900 vm 92 2,0 i kat sammui ja ei käynnisty. Kiire!
Re: 900 vm 92 2,0 i kat sammui ja ei käynnisty. Kiire!
Koitettiin myös vetämällä käyntiin ei lähde. Bensan paineensäätimen imuputki vaihettu ja muita imupuolen letkuja katottu läpi. Tulpat vaihdettu pariin kertaan ja välillä myös kuumailmapuhaltimella lämmitettin bensat pois tulpista ja pyöräytettiin konetta ilman tulppia tuuletuksen takia. Vanha sytyspääteyksikkö (bosch vaihdettu takaisin) erittäin hyvä kipinä tuli silläkin.
Välillä tosiaan tupsauttaa painetta imupuolelle muttei koko ajan.
Tämmöisiä villejä ajatuksia on:
Joku venttiili jumittunut tai haljennut? ajoitus on väärä jostain syystä? (ketju siirtynyt pykälän?, kampiakselin asentoanturi antaa väärään aikaan signaalin?)
Joka tapauksessa auto jäi nyt katsastamatta ja nyt alkaa keinot loppumaan...
Välillä tosiaan tupsauttaa painetta imupuolelle muttei koko ajan.
Tämmöisiä villejä ajatuksia on:
Joku venttiili jumittunut tai haljennut? ajoitus on väärä jostain syystä? (ketju siirtynyt pykälän?, kampiakselin asentoanturi antaa väärään aikaan signaalin?)
Joka tapauksessa auto jäi nyt katsastamatta ja nyt alkaa keinot loppumaan...
Re: 900 vm 92 2,0 i kat sammui ja ei käynnisty. Kiire!
Onhan tulpanjohdot oikeen jakajan kannessa, jos olet ne vaihtanut...
Tussahtelu viittaa ettei syttyjärjestys ole oikea....
Tussahtelu viittaa ettei syttyjärjestys ole oikea....
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: 900 vm 92 2,0 i kat sammui ja ei käynnisty. Kiire!
Laitoin vauhtipyörän nollakohdalle jolloin pyörijä osoitti edestäpäin katsottuna oikealle alhaalle, johon on kytkettynä ykkös pytyn piuha. Sitten siitä vastapäivään 1342 järjestyksessä. Kokeiltiin kyllä vielä tuossa järjestyksessä kaikkia neljää asentoa, mutta selkeästi tämä asento oli lupaaviin. Välillä tulee pakoputkesta aika mustaa savua, että kyllä siellä jotain tapahtuu. Välillä imupuolella tussahtaa, ei säännöllisesti.
Tulppien ollessa pois katsottiin vielä männästä, että ylhäällä olevan männän piuha oli oikealla kohdalla virranjakassa.
Mutta kyllä se tosiaan ajotusongelmalta vielä tuntuu. Voiko iskujärjestys olla eri kuin 1342?
Tulppien ollessa pois katsottiin vielä männästä, että ylhäällä olevan männän piuha oli oikealla kohdalla virranjakassa.
Mutta kyllä se tosiaan ajotusongelmalta vielä tuntuu. Voiko iskujärjestys olla eri kuin 1342?
Re: 900 vm 92 2,0 i kat sammui ja ei käynnisty. Kiire!
Otappas venttiilinkoppa pois ja tarkista jako.
NG9-3 Aero MY05
Re: 900 vm 92 2,0 i kat sammui ja ei käynnisty. Kiire!
Tässä kuvassa on tulpanjohdot oikein kytkettynä 2,1 i 16 -92 autoon:
Johdot tosin vääränlaiset mutta järjestys on oikea. Virranjakajan rungon reunassa on pieni merkkiviiva ykkösen paikkaa merkkaamassa, sen näkee kun irrottaa virranjakajan kannen ja raottaa pyörijän alla olevaa pölysuojakantta.

Johdot tosin vääränlaiset mutta järjestys on oikea. Virranjakajan rungon reunassa on pieni merkkiviiva ykkösen paikkaa merkkaamassa, sen näkee kun irrottaa virranjakajan kannen ja raottaa pyörijän alla olevaa pölysuojakantta.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: 900 vm 92 2,0 i kat sammui ja ei käynnisty. Kiire!
sytytysjärjestys on ihan 1342.
kun otat jakajan kannnen irti, niin jakajan rungtossa on pieni merkki jakajankanteen vastaavassa pinnassa. merkki on ykkös sylinterin tulpan johdon kohta.
kun otat jakajan kannnen irti, niin jakajan rungtossa on pieni merkki jakajankanteen vastaavassa pinnassa. merkki on ykkös sylinterin tulpan johdon kohta.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: 900 vm 92 2,0 i kat sammui ja ei käynnisty. Kiire!
No niin.
Auto käynnissä. Syy miksi ei lähtenyt: Motonetin sytytys pääte yksikkö ei toiminut ja tulpan johdot olivat menneet lopulta väärin päin. Tästä kerkesin jo juhlia.
Mutta jotta asia ei menisi liian helpoksi:
Auto rupesi käymään huonosti. Ikään kuin kolmella pytyllä, mutta vähän paremmin kun lyö kierroksia. Paisuntasäiliöön ei kuitenkaan tule painetta. Tyhjäkäynnillä ei tahdo pysyä kun päästää kaasun pois. CE valo palaa ja sammuu aina välillä. Olisko tämä nyt se alkuperäinen sammumisen syy? Onko se lambda sitten? Vai menikö IMM rikki kun imupuolelle rätki? Mitä luulette? Vähän muuttui käynti kun otin Immun piuhan irti, mutta ei ainakaan parantunut.
Auto käynnissä. Syy miksi ei lähtenyt: Motonetin sytytys pääte yksikkö ei toiminut ja tulpan johdot olivat menneet lopulta väärin päin. Tästä kerkesin jo juhlia.
Mutta jotta asia ei menisi liian helpoksi:
Auto rupesi käymään huonosti. Ikään kuin kolmella pytyllä, mutta vähän paremmin kun lyö kierroksia. Paisuntasäiliöön ei kuitenkaan tule painetta. Tyhjäkäynnillä ei tahdo pysyä kun päästää kaasun pois. CE valo palaa ja sammuu aina välillä. Olisko tämä nyt se alkuperäinen sammumisen syy? Onko se lambda sitten? Vai menikö IMM rikki kun imupuolelle rätki? Mitä luulette? Vähän muuttui käynti kun otin Immun piuhan irti, mutta ei ainakaan parantunut.
Re: 900 vm 92 2,0 i kat sammui ja ei käynnisty. Kiire!
Vieläkö kaiken tämän jälkeen tulpan johdot ovat ehjät?
Vastus pituuden mukaan 2 - 4 kOhm, puolanjohto 0,5 - 1,5 kOhm.
Vastus pituuden mukaan 2 - 4 kOhm, puolanjohto 0,5 - 1,5 kOhm.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: 900 vm 92 2,0 i kat sammui ja ei käynnisty. Kiire!
Voi hyvin olla, että vahinkoa on tullut niistä miljoonista irti/kiinni laitoista. Ostan huomenna uusiksi koko sarjan. Sytyttääkö huonot tulpan johdot CE valon?
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: 900 vm 92 2,0 i kat sammui ja ei käynnisty. Kiire!
Hanki Bougicordin narut. Mulla voisi olla kokeiluun ehjät käytetyt tai ainakin oikea numerokoodi. Tammerissa hankkivat sellaiset. Varmaan ne tulpat kannattaa uusia samalla, nekin aiheuttaa tuollaista. Hyvä kuitenkin, että valoa näkyy tunnelissa.
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: 900 vm 92 2,0 i kat sammui ja ei käynnisty. Kiire!
Uudet tulpanjohdot ja.... kehrää kuin kissa!!!
Huomenna leimalle. Kunhan ei vaan sammus matkalle....
Huomenna leimalle. Kunhan ei vaan sammus matkalle....
Re: 900 vm 92 2,0 i kat sammui ja ei käynnisty. Kiire!
Leima tuli.
Kiitoksia avusta!
Kiitoksia avusta!
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: 900 vm 92 2,0 i kat sammui ja ei käynnisty. Kiire!
Vaikeuksien kautta voittoon! 

# 419 Vesa Pohjalainen