Tuplikseen 900 16-tappinen moottori?
Re: Tuplikseen 900 16-tappinen moottori?
Olenko tuossa kirjoituksessani väittänyt että noita Ronskan juttuja ei voi tehdä? En.
Vastasin vaan Azanovixin kysymykseen.
Niitähän voi vaihdella mielinmäärin ja ostella vaikka pihat täyteen erilaisia variaatioita ja jumpata niiden kanssa jotka käyvät ja ovat yhteneväisiä toistensa kanssa. Mutta?
Miksi sitä tehdä niin vaikeaksi jos on olemassa tuo kyseinen vm.-90 900 niin ajaa ne vierekkäin ja alkaa vaihtamaan osat 99 koppaan niin muutaman viikon päästä on homma ajokunnossa.
Jos noita 335000 ajettuja tallinnurkissa potkittavina olleita vetareita,maljoja,tripodeja,laatikoita alkaa puljaamaan on kyllä suuri mahdollisuus tulla kulkineesta "nilkuttava Niilo." Ja kustannuksia tulee roimasti lisää ja tyhjän työnmäärä lisääntyy.
Vastasin vaan Azanovixin kysymykseen.
Niitähän voi vaihdella mielinmäärin ja ostella vaikka pihat täyteen erilaisia variaatioita ja jumpata niiden kanssa jotka käyvät ja ovat yhteneväisiä toistensa kanssa. Mutta?
Miksi sitä tehdä niin vaikeaksi jos on olemassa tuo kyseinen vm.-90 900 niin ajaa ne vierekkäin ja alkaa vaihtamaan osat 99 koppaan niin muutaman viikon päästä on homma ajokunnossa.
Jos noita 335000 ajettuja tallinnurkissa potkittavina olleita vetareita,maljoja,tripodeja,laatikoita alkaa puljaamaan on kyllä suuri mahdollisuus tulla kulkineesta "nilkuttava Niilo." Ja kustannuksia tulee roimasti lisää ja tyhjän työnmäärä lisääntyy.
Re: Tuplikseen 900 16-tappinen moottori?
Yritin vain kertoa, että ei niitä napoja ja taka-akselia tarvitse vaihtaa, että saa tuon 16v-tekniikan keulalle, vaikka ihan koko vaihteistonkin kanssa sen sieltä siirtäisi...
Kukin tekee miten haluaa.
Ei mulla muuta.
Kukin tekee miten haluaa.
Ei mulla muuta.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Tuplikseen 900 16-tappinen moottori?
entä jos haluaa säilyttää alkuperäisen bensatankin??
eli imupumppu?? johonkin säiliöön josta se johdetaan konehuoneeseen..
eli imupumppu?? johonkin säiliöön josta se johdetaan konehuoneeseen..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Tuplikseen 900 16-tappinen moottori?
ei ole iso homma tuo kopan vaihto,kymmenkunta pulttia irti.hyvoneju kirjoitti:Millainen tuo vaihteiston etukopan vaihto on ? Muuten ilmeisesti suht simppeliä ?josipan kirjoitti:minulla on 99t16 jossa juurikin vm90 900 ässän tekniikka ja 99n vanhan mallin navat ja vetarit.vaihteestoon vaihdettu ysiysin alkuperäisestä laatikosta "vetarin maljat" ja vaihteiston etukoppa.
Mulla on tohon vanhukseen laitettu H moottori aikoinaan , tommonen 900 ässän 16
venanen kone tarkoitus laittaa
Miten muuten tuo lucas , onko siitä mihinkään , jos innostuu vireistämään ?
Vai pitäisikö suoraan laittaa ohjelmoitava ruisku ?
tokihan voit laittaa 99n vaihdelaatikollekin ässän tekniikan,jos 99n laatikko sitten kestää?
kyllähän tuo lucas tiettyihin rajoihin asti kestää virittämistä.
viisaammat osannee kertoa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tuplikseen 900 16-tappinen moottori?
Mikäs tässä nyt on...
Jos i16 mottia suunnittelee, niin mitään järkeä alkaa jarruja/akseleita vaihtamaan, samalla kun menee käsijarrusta lähtien kaikki uusiksi. Jarrut riittää hyvin. Orggislootan päälle vaan i16 pata, johdotukset, bensapuoli yms mitä edellä jo todettu. Alle kymmen johtoa pitää MUISTAAKSENI liittää jos on täydellinen orggis johtosrj. no big deal. Ite vaihoin omaan ex 99 uudet jarrut kun oikeasti tuntui että vanhat ei piisaa. Johtojen vedossa pitää vaan vähän tutkia kytkiksiä, että tietää mitä tehdä. Ei oo paha, mäkin sain -72 99:n kytkettyä di/apc + lh:n ja jopa toimi, sillon se pitäs onnistuu melkeen keltä vaan =)
Jos säilyttää orggistankin, pitää olla erillinen kerääjäsäiliö, johon pumppaat siirtopumpulla bensaa, josta sitten painepumpulla konetilaan. Paluu kerääjäsäiliöön ja siittä tankille...
Jos i16 mottia suunnittelee, niin mitään järkeä alkaa jarruja/akseleita vaihtamaan, samalla kun menee käsijarrusta lähtien kaikki uusiksi. Jarrut riittää hyvin. Orggislootan päälle vaan i16 pata, johdotukset, bensapuoli yms mitä edellä jo todettu. Alle kymmen johtoa pitää MUISTAAKSENI liittää jos on täydellinen orggis johtosrj. no big deal. Ite vaihoin omaan ex 99 uudet jarrut kun oikeasti tuntui että vanhat ei piisaa. Johtojen vedossa pitää vaan vähän tutkia kytkiksiä, että tietää mitä tehdä. Ei oo paha, mäkin sain -72 99:n kytkettyä di/apc + lh:n ja jopa toimi, sillon se pitäs onnistuu melkeen keltä vaan =)
Jos säilyttää orggistankin, pitää olla erillinen kerääjäsäiliö, johon pumppaat siirtopumpulla bensaa, josta sitten painepumpulla konetilaan. Paluu kerääjäsäiliöön ja siittä tankille...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Re: Tuplikseen 900 16-tappinen moottori?
Jos sitä nyt kerran alkaa ropeltamaan niin samalla vaivalla laittaa trionic 5 rojut, saa kerrasta nykyaikaisemman systeemin + säädettävyys. Hankalin tupliksen tapauksessa on ehkä nopeussignaalin saaminen eculle, mutta T5 kyllä liikkuu ilman sitäkin.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Re: Tuplikseen 900 16-tappinen moottori?
Nyt on tämä moottorinvaihto hiukan lähempänä toteutumistahyvoneju kirjoitti:Millainen tuo vaihteiston etukopan vaihto on ? Muuten ilmeisesti suht simppeliä ?josipan kirjoitti:minulla on 99t16 jossa juurikin vm90 900 ässän tekniikka ja 99n vanhan mallin navat ja vetarit.vaihteestoon vaihdettu ysiysin alkuperäisestä laatikosta "vetarin maljat" ja vaihteiston etukoppa.
Mulla on tohon vanhukseen laitettu H moottori aikoinaan , tommonen 900 ässän 16
venanen kone tarkoitus laittaa
Miten muuten tuo lucas , onko siitä mihinkään , jos innostuu vireistämään ?
Vai pitäisikö suoraan laittaa ohjelmoitava ruisku ?
900 S haettu moottorin poistoa varten Moottoria ja vaihteistoa lukuunottamatta
loppu menee osiksi / kierrätykseen , kysy ?
Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
Re: Tuplikseen 900 16-tappinen moottori?
Onko tietoa tuollaisen moottorin kiertokangen mitoista ? Ja männän (tappi , ja PK ainakin )hyvoneju kirjoitti:Nyt on tämä moottorinvaihto hiukan lähempänä toteutumistahyvoneju kirjoitti:Millainen tuo vaihteiston etukopan vaihto on ? Muuten ilmeisesti suht simppeliä ?josipan kirjoitti:minulla on 99t16 jossa juurikin vm90 900 ässän tekniikka ja 99n vanhan mallin navat ja vetarit.vaihteestoon vaihdettu ysiysin alkuperäisestä laatikosta "vetarin maljat" ja vaihteiston etukoppa.
Mulla on tohon vanhukseen laitettu H moottori aikoinaan , tommonen 900 ässän 16
venanen kone tarkoitus laittaa
Miten muuten tuo lucas , onko siitä mihinkään , jos innostuu vireistämään ?
Vai pitäisikö suoraan laittaa ohjelmoitava ruisku ?
900 S haettu moottorin poistoa varten Moottoria ja vaihteistoa lukuunottamatta
loppu menee osiksi / kierrätykseen , kysy ?
Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
Re: Tuplikseen 900 16-tappinen moottori?
Moottorinohajukseen trionic 5.5 tietenkin. Triggerilevy vauhtipyörän taakse vaan. laserleikattu ohut sellainen. Nopeusmittari vaan uudemmasta og satkusta askartelemaan niin saa nopeussignaalinkin. TD04 ahdin kylkeen, portattu B204 kansi, 2,1 imusarja joka modataan lyhytkanteen, vähän järkevämpi pakosarja ja 3" DP sekä paremmin virtaava cat back niin olis aika ehdoton 99. SportKatti teitenkin putkeen niin ei haise pakokaasut niin pahalle.
Siinä resepti nykyaikaiselle 99 turbolle.
Siinä resepti nykyaikaiselle 99 turbolle.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575