Syys 21, 2010 19:58
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: akun vaihto... ei voi olla näin hankalaa..

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Olisko se akun osto ja kiinnitys onnistunut valtuutetussa huollossa, kun edullisestikin olisi saanut ja oikein Saabin leimalla varustetun.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Vastaa Viestiin