Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vanja-eno
Matalapaineturbo
Viestit: 183 Liittynyt: To Syys 02, 2004 18:50
Paikkakunta: Bönde
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Vanja-eno » Ma Joulu 27, 2004 21:34
Olen tuossa tuota foorumien otsikoista bongannut termit OG900 ja NG900. Kohtuullisen tuore saabisti olen, niin olenko käsittänyt oikein, että ne ovat lyhentyneet sanoista O ld/O riginal G eneration ja N ew G eneration...? Vai onko niiden takana joku toinen merkitys?
Viimeksi muokannut
Vanja-eno , Ma Joulu 27, 2004 22:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436 Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja Turbo16 » Ma Joulu 27, 2004 21:39
Niin, koska OG900 rakennettiin Saab-Scanian voimin oli ainut alkuperäinen
Kun taas NG900 tehtiin GM:n omistaman Saabin voimin.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521 Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja teesalama » Ma Joulu 27, 2004 22:54
Joo jotenkin noin se menee.
Tosin voisihan se olla näinkin:
O riginal G eneration
N ext G eneration.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436 Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja Turbo16 » Ma Joulu 27, 2004 22:57
Teemu kirjoitti: Joo jotenkin noin se menee.
Tosin voisihan se olla näinkin:
O riginal G eneration
N ext G eneration.
Eikös noin juuri menekkin
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081 Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava
Viesti
Kirjoittaja Muksu » Ti Joulu 28, 2004 00:44
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Ant_ti
"Viggen"
Viestit: 508 Liittynyt: Su Loka 26, 2003 19:09
Paikkakunta: Kempele
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Ant_ti » Ti Joulu 28, 2004 00:56
Old Generation
New Generation
GM900
Aero=SPG
ja niin päin pois