900 vm88 vaparista-->ahdetuksi
-
- "Kaasari"
- Viestit: 47
- Liittynyt: La Maalis 09, 2013 02:37
- Paikkakunta: Nurmijärvi
900 vm88 vaparista-->ahdetuksi
joo elikkä mulla on toi vm88 2.0i 8tappinen ruutta mylly,ja ostin tossa viikonloppuna kaverilta mitsun td04 turbon, ajattelin rakennella tuohon.
sitten kysymyksiä;
tästä motista on turboversio?eli pitäisi kestää tuollaisenaan?
öljyn paluulle on lohkonkyljessä jo paikka?
mistä pitää ottaa öljyn tulo?
tarviiko nykyään hakea turboluvat? (joskus sierraan piti)
saa kertoa myös jos jotain en muista tässä kysyä.
sitte jos jollai on myydä 900tarkotettu turbon pakosarja niin mielelläni ostan.
neuvvokaa tietämätöntä.
sitten kysymyksiä;
tästä motista on turboversio?eli pitäisi kestää tuollaisenaan?
öljyn paluulle on lohkonkyljessä jo paikka?
mistä pitää ottaa öljyn tulo?
tarviiko nykyään hakea turboluvat? (joskus sierraan piti)
saa kertoa myös jos jotain en muista tässä kysyä.
sitte jos jollai on myydä 900tarkotettu turbon pakosarja niin mielelläni ostan.
neuvvokaa tietämätöntä.
Re: 900 vm88 vaparista-->ahdetuksi
Turboversiossa on pari muuttujaa eri arvoissa. Käytännössä foorumilla on nähty ainakin 2 vaparikonetta, joihin on vaan lyöty ahdin kylkeen. Toinen ainakin toimi käsittämättömän pitkään (nykytilasta ei ainakaan mulla havaintoa) ja toinen nakutteli penkissä jo suht. vähillä voimilla. Käytännössä kannattanee uhrata tunti-pari ja kaivaa moottorien erot (muistaakseni lähinnä sisuskaluja ja ruisku) esille ja miettiä, kannattaako vaparista lähteä turboa tekemään vai muuttaako koneen kokonaan lähemmäs alkuperäisen turbon speksejä.racing1989 kirjoitti:tästä motista on turboversio?eli pitäisi kestää tuollaisenaan?
Pitäisi löytymän. http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 09#p831709racing1989 kirjoitti: öljyn paluulle on lohkonkyljessä jo paikka?
Muutoskatsastus riittää, kunhan inssi on asioista perillä. Saattaa kaivata todistusta siitä että jarrut ovat samat kuin turbossa ja periaatteessa alustan voi joutua vaihtamaan. 88 tarttee katalysaattorin putkeen, että sen oletetaan läpäisevän päästörajat. Autosta ei silti tule vähäpäästöistä (edelleen inssin pitäisi olla kartalla, näinkin on käynyt) ja leimalla mitattavat päästörajat pysyvät samana.racing1989 kirjoitti: tarviiko nykyään hakea turboluvat? (joskus sierraan piti)
Tee suosilla peltisarja, ne orggis valurautasarjat on kuitenkin kaikki jo halki , eikä laippa taida sopia tuohon TD04:een. Ja tee ihmeessä projektiketju tuonne projektiosioon.racing1989 kirjoitti: sitte jos jollai on myydä 900tarkotettu turbon pakosarja niin mielelläni ostan.
Edit: typo korjattu
Viimeksi muokannut aero, To Maalis 21, 2013 23:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Kaasari"
- Viestit: 47
- Liittynyt: La Maalis 09, 2013 02:37
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: 900 vm88 vaparista-->ahdetuksi
kiitoksia vastauksista,joo alotan prokkis osion tossa vuoden lopussa,kun uusi talvi tulee,tämä kesä mennää orgis kokoonpanolla.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 900 vm88 vaparista-->ahdetuksi
loppuiko innostus?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 900 vm88 vaparista-->ahdetuksi
Ei ole mulla kattia tai katin näköistä putkessa, eikä oo kahdessa katsastuksessa inssi maininnut asiasta mitään
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Re: 900 vm88 vaparista-->ahdetuksi
Jos sulla on sopivan ikäinen orggis T16-tekniikka ja muutoskatsastuksessa esitetty luovuttaja-auton paperit, niin ei sitä sillon tarvikaan. Ketjun aloittaja oli/on lyömässä hyrrää vaparikoneen kylkeen ja tuolloin se katalysaattori virallisesti tarvitaan. Tietty sekin voi onnistua lipsahtamaan katsurilta ohi.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: 900 vm88 vaparista-->ahdetuksi
Katissa ei kuitenkaan tartte olla mitään sisällä, riittää pelkät kuoret.
Saab 99 Combi Coupe projekti
-
- "Kaasari"
- Viestit: 47
- Liittynyt: La Maalis 09, 2013 02:37
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: 900 vm88 vaparista-->ahdetuksi
ei pojjaat ei innostus ole loppunu päinvastoin,ei jaksais odotella että pääsee laittaan. mutta taidat viitata siihen koska tämä on mulla myynnissä.nalleolut kirjoitti:loppuiko innostus?
itte tykkään tästä autosta paljon,mutta tosi asia on se että mulla ei oo koskaan ollu autoo mistä en ois rahalla luopunu ennen tätä og900 mulla oli ng900 ja turbo tonnari
Re: 900 vm88 vaparista-->ahdetuksi
Alunperin mulla oli kyllä katti tosin tyhjä semmoinen, siis edellisen omistajan jäljiltä joka myös tekniikan vaihtoi. Eli on varmaan muutoskatsastuksessa pitänyt olla.aero kirjoitti:Jos sulla on sopivan ikäinen orggis T16-tekniikka ja muutoskatsastuksessa esitetty luovuttaja-auton paperit, niin ei sitä sillon tarvikaan. Ketjun aloittaja oli/on lyömässä hyrrää vaparikoneen kylkeen ja tuolloin se katalysaattori virallisesti tarvitaan. Tietty sekin voi onnistua lipsahtamaan katsurilta ohi.
Mutta kun tein 3" putkiston, niin empä niitä tyhjiä katin kuoria enää paikalleen hitsaillut, eikä ole naukumista kuulunut, tietty inssikohtaista.
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Re: 900 vm88 vaparista-->ahdetuksi
samma härNGpower kirjoitti:Alunperin mulla oli kyllä katti tosin tyhjä semmoinen, siis edellisen omistajan jäljiltä joka myös tekniikan vaihtoi. Eli on varmaan muutoskatsastuksessa pitänyt olla.aero kirjoitti:Jos sulla on sopivan ikäinen orggis T16-tekniikka ja muutoskatsastuksessa esitetty luovuttaja-auton paperit, niin ei sitä sillon tarvikaan. Ketjun aloittaja oli/on lyömässä hyrrää vaparikoneen kylkeen ja tuolloin se katalysaattori virallisesti tarvitaan. Tietty sekin voi onnistua lipsahtamaan katsurilta ohi.
Mutta kun tein 3" putkiston, niin empä niitä tyhjiä katin kuoria enää paikalleen hitsaillut, eikä ole naukumista kuulunut, tietty inssikohtaista.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Re: 900 vm88 vaparista-->ahdetuksi
Aero vastailikin jo kattavasti, mutta tarkentaisin vielä näitä moottorikohtaisia eroja. Ulkopuolisia osia ovat apc-järjestelmä, pakosarja, down-pipe, turbon ilmaputket, välijäähdytin ja ruiskun määränsäädin sekä ohjauspainesäädin termostaatin kupeessa. Näiden vaihto on bolt-on mikäli vieressä on täydellinen osanluovuttaja. Eniten työtä tietättäisi mäntien vaihto. Vapaastihengittävän männillä saadaan puristussuhteeksi 9,5. APC:lla varustetun turbon puristussuhde on 8,5 ja ilman apc:tä 7,8. Mäntien vaihtaminen edellyttää moottorin nostoa keulalta ja jos sinulla on vieressä lahokorinen osanluovuttajaturbo, niin miksi et vaihtaisi suoraan kokonaista moottoria oheisvarusteineen?racing1989 kirjoitti:joo elikkä mulla on toi vm88 2.0i 8tappinen ruutta mylly,ja ostin tossa viikonloppuna kaverilta mitsun td04 turbon, ajattelin rakennella tuohon.
sitten kysymyksiä;
tästä motista on turboversio?eli pitäisi kestää tuollaisenaan?
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03