Avaimet paikoillaan, ovet lukossa, kuski ulkona. Niksejä?
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Avaimet paikoillaan, ovet lukossa, kuski ulkona. Niksejä?
Onkohan mulla lukot harvinaisen hyvässä kunnossa, kun uudemman satkun ovi-, tankinkorkki- ja virtalukkoavaimet eivät käy ristiin toistensa käyttökohteissa, mikään näistä ei pelaa vanhemman satkun ovissa, eikä vanhemman satkun ainoa avain myöskään sovi uudemman oviin tai virtalukkoon. Sinällään jännä juttu koska varsinkin vanhemman kuskin oven lukko tuntuu (on aina tuntunut) todella huteralta, mutta eipä se vain samaan tapaan kääntynyt kuin Karpolla, naksui ja heilui vain.
Kyllä, piti oikein kokeilla kun tuli päivällä mieleen.
Kyllä, piti oikein kokeilla kun tuli päivällä mieleen.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
-
- "Hirsch"
- Viestit: 708
- Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54
Re: Avaimet paikoillaan, ovet lukossa, kuski ulkona. Niksejä?
Mulla kans nopassa lukot aukeaa vain omalla avaimellansa. Kaverin og satku sensijaan käynnistyi parhaimmillaan tölkin klipsulla.
Re: Avaimet paikoillaan, ovet lukossa, kuski ulkona. Niksejä?
Noin vuosi sitten oli vaimo ja lapset kaupassa käymässä ja siinä pihala lähtötohinoissa onnistui vaimo sitten lukitseen femmasta ovet. Vanhempi tyttö istu autossa sisällä turvaistuimessa, avaimet auton takaistuimella. No yllätys yllätys eihän niitä toisia avaimia sitte luonnollisestikaan löytyny mistään kun kerrankin olis ollu tarvis joten paikalle soitin ammattimaisen automurtautujan ts. lukkoliikkeen ammattilaisen. Hän tutkaili tilannetta ja totesi että helppo nakki, väännetään karmista ja pianolangalla nostetaan avaimet ulos. Viiden minuutin ähräämisen jälkeen kommentti oli:" Olen yli kymmenen vuotta työkseni murtautunut autoihin enkä ole koskaan kohdannut näin jäykkiä ovia!" Eli avaimet pysy autossa sisällä. Toki autoon päästiin loppujen lopuksi sisälle mutta aikaa meni sen verran että autossa istunut tyttö ehti nukkua päikkärinsäki sinä aikana. Eli ei se karmien punominen ole niin helppoa aina. Yllättävän paljon muuten hankaloittaa tummennetut ikkunat tuomosta rehellistä murtautumista.IC1970 kirjoitti:^^
Ilman avaintahan tuohon pääsee sisälle rautalangalla, nupista kiinni ja ylös. Takavuosina tuli tuota harrastettua töiden puitteissa pr-hommina, alle 30s sisään Saabiin kuin Saabiin ja moneen muuhunkin merkkiin, ovenkarmia vähän kiilantapaisella sivuun, sopivasti taivutettu rautalanka sisään, nuppi ylös ja vot.
Japsit, joissa ei nuppia vaan aukaisu ovipaneelista, olivat vähän vaikeampia, mutta kyllä nekin aukesivat. Oi niitä aikoja... Nykyään jos yrittäisi sopivalla työkalulla, laukeaisi joku sivu-airbag, työkalu menisi leuasta läpi ja musta-auto paikalle...
Ja topikkiin liittyen tuomoseen vanhempaan og:hen tuntuu toisinaan käyvän mikä tahansa etäsesti talttamainen esine. Ensimmäistä satkuani availin ja käynnistelin rumpujen säätöavaimella. Katsastukseen oli sitte virta-avaimeksi teetetty semmonen ylikoon avain jonka juuri sai menemään virtalukkoon
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Re: Avaimet paikoillaan, ovet lukossa, kuski ulkona. Niksejä?
Mun 2d:hen yritettiin kaks kertaa perättäisinä viikkoina sisään ruuvarilla toissa talvena. Jäi yrityksiksi.
Mulla tosin on paaliin menneistä autoista purettuja OG:n haittoja pieni pakillinen ja kasasin siihen autoon virtalukkoa vastaavat ovien lukot, eli kyllä ne ehjät OG:n lukot ihan hyvin pitää vorot pois, mutta jos ei ole vaivautunut noille mitään tekemään, niin sittenhän sinne pääsee vaikka 5c kolikolla.
Mulla tosin on paaliin menneistä autoista purettuja OG:n haittoja pieni pakillinen ja kasasin siihen autoon virtalukkoa vastaavat ovien lukot, eli kyllä ne ehjät OG:n lukot ihan hyvin pitää vorot pois, mutta jos ei ole vaivautunut noille mitään tekemään, niin sittenhän sinne pääsee vaikka 5c kolikolla.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Avaimet paikoillaan, ovet lukossa, kuski ulkona. Niksejä?
^^Femma on jo sen luokan auto, että nuo ns. vanhat konstit eivät enää oikein päde, ei oikein muovikiilalla noita ovia nätisti taivutella. Itsellä jäi kymmenistä ja taas kymmenistä autoista ainoastaan yksi avaamatta. Bmw 520 farkku, E39 koppaa. Kaikki muut aukesivat, toki välillä sai äheltää puolikin tuntia ja keksiä uusia konsteja. Meillähän oli apuna sellainen kokoelma erilaisia "lattarautoja/metalliliuskoja", joissa oli lovia eri paikoissa ja joita pystyi taivuttamaan, rautalankaa ja vähän paksumpia koukkuja jne.
Parin vuoden jälkeen oppi ne helpoimmat, ykköspaikalla Mitsubishi Lancer ja Mazda 323. Semmonen keikka kun tuli, piti aina mumista aloittaessa, että "nämä ovat tuttuja vehkeitä", kun tiesi paikan ja painoi metalliliuskan tiivisteen ja ovenlasin välistä alas, nuppi napsahti ylös kun veti liuskan takaisin. Parikin kertaa piti pidätellä naurua, kun katsoi kansalaisen kauhistunutta ilmettä homman kestettyä kokonaiset neljä sekuntia
Nykyään on noissa autoissa noita airbägejä sun muita siihen malliin, että ei kannata tuohon tapaan kuin yllä kuvasin enää leikkiä, voi oikeasti käydä huonosti. Itse lopetin moiset touhut autokaluston muututtua vaativammaksi jo 2000-luvun taitteen jälkeen. Vanhasta muistista nuo kasarin-ja ysärin vehkeet aukeaisivat varmaan edelleen, lukuunottamatta sitä Bemaria...
Parin vuoden jälkeen oppi ne helpoimmat, ykköspaikalla Mitsubishi Lancer ja Mazda 323. Semmonen keikka kun tuli, piti aina mumista aloittaessa, että "nämä ovat tuttuja vehkeitä", kun tiesi paikan ja painoi metalliliuskan tiivisteen ja ovenlasin välistä alas, nuppi napsahti ylös kun veti liuskan takaisin. Parikin kertaa piti pidätellä naurua, kun katsoi kansalaisen kauhistunutta ilmettä homman kestettyä kokonaiset neljä sekuntia
Nykyään on noissa autoissa noita airbägejä sun muita siihen malliin, että ei kannata tuohon tapaan kuin yllä kuvasin enää leikkiä, voi oikeasti käydä huonosti. Itse lopetin moiset touhut autokaluston muututtua vaativammaksi jo 2000-luvun taitteen jälkeen. Vanhasta muistista nuo kasarin-ja ysärin vehkeet aukeaisivat varmaan edelleen, lukuunottamatta sitä Bemaria...
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Avaimet paikoillaan, ovet lukossa, kuski ulkona. Niksejä?
Yritin eilen mennä sisään -92 Satkuuni aiempien satkujeni avaimilla. Eo mitään toivoa, ei toimi. Luotan aina rattirautaan, eipä ole mul koskaan Satkua viety.
Re: Avaimet paikoillaan, ovet lukossa, kuski ulkona. Niksejä?
Rattiraudasta lähtee nopeesti kuin nappi paidasta, ratti sahaamalla poikki.. Jaa mistäkö tiedän. Pari kuukautta kesti aikoinaan ekan satkun omistamisen onnea, löytyi lähistöltä viikon päästä, toinen kerta samalla tapaa jäi yritykseksi, ajonesto muulla tapaa esti ajelut.Saabmasa kirjoitti:Yritin eilen mennä sisään -92 Satkuuni aiempien satkujeni avaimilla. Eo mitään toivoa, ei toimi. Luotan aina rattirautaan, eipä ole mul koskaan Satkua viety.
#2623
Musta -89 900 3d 16v 2,0 automaatti nahkapenkeillä Made in Finland
Musta -89 900 3d 16v 2,0 automaatti nahkapenkeillä Made in Finland
Re: Avaimet paikoillaan, ovet lukossa, kuski ulkona. Niksejä?
Sun autoa ei vaan ole yritetty viedä. Rattirauta ei ole este, eikä edes hidaste. Välillä pisti vähän hymyilyttämään, kun varastetun auton löytyessä oli rattirauta laitettu esim. pelkääjän penkille nätisti lepäämään tai humoristisemmassa tapauksessa jopa viritetty kuin ilkkuakseen uudestaan paikoilleen Itsekin käytin sellaista aikoinaan, suurin arvo oli ehkä siinä, että varas nappasi vierestä auton, jossa sellaista ei ollut, toki joillekin se oli lisähaaste ja tämä kohdisti toimenpiteet juuri kyseiseen autoon, vaikka vieressä oli helpompi. Pääsääntöisesti toki rosmo otti sen helpomman.Saabmasa kirjoitti:Yritin eilen mennä sisään -92 Satkuuni aiempien satkujeni avaimilla. Eo mitään toivoa, ei toimi. Luotan aina rattirautaan, eipä ole mul koskaan Satkua viety.
Sopivasti kätketty päävirtakytkin oli paras tapa estää auton vienti, itse nappasin aikoinaan Corollasta sen ekan varkauden jälkeen aina virranjakajasta pyörijän pois, jos auto piti jättää jonnekin Hervantaan tms. useammaksi päiväksi parkkiin. No, näistäkin ongelmista pääsee, kun hankkii -96 tai uudemman, joissa ajonesto on vakiona. Toki vanhanaikaiset autovarkaat ovat myös katoava luonnonvara, nykyään viedään autoja enemmän omilla avaimilla (laiskat/typerät omistaja, eihän mun autoa varasteta) ja sitten omassa kastissaan arvoautot, jotka katoavat etelään ja itään.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Avaimet paikoillaan, ovet lukossa, kuski ulkona. Niksejä?
Kyllä mun Satkua on vähintäin kerran katsottu sillä silmällä, mut jatkoi matkaa..
Tuttu entisöi kuplavolkkarin, vaimo ajoi sen lunastuskuntoon, avioero sitten myöhemmin. Jos nyt kovin pelastan Satkuani, tämmöinenkin sisältäpäin tuleva vaara on.
Tuttu entisöi kuplavolkkarin, vaimo ajoi sen lunastuskuntoon, avioero sitten myöhemmin. Jos nyt kovin pelastan Satkuani, tämmöinenkin sisältäpäin tuleva vaara on.