Aamulla pelas kouluunmennessä hyvin, mutta iltapäivällä ei kotimatkalla enää ahtanu ollenkaan.
Mikähän mahtaa olla vikana? Kysessä vm 1984 900 t16.
Auto kuitenkin kiertää ja käy normaalisti mutta ahdot ei nouse ja meno toivottoman hidasta. Ahtoputket ei vuoda ainakaan.
Onko sulla ahtopainemittari orggis vai jälkiasennettu, eli nouseeko oikeasti edes ylipaineen puolelle, vai ahtaako kuitenkin jonku ~ 0.2bar?
Onko orggis välijäähy, pääty irti? Bypass vuotaa, äänenvaimennin villat tukkineet putkiston?
Perinteisin on, että hukkaportin kellon tanko on irronnut vivusta. Helppo tarkistaa. Tai sitten alipaineletku irti jostain.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Ihan orggis ahtomittari on, mutta ei nouse ylipaineelle ja vakio välijäähdytin. Vaimennin on hiljattain vaihdettu.
Tanko on vivussa kiinni ja kaikki letkutkin näyttäs olevan paikallaan.
Kiitoksia linkistä vaikuttaa hyvältä keskustelulta ja kaikki mahdolliset ongelmakohdat mainittu
Tutkin huomenna auton tarkemmin.
Se on vaan aina niin sydäntä särkevää kun Saabissa on murheita
Hieman hämmentävä tapaus
Tarkastin turbon ja se oli jumissa, mutta väänsin voimakkaasti sormilla siivekkeitä ja kaskummaa se alko pyörimään normaalisti eikä mitään välyksiäkään ollut.
Sitten pistin auton nippuun ja kävin ajamassa kunnon lenkin ja toimi normaalisti.
Uus turbo täytyy varmaankin lähitulevaisuudessa hommata...
SAAB 900 TURBO 16 kirjoitti:Niin, paljonkos nuo ahtimet yleesä kestää (kilometrejä), milloin siis olisi aika ahdin vaihtaa?
ei voi antaa mitään tarkkaa määrää mutta 150-500tkm ne on kestänyt, ei kai sitä ennen kannata vaihtaa kuin hajoaa...
minulla olisi ylimääräinen uudemman satkun mitsu, on mielestäni paljon mukavampi kuin orkkis garrett..