Jos by-pass ei toimi
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Jos by-pass ei toimi
Millaisia oireita falskaava by-pass aiheuttaa?
Etsiminen ei tuottanut kaipaamaani tietoa.
Cabbe ei nosta ahtoja sinne oranssin ja punaisen rajalle, mihin se normisti on mennyt. Jää oranssin puolelle semmoiset 10mm ja sen huomaa terävyyden puutteena. Vedon jälkeen esim. risteyksiin tultaessa on kone saattanut sammua, tai mennä aivan niille rajoille.
Kuinka paljon pitää autoa purkaa, että kyseisen kikottimen saa vaihdetuksi. Näyttää olevan aika hankalassa paikassa. Auto on mallia -91 ja ajettu huimat 97.000km
Etsiminen ei tuottanut kaipaamaani tietoa.
Cabbe ei nosta ahtoja sinne oranssin ja punaisen rajalle, mihin se normisti on mennyt. Jää oranssin puolelle semmoiset 10mm ja sen huomaa terävyyden puutteena. Vedon jälkeen esim. risteyksiin tultaessa on kone saattanut sammua, tai mennä aivan niille rajoille.
Kuinka paljon pitää autoa purkaa, että kyseisen kikottimen saa vaihdetuksi. Näyttää olevan aika hankalassa paikassa. Auto on mallia -91 ja ajettu huimat 97.000km
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Jos by-pass ei toimi
Omassa tuo juuri vaihdettu, testasin niin kun imi alipaineletkusta kaasuläpältä niin laski läpi, ahtopaineetkin mulla jäi mittarin mukaan 0.3bar kieppeille.
Ahtoputket, ja iso muoviputki jossa bybass kiinni irti, muuta ei omassa tarvinnut purkaa, jakajan koppa johtoineen siirrrettiin sivuun ettei vahingossa rusenna nojatessa.
Jos vvika tuossa ja vaihdat niin katso bybassin letkujen kunto samalla ja omaani (373tkm) uusin samalla nekin.
Ahtoputket, ja iso muoviputki jossa bybass kiinni irti, muuta ei omassa tarvinnut purkaa, jakajan koppa johtoineen siirrrettiin sivuun ettei vahingossa rusenna nojatessa.
Jos vvika tuossa ja vaihdat niin katso bybassin letkujen kunto samalla ja omaani (373tkm) uusin samalla nekin.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Jos by-pass ei toimi
Itse olen aina suosiolla ottanut konepellin irti, sen jälkeenhän tuo remppa on lasten leikkiä
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Jos by-pass ei toimi
PRO-Carilta tuli parikin uutta by-passia, joten jos huomenissa alkaisi vaihdella.
Vika tuli ajossa eli lopetti ahtamisen loppuun saakka. Sammuilua on ollut aiemminkin.
Edullinen osa vaihdettavaksi joka tapauksessa.
Vika tuli ajossa eli lopetti ahtamisen loppuun saakka. Sammuilua on ollut aiemminkin.
Edullinen osa vaihdettavaksi joka tapauksessa.
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Jos by-pass ei toimi
Itse kun olen pienikokoinen ja asentajakaverini samaa kaliberia niin konepeltiä ei ole tarvinnut ottaa edes syylärin tai kytkimen vaihdossa pois.
Halpahan tuo osa on ja omassakin oli kauttaaltaan 23 vuoden kertyneen öljy/pöly/neste töhnän peitossa.
Halpahan tuo osa on ja omassakin oli kauttaaltaan 23 vuoden kertyneen öljy/pöly/neste töhnän peitossa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Jos by-pass ei toimi
By-pass on nyt vaihdettu. Vikahan siinä oli. Imemällä kulki ilma aika helposti, puhaltamalla ei juurikaan. Myös se alipaineletku oli ihan luttaantunut, kun oli ollut jossain puristuksessa. Silti ahtaminen ei palannut normaaliksi, tosin se tyhjäkäyntiongelma häipyi myös. Muistanko väärin, vai ei ahtopaineen neulan kuuluisi mennä siihen oranssin ja punaisen rajalle, nyt se jää edelleen selvästi alle ja muistelemani lopputerävyys puuttuu. Voiko helle vaikuttaa asiaan?
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Jos by-pass ei toimi
Aivan sama ongelma minunkin satkussani kun viimekuussa otin sen taas ajoon, tyhjäkäyntiongelma, ei ahda tarpeeksi ja turbopotku puuttuu.Vesa Pohjalainen kirjoitti:By-pass on nyt vaihdettu. Vikahan siinä oli. Imemällä kulki ilma aika helposti, puhaltamalla ei juurikaan. Myös se alipaineletku oli ihan luttaantunut, kun oli ollut jossain puristuksessa. Silti ahtaminen ei palannut normaaliksi, tosin se tyhjäkäyntiongelma häipyi myös. Muistanko väärin, vai ei ahtopaineen neulan kuuluisi mennä siihen oranssin ja punaisen rajalle, nyt se jää edelleen selvästi alle ja muistelemani lopputerävyys puuttuu. Voiko helle vaikuttaa asiaan?
Bypassi oli rikki, vaihdoin sen ja tyhjäkäynti palautui normaaliksi. Tänään tuli postissa Saabistitoverilta Kuopiosta jarrupolkimen palautusjousi jonka aion viritellä hukkaportin kellon lisäjouseksi. Toivottavasti sillä palautuu normaaliksi, paljon vähentää ajonautintoa se potkunpuute ja vajaat ahdot.
9-5 Aero Wagon A -03
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 59
- Liittynyt: To Maalis 25, 2004 19:57
- Paikkakunta: Oulussa ja muualla
Re: Jos by-pass ei toimi
Tämän alan klassikonhan pitäisi olla jossain FAQ:ssa, jos ei ole jo
http://www.netikka.net/chenriks/apcsuomi/APC_S.htm
http://www.netikka.net/chenriks/apcsuomi/APC_S.htm
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Jos by-pass ei toimi
Kiitos, nyt on ainakin tallessa. Tuon cabben kanssa ei ole ongelmia ollut, joten hieman vierasta asiaa on.
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Jos by-pass ei toimi
Omassa laitoin ohjaimen coolerille niin tuo vähän helteellä auttoi, rajavena taas hoitaa kellon väljyyden.
Lämmönsäätimien paineakulle tulevan alipaineletkun vuoto imusarjan oksalta temputti yhden päivän ahtopaineita ennenkuin vuodon löysin, hiulaa vesiletkuun ja muutin asentoakin nyt niin päässee tuostakin kulumisesta
Tulppien kärkiväliä säädin 0.8 ja paranti menoa entisestään. Huvikseen mittasin uusista ngk bcp7es varatulpista välin myös ja niitä 6kpl ja 5:ssä väli oikea toleranssi 0.6-0.7 , yhdessä oli vain 0.5 tuo väli.
Lämmönsäätimien paineakulle tulevan alipaineletkun vuoto imusarjan oksalta temputti yhden päivän ahtopaineita ennenkuin vuodon löysin, hiulaa vesiletkuun ja muutin asentoakin nyt niin päässee tuostakin kulumisesta
Tulppien kärkiväliä säädin 0.8 ja paranti menoa entisestään. Huvikseen mittasin uusista ngk bcp7es varatulpista välin myös ja niitä 6kpl ja 5:ssä väli oikea toleranssi 0.6-0.7 , yhdessä oli vain 0.5 tuo väli.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Jos by-pass ei toimi
Voisikos se läpivientikumi aiheuttaa tuollaista myös, eli se samanlainen kumi kuin venttiilikopassa, mutta on siinä imusarjassa tai mikä se nyt on, mihin se alipaine tulee tai oikeastaan lähtee kahteen suuntaan?
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Jos by-pass ei toimi
Tyhjäkäyntiin noiden tiivistekumien huono kunto vaikuttaa selvästi ja kunnolla väljä kaasuläpän vastaava oksantiiviste humppaa ahtoakin hiukan.Vesa Pohjalainen kirjoitti:Voisikos se läpivientikumi aiheuttaa tuollaista myös, eli se samanlainen kumi kuin venttiilikopassa, mutta on siinä imusarjassa tai mikä se nyt on, mihin se alipaine tulee tai oikeastaan lähtee kahteen suuntaan?
Marmorin kumit ovat selvästi napakammat ja kumilaatu parempi kuin motonetin.
Noita siis kolme samanlaista ja kokoista kumia joista yksi kaasuläpällä ja kaksi imusarjassa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Jos by-pass ei toimi
Tosiaan hukkaportin kellon jousen väsyminen ei ole mitään poikkeuksellista, vaikka olisi vähän ajettu pirssi. Kaverin alle 100tkm ajettuun Saksantuonti turbovolvoon piti lisäjousta kaittaa, kun oli 0,3bar verran ahtoja hukassa. Rupes muuten kulkemaan ripeemmin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Aero"
- Viestit: 448
- Liittynyt: Ke Marras 28, 2012 14:55
- Paikkakunta: Kuusniemi
Re: Jos by-pass ei toimi
Ei mullakaan nuose edes keltaselle rajalle, pitäisköhän meikäläisenkin kanssa vaihtaa tuo venttiili? Missä muuten moinen venttiili konehuoneessa sijaitseen. Oma autoni vm 85
Liikaaa romua
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Jos by-pass ei toimi
Virranjakajan lähistöllä. Ehkä oikeammin edestä katsoen sen alla ja oikealla.
# 419 Vesa Pohjalainen