900 T16 hihnapuoli

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
TommiA
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: To Maalis 25, 2004 19:57
Paikkakunta: Oulussa ja muualla

900 T16 hihnapuoli

Viesti Kirjoittaja TommiA »

Terve!

Tilanne: on kasautumassa täysin purettu ameriikkamallin T16-kone eli ns. säkillinen irto-osia

Kysymys: Löytyskö jostain jonkinlainen selkeähkö kuva erilaisten apulaitteiden kiinnityksistä ja erityisesti hihnankireyteen vaikuttavista rensseleistä mukaanlukien ameriikanherkku-ilmastointi?
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7570
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: 900 T16 hihnapuoli

Viesti Kirjoittaja mestari »

ohjekirjasta muistaakseni löytyy
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
TommiA
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: To Maalis 25, 2004 19:57
Paikkakunta: Oulussa ja muualla

Re: 900 T16 hihnapuoli

Viesti Kirjoittaja TommiA »

mestari kirjoitti:ohjekirjasta muistaakseni löytyy
Aika heikkotasoisia kuvia on kyllä tehtaan manuaalissa eikä ne oikein auta. Tietysti jos löytyisi jokin tehtaan kokoonpano-opas, niin hyvä :D Tai edes selkeähkö valokuva..
TommiA
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: To Maalis 25, 2004 19:57
Paikkakunta: Oulussa ja muualla

Re: 900 T16 hihnapuoli

Viesti Kirjoittaja TommiA »

TommiA kirjoitti:
mestari kirjoitti:ohjekirjasta muistaakseni löytyy
Aika heikkotasoisia kuvia on kyllä tehtaan manuaalissa eikä ne oikein auta. Tietysti jos löytyisi jokin tehtaan kokoonpano-opas, niin hyvä :D Tai edes selkeähkö valokuva..
Löyty tämmönen sitten uuden mantereen foorumilta. Kaikki on pientä, mutta edes kiiltävää! If it doesn't run, chrome it. :D

http://www.saabcentral.com/forums/showt ... ?p=1475659
Märkäkorva
"Viggen"
Viestit: 527
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
Paikkakunta: Oulu

Re: 900 T16 hihnapuoli

Viesti Kirjoittaja Märkäkorva »

Just toissapäivänä sain urakan valmiiksi ja nimenomaan ameriikanmallin kone "kaikilla herkuilla". Eli kaveri kyseli mulle näitä apuja mutta laitan nyt tänne kaikkien nähtäväksi jos jollain myöhemmällä restauroijalla tulee samanlaisia ongelmia.

Yleiskuva, mistä näkee miten hihnat menee
http://i22.photobucket.com/albums/b304/ ... f61403.jpg

Tehostajan pumpun "kiristin" eli ite se pumpun kiinnitysrauta toimii kiristimenä
http://i22.photobucket.com/albums/b304/ ... 3910c8.jpg
ja tuolla tuon kiristimen päätylenkin takana on semmonen kupukantapultti neliömäisellä varren "juurella" ettei pyöri läpi

Ilmastoinnin "kiristin"
http://i22.photobucket.com/albums/b304/ ... 3b546a.jpg
Just samanlainen lenkkipäinen pultti kuin ohjaustehostimellakin, kiristetään tuollain peilikuvana

Laturin kiristin
http://i22.photobucket.com/albums/b304/ ... b14a15.jpg
samanlainen kun muutkin paitti että siinä lenkin tilalla hitsattuna kierretanko 90 asteen kulmaan joka menee laturin rungosta läpitte ja kiristyksen jälkeen lukitaan mutterilla

Laturin jalka lohkon kylkeen, laita alaruuvit (kuusiokolo) ensin kiinni
nosta ilmastoinnin kompura siihen päälle, ilmastoinnin jalka tulee laturin jalan yläpultin alle, samaan tulee vielä maadoituspiuhakin.

Ohjaustehostajan pumpulle semmoset kumiholkit alareikään. Muutenpa tuota ei sitten väärin saakaan.

EDIT: ja tosiaan, EPC:ssä kaikki kuvat "euromallista", eikä tuota virallista huoltomanuaaliakaan ole tarkoitettu auton kasaamiseen vaan on tehty olettamuksella että kait se nyt saatanan tollo osaa kasatakin kun on kerta purkanut...
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
Vastaa Viestiin