ecopower kirjoitti:miksi se pitää tehä noin vaikeasti,sehän ilmautuu itsekseen kun ilmaruuvi on auki,paitsi tonarissa!!
edelyttäen että pääsylinterin jousi ei ole poikki!
Tai sitten ei ilmaudu. Ei ainakaan itsellä kun laitoin säiliöön nestettä ja ruuvi puoleksi tuntia auki, edes letku ei kostunut. Ei muuta kun ilmauskorkki paikoilleen ja 1,5bar paineilmaa perään. Jonkun verran valuttaa nestettä ja kuplia läpi letkusta läpi ja nippa kiinni. Pari kertaa polkaisu polkimesta ja ilmaus paineilman kanssa vielä kertaalleen ja kytkin toimii kunnolla. Itsellä tuo ilmaus, polkaisu ja ilmaus toiminut tähän saakka.
Korkkina Bedfortin jarrunestesäiliön umpinainen korkki johon 10mm reikä, reiästä läpi renkaan venttiili sielu asennettuna ja ilmaus on siitä saakka ollut sekä jarruille että kytkimelle tuskaton operaatio.
Minä ilmaan ison lääkeruiskun avulla. Painan sillä nipasta säiliöön päin. Tulee kytkin laakista kuntoon.
Lisäksi yksi erittäin näppärä kikka on laittaa letku jarrusatulan nipasta kytkimen nippaan ja pumppailee jarrua aikansa. Tulee varmasti kuntoon, jos paikat on ehjiä.
Tyttären antibioottikuurista jäi lääkeruisku, jonka päähän laitoin kumiletkunpätkän.
Imaisin säiliöstä jarrunestettä lääkeruiskun täyteen, poistin ilmakuplat ja laitoin kumiletkun kiinni ilmausruuviin. Ruisku tyhjäksi ja ruuvi kiinni. Kytkin pelaa!
Ei tullut valuttamalla tässäkään ysisatkussa. Joku ilmalukko ilmeisesti jossain.
Helpoimmaksi tulee, kun ostaa motonetistä "jarrutohtorin". Maksaa n.50€, mutta sillä on sitten helppo tulevaisuudessa ilmata kytkimet ja jarrut aina kun on tarvesta.
missä silloin on vika kun kytkin on ilmattu ja poljin on silti lerppu puoleenväliin asti ja sitten tuntuu normaalilta? melkein kaikkia tekniikoita olen kokeillut ja se ei muutu siitä mihinkään.
Onko sulla pääsylinteri kunnossa.
Vaihdoin juuri omaani uuden pääsylkyn ja ilmauksen jälkeen tilanne oli juuri tuo. Ilmakupla siellä kuitenkin vaan oli.
jouduin tosiaan itsekin vaihtamaan koko pääsylinterin varaosa-autosta, mutta sen pitäisi olla kunnossa kun sillä varaosa-autolla ajettiin viime vuonna ja se toimi hyvin, mutta mitä teit, että sait sen pelaamaan kunnolla? Ilmasitko vain sitkeästi vai onko jokin hyvä niksi siihen hommaan?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Jep-painetta nestesäiliöön sisäkumivirityksellä,välillä poljettiin poljinta ja noin 1l kului jarrunestettä ennenkuin se pirun kupla sieltä lähti liikkeelle.
ookkei. eli hommasin sellaisen sisäkumin ja jonkinmoinen kompurakin löytyy eli nyt vielä jos joku tarkasti askel askeleelta kertoisi kuinka tämän ilmauksen saa kerralla kuntoon eli pitääkö ilmausruuvi olla koko ajan auki vai sitten vasta kun on kerännyt sitä painetta säiliöön ja koska sitä poljinta kehtaa painella. kun en ole tehnyt tätä hommaa aiemmin.